Spaanse publiek en Alonso bedanken elkaar

  • Gepubliceerd op 08 mei 2005 20:21
  • 0
  • Door: Tim Wijen
Ondanks dat hij voor de tweede maal dit seizoen de overwinning niet op zijn naam wist te schrijven, was Fernando Alonso toch van mening dat de Grand Prix van Spanje een geslaagd evenement was. Aangezien de coureur van Renault zelf uit Spanje kwam, was een groot deel van het publiek speciaal voor hem gekomen. En dat heeft hem zeer goed gedaan.

“Voor mij is het gevoel dat ik vandaag heb hetzelfde gevoel als een overwinning. Het publiek hoopte op een overwinning, maar in mijn uitloopronde zag ik dat ze nog steeds blij waren”, aldus Alonso. “Dat is dan vijf maal een podium in vijf races. Zoals ik al vaker heb gezegd, ik had een dergelijke start van het seizoen echt niet verwacht. We moeten hier mee doorgaan, dat is de enige manier om tevreden te blijven.”

Twee weken geleden wist hij gedurende de Grand Prix van San Marino er nog maar net met de overwinning vandoor te gaan, nadat hij aan het einde van de race ronden lang een groot gevecht had met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. De finish was nu echter een stuk minder spectaculair, maar volgens Alonso was het alsnog een groot feest.

“Ik denk dat iedereen vandaag van de race heeft genoten; de grote tribune, de mensen, en het was een enorm groot feest. Ik moet alle mensen eigenlijk bedanken, maar ik denk niet dat alleen ik iedereen moet bedanken voor de geweldige sfeer die er hing. De gehele wereld van de Formule 1 zal dat moeten doen.”

Aangezien Michael Schumacher wederom geen punten heeft weten te scoren, loopt de teamgenoot van Giancarlo Fisichella wederom een aantal punten uit op de titelverdediger. Daarnaast heeft hij al drie overwinningen op zijn naam staan en voor de rest dit seizoen één maal derde en nu tweede is geëindigd, durft men nu al aan te zeggen dat Alonso dit seizoen kampioen wordt. Alonso zelf wil daar echter niets van weten.

Na afloop van de race vertelde de nummer twee van vandaag: “Met dit puntensysteem is het moeilijk om terug te komen, maar met twee of drie maal niet de finish halen kan het allemaal weer veranderen, aangezien er nog steeds veertien of vijftien races te gaan zijn. Ik denk niet dat het erg interessant is om al over het kampioenschap te gaan praten.”

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar