user icon

Ferrari steekt Felipe Massa een hart onder de riem

  • Gepubliceerd op 23 maa 2012 12:13
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa kwam vandaag op Sepang voor het eerst in actie met zijn nieuwe chassis. Veel progressie is in de resultaten niet waarneembaar. De Braziliaan eindigde in de vrije trainingen in Maleisië als dertiende en zestiende. Geen prestaties waarmee hij de druk op zijn schouders verlicht.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali tracht dat te doen door het vertrouwen in Massa uit te spreken. “Het is belangrijk om op dit moment vertrouwen in Felipe te houden. Vandaag hebben we twee verschillende programma's met de coureurs afgewerkt. Morgen zien we wat de situatie is. Het is zaak om te zorgen dat Felipe de best mogelijke auto tot zijn beschikking heeft. Om hem op zijn gemak te stellen hebben we zijn reserve-chassis ingevlogen en alle onderdelen vervangen, zodat we zeker weten dat er komend weekend niets mis is met zijn auto. We weten wat onze tekortkomingen zijn en we zijn gebrand om deze fundamentele problemen zo spoedig mogelijk op te lossen. Tractie uit langzame bochten en topsnelheid, dat zijn de zaken waarop de F2012 dringend verbetering behoeft.”

Massa heeft in elk geval een goed gevoel aan de eerste dag met het nieuwe chassis overgehouden. “Ik startte met een compleet andere auto, en dat ging lekker. De auto is meer normaal, dus we kunnen hier meer competitief zijn ten opzichte van Fernando Alonso. Voor morgen kunnen we een grote stap zetten, laat je niet misleiden door onze tijden in de vrije trainingen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik vind het inmiddels echt sneu geworden voor hem. Ook dat Ferrari hem nou weer zo verdedigd en dat ze hem op zijn gemak moeten stellen.
    Toch hoop ik dat hij tijdens de Qualy er snel uitligt. Het zal zijn proces gewoon versnellen. Hij moet daar weg, dit is gewoon een gifbeker voor zn sportieve carriere. als hij volgend jaar [of mss al dit jaar] in de sauber zal zitten, dan denk ik dat hij zijn racevreugde weer terug kan vinden. Deze jongen is allang totaal niet blij en zijn zelfvetrouwen blijft een bloedende wond die nooit meer lijkt te genezen [zolang hij bij Ferrari rijdt]...
    Laat \'m maar falen, dan heeft de Ferrari vanaf Barcelona misschien echt ineens een stuk minder Massa, zoals Rudi84 sterk opmerkte. En dan Massa ook weer vooruit. Dit is niks. voor niemand niet. [zo zie ik het]..

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 12:20
    • @Die Zeswieler:

      Off-topic: Ben jij de voor ons vertrouwde \"De Zeswieler\" (PapavanKimi), met wie ik altijd goed over F1 kan praten ondanks totaal verschillende zienswijzes, of een nieuwe gebruiker met weinig inspiratie?

      On-topic: als Ferrari-fan doet het mij pijn om Massa te zien worstelen en de Scuderia dure punten te zien weggooien. Het is nu al meer dan een jaar hetzelfde liedje: in de beginfase van de race heeft Massa het op zijn heupen en kan hij goed meekomen, maar na een ronde of 10 kakt het helemaal in en is hij net zo onzichtbaar als Heikki Kovalainen in de McLaren.

      Wanneer een team publiekelijk steun gaat betuigen aan een coureur, wil dat doorgaans zeggen dat het binnen niet al te lange tijd over en uit is (zie Nelson Piquet Jr, waar Alonso zelfs nog een goed woordje voor hem deed in de media). Dat weet Massa ook wel, hij is niet dom en kent de F1 langer dan vandaag.

      Als we komende GP Rob Smedley niet langs te pitmuur zien zitten staat hij waarschijnlijk flyers uit de delen bij de Mercedes-garage XD

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 12:42
    • Rogerzzz: nee ik ben inderdaad \'papa van kimi\' alias de vertrouwde zeswieler ja. :-)

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 14:46
    • Rogerzzz: nee ik ben inderdaad \'Papa van Kimi\' alias de vertrouwde Zeswieler ja. :-) Ik heb ff een nieuwe account aangemaakt vanwege de toestanden met de site toen ik niet in kon loggen vanochtend. Dus \'die zeswieler\' en \'de zeswieler\' is dezelfde.. Thanks!

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 14:48
    • On topic: Inderdaad begint het hele zielige vormen aan te nemen. Ik snap dat Ferrari zich verantwoordelijk voelt voor Massa sinds zijn ongeluk, maar het houdt een keer op. Ik ben blij dat we dit niet rondom Kubica hoeven te beleven...

      Off topic: Vreemde problemen met de site inderdaad. Ook ik kon niet inloggen dus M4U Racing is M4U F1 Racing geworden... Goede manier om meer leden te werven voor je site ;)

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 17:59
    • heb het al in het begin gezegd opzouten met die hap

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 18:42
  • De eerste training reed Massa sneller dan Alonso en de 2e training was het omgedraaid.
    Beide met een 1.38.8 als snelste tijd.
    Dus wie weet heeft Massa wat snelheid gevonden.

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 12:52
  • De eerste training reed Massa sneller dan Alonso en de 2e training was het omgedraaid.
    Beide met een 1.38.8 als snelste tijd.
    Dus wie weet heeft Massa wat snelheid gevonden.

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 12:52
    • F1 Vogel!

      Posts: 89

      Hmmm.....
      Massa snelste tijd van de dag: 1.39.896
      Alonso: 1.38.891
      Dat scheelt toch een seconde!

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 16:36
    • \'\'. Vandaag hebben we twee verschillende programma\'s met de coureurs afgewerkt.\'\'

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 17:27
  • Ik weet niet of het Ferrari sprookje voor Massa goed af gaat lopen dit jaar....

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 14:47
  • F1Freak

    Posts: 201

    Ondanks de nieuwe chassis blijft het moeilijk voor Massa. Ook ik gun het hem niet. Hoop dat ie morgen beter presteert.

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 18:53

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit