'Red Bull kan grote sponsors verliezen bij vertrek Verstappen'

De toekomst van Max Verstappen bij het team van Red Bull Racing is nog altijd onzeker. Alhoewel hij over een doorlopend contract beschikt, is de kans nog steeds aanwezig dat hij de sport gaat verlaten of overstapt naar een ander team. Als Verstappen vertrekt, kan dat naar verluidt grote financiële gevolgen hebben voor Red Bull.

Verstappens toekomst is al maanden het onderwerp van gesprek in de Formule 1-wereld. Door de tegenvallende resultaten van Red Bull en zijn onvrede over de F1-regels, zien veel volgers het als een realistisch scenario dat hij vertrekt bij Red Bull. Verstappen ligt nog tot en met 2028 vast bij Red Bull, maar in zijn contract staan verschillende clausules waardoor hij makkelijker kan vertrekken.

Wat kunnen de gevolgen zijn?

Volgens het Oostenrijkse medium OE24 kan Verstappen Red Bull de nodige problemen bezorgen als hij daadwerkelijk besluit te vertrekken. Het medium stelt dat áls Verstappen echt gaat vertrekken bij Red Bull, het team snel moet gaan handelen en een nieuwe stercoureur moet aantrekken. Als Verstappen vertrekt, dan verliest Red Bull hun boegbeeld. Volgens OE24 hangen er ook verschillende sponsorcontracten af van de toekomst van Verstappen, dus een mogelijk vertrek kan volgens hen ook financiële gevolgen hebben.

Wanneer moet Verstappen een besluit nemen?

Het lijkt erop dat Verstappen geen haast heeft met het nemen van een beslissing. Hij maakte al meerdere keren duidelijk dat hij pas op een later moment een knoop wil doorhakken, en volgens OE24 is er een duidelijke deadline. Volgens de Oostenrijkers ligt de deadline op 26 juli, wat vlak na de Grand Prix van Hongarije is. Dat zou betekenen dat Verstappen voor zijn thuisrace op het circuit van Zandvoort een besluit heeft genomen over zijn toekomst in de sport.

Bij Red Bull hopen ze volgens OE24 dat Verstappen eerder een besluit neemt. Het medium stelt dat ze er bij Verstappen op aandringen dat hij sneller een besluit neemt, want ze moeten hierop kunnen anticiperen. 

Hoe staat Verstappen ervoor?

Verstappen veroverde afgelopen weekend in Canada zijn eerste podiumplek van het jaar. Op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal kwam hij achter Andrea Kimi Antonelli en Lewis Hamilton als derde over de streep. Verstappen was tevreden met zijn resultaat, maar bleef ook kritisch op de regels en de prestaties van Red Bull.

Verstappen staat na vijf Grands Prix op de zevende plaats in de strijd om het wereldkampioenschap. Hij heeft tot nu toe 43 WK-punten bij elkaar gereden, en heeft een enorme achterstand op WK-leider Antonelli. De Italiaanse coureur van Mercedes staat nu op 131 WK-punten.

The Wolf

Posts: 997

als Max vertrekt dan is het hek van de dam, Red weg, Bull er vandoor

  • 6
  • 26 mei 2026 - 16:39

Reacties (30)

Login om te reageren
  • The Wolf

    Posts: 997

    als Max vertrekt dan is het hek van de dam, Red weg, Bull er vandoor

    • + 6
    • 26 mei 2026 - 16:39
    • F1jos

      Posts: 5.368

      Max naar Racing.

      • + 1
      • 26 mei 2026 - 17:43
    • Nog even en Red Bull is weer terug bij af. Een treurig middenveld team onder leiding van Ford. Net als toen het nog Jaguar was

      • + 4
      • 26 mei 2026 - 18:34
    • AUDI_F1

      Posts: 3.882

      ALS mijn tante .... de kennen jullie wel als als als

      • + 2
      • 26 mei 2026 - 21:49
    • Het is dat to h al lang? Kijk naar Gasly, Albon, Perez, Lawson en Tsunoda. Die speelden om het laatst puntje. Perez deed het leuk toen de auto nog goed was. Maar wat heeft hij in 2024 laten zien? Ook toen was hij niet in staat in de mix te komen.

      Van de bahers mag het natuurlijk niet gezegd worden. Daarom zeg ik er maar bij: puur hoe ik dat zie.

      • + 1
      • 27 mei 2026 - 08:18
  • Dan komt toch weer een hoop plek vrij voor nieuwe sponsors. Plus een stoeltje. Het is gewoon magisch.

    • + 3
    • 26 mei 2026 - 17:29
  • Zojuist op NUpuntnl:

    Afrojack en La Fuente treden eind augustus op rond de voorlopig laatste Grand Prix
    in Zandvoort. De dj's openen de avondprogramma's op vrijdag en zaterdag.
    Martin Garrix sluit sluit het weekend op zondag af.

    Verder zijn er rond de Formule 1-race shows van onder anderen FLEMMING, Snollebollekes, Acda en De Munnik, De Jeugd Van Tegenwoordig en Davina Michelle.

    • + 1
    • 26 mei 2026 - 18:06
    • Laat Davina Michelle het Wilhelmus nog maar eens doen (als het mee zit twee keer...). Zij deed het 't beste en het mooiste!

      • + 4
      • 26 mei 2026 - 19:25
    • Mee eens, kippenvel.

      • + 0
      • 26 mei 2026 - 19:59
    • Voor de race...
      F1 Zandvoort 2021 - National Dutch Anthem by Davina Michelle
      (1,18 minuten)
      https://youtu.be/MAM4v3ftynU

      Bij het podium...
      Dutch National Anthem Performed by Davina Michelle Dutch Grand Prix 2021
      (1,35 minuten)
      https://youtu.be/3mwWXjwS2yY

      • + 0
      • 26 mei 2026 - 20:12
    • Haha, had ik net al bekeken.
      Ik zat nl op YT een video te bekijken van Arnold Vanderlyde die over de bokswedstrijd van Rico sprak. Na afloop kwam die video die jij post van Davina Michelle tevoorschijn en toen die afgelopen was kwam deze van de jonge F1 coureurs. Ook leuk om te bekijken. Een paar stukjes nog niet eerder gezien. 11:52 min.

      https://youtu.be/Of8tcQUrAHs

      • + 0
      • 26 mei 2026 - 20:18
    • Wat ik wel jammer vind is dat de regie het nodig vindt om tijdens het Wilhelmus aan citymarketing moet doen door beelden van Amsterdam (etc.) te laten zien.
      Het zou juist om de emoties/beleving van Max en de andere coureurs moeten gaan, plus uiteraard de zanger(es).
      Dat was bij de opvolgende edities helaas ook het geval...

      • + 0
      • 26 mei 2026 - 20:23
    • Hadden ze geen betere dj's kunnen boeken, wat een treurigheid.

      • + 3
      • 26 mei 2026 - 20:24
    • Leuk met die jonge F1 coureurs @Pietje.

      Die dj's kunnen van mij allemaal de boom in (figuurlijk) @Wickie, ik hoor liever muziek.
      Zal een generatiekloof zijn...

      • + 0
      • 26 mei 2026 - 20:40
    • Naja ik vind dj's niet erg. Maar deze zijn gewoon slecht.

      • + 2
      • 26 mei 2026 - 22:05
    • Getver die stomme muilkorfjes weer....

      • + 1
      • 26 mei 2026 - 22:39
    • De mensen die daar blijven hangen om naar muziek van DJ's te luisteren vallen wel met de neus in de boter met Afrojack en Martin Garrix.
      En La Fuente is vooral voor mensen die van feesten, vrolijkheid, meezingen en heel veel energie houden.
      Het is mijn smaak niet, maar om ze slecht te noemen ...................

      "In 2024 werd Garrix voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste DJ ter wereld,
      waarmee hij het record van Armin van Buuren evenaarde.
      Hij blijft wereldwijd touren en headlines verzorgen op festivals in onder meer Ibiza, Miami en Los Angeles en treedt regelmatig op bij grote festivals, waaronder Tomorrowland, Ultra Music Festival en Coachella "

      • + 3
      • 26 mei 2026 - 22:54
    • Ze flikkeren een serie pilletjes in hun keeltjes en vervolgens vinden ze alle bagger geweldig klinken, dat is de rotjeugd van tegenwoordig...

      • + 1
      • 26 mei 2026 - 23:14
    • Zo, ik ga nog een keer naar Davina luisteren om in een flow te geraken...

      • + 2
      • 26 mei 2026 - 23:15
    • Ik had het vooral over La Fuente en Afrojack, Pietje.

      Het heeft overigens niks met smaak te maken. Ik ben zeer bekend in het wereldje zelf en kan zeer goed het onderscheid maken tussen smaak of tussen goed of slecht.

      En de verkiezing van beste dj is een volledig open publieksstemming en zegt dus meer over populariteit van hun geproduceerde liedjes (al dan niet door hunzelf of een ghost producer) dan over hun draai kunsten zelf.

      Dus leuk dat je interessant wilt doen met je bijdrage, maar die is overbodig en laat vooral zien dat jij er in ieder geval geen kijk op hebt. :)

      • + 2
      • 26 mei 2026 - 23:52
    • Housmans

      Posts: 510

      "En de verkiezing van beste dj is een volledig open publieksstemming en zegt dus meer over populariteit van hun geproduceerde liedjes"

      Nog veel erger, de DJs sturen promotie teams rondt met tablets, met de vraag of jij op DJ XXX wilt stemmen... #BeenThere

      • + 3
      • 27 mei 2026 - 00:14
    • Ik weet het, Housmans. Wilde er gewoon niet nog dieper op ingaan:)

      • + 1
      • 27 mei 2026 - 00:17
    • Nog een reden erbij om niet te kijken.

      • + 3
      • 27 mei 2026 - 08:19
    • Ja, dat die promotiecampagnes bestaan is algemeen bekend.
      Maar dat maakt de prestaties van in dit geval Martin Garrix niet per se
      slecht, nep of betekenisloos.
      Zo heeft hij in 2025 (even gegoogeld) 95 optredens wereldwijd gedaan met shows in onder andere Japan, Noord- en Zuid-Amerika, India, Australië, Zuid-Korea en uiteraard Europa.

      En La Fuente en Afrojack slecht noemen lijkt me een kwestie van smaak.



      En het betekent ook niet automatisch dat Garrix “onterecht” won.
      Hij was in die jaren ook objectief enorm dominant qua streams, hits,
      wereldwijde bekendheid en liveshows.

      • + 3
      • 27 mei 2026 - 08:44
    • Pietje, je maakt hier een klassieke denkfout. Je zet smaak en technische kwaliteit op één hoop. Smaak is wat je leuk vindt om te horen, maar bij dj’en kun je wél objectief spreken over dingen als timing, beatmatching en overgangen die goed of fout/slordig zijn uitgevoerd. En daarbij komt ook nog eens de artistieke vaardigheid bij kijken zoals een opbouw van een set.

      Dat bepaalde dj's populair zijn of veel shows doen, heeft niets te maken met de vraag of de dj-techniek goed of slecht uitgevoerd kan worden. Dat zijn gewoon verschillende beoordelingslagen. Veel bookings en streams maken iemand niet automatisch technisch beter als dj.

      Ik zit zelf in die wereld, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.

      • + 2
      • 27 mei 2026 - 09:57
    • Pietje, je maakt hier een klassieke denkfout. Je zet smaak en technische kwaliteit op één hoop.
      Smaak is wat je leuk vindt om te horen, maar bij dj’en kun je wél objectief spreken over dingen als timing, beatmatching en overgangen die goed of fout/slordig zijn uitgevoerd. En daarbij komt ook nog eens de artistieke vaardigheid bij kijken zoals een opbouw van een set.


      Dat doe ik dus juist niet.

      Mensen die naar een optreden gaan willen een leuke tijd hebben. Willen meezingen/schreeuwen, genieten van het genre muziek waar ze van houden. Denk je nu werkelijk dat ze daar kritisch staan te luisteren of alles wel perfect uitgevoerd is?!
      En al helemaal niet na het nuttigen van de nodige alcohol.

      Die mensen zullen nooit zeggen dat die DJ slecht is, want die letten niet op de technische kant.

      Dat jij dat beroepsmatig wel doet is een ander verhaal, maar hoeveel mensen van de miljoenen bezoekers wereldwijd gezien bekijken (ook) de technische kant? Weinig.
      Ze komen voor een paar uur plezier en een boel kabaal imo.

      • + 2
      • 27 mei 2026 - 10:25
    • Dat het publiek komt voor sfeer en entertainment is precies het punt. Zij beoordelen niet de technische uitvoering, maar de beleving. Dat maakt techniek niet irrelevant, het maakt alleen duidelijk dat jij twee beoordelingsniveaus door elkaar haalt.

      Het oorspronkelijke punt was dat ik La Fuente en Afrojack slecht noemde en jij dat wegzette als puur smaak. Maar als het over technische uitvoering gaat, kun je daar wel degelijk objectief iets over zeggen los van of mensen het leuk vinden of niet.

      Dus als ik zeg dat Afrojack en La Fuente slecht zijn, dan gaat dat niet over smaak in de zin van "ik vind het niet leuk", maar over technische uitvoering en vakmatige beoordeling.

      • + 2
      • 27 mei 2026 - 10:37
  • Wat wel niet kan... Wie weet komt Sainz dan wel terug in de RB familie en komt Santander met 150 miljoen op de auto...

    Misschien heeft Coca Cola ineens zin in een Colabs. tja je weet t nie he

    • + 2
    • 26 mei 2026 - 23:33
    • CoCo zal eerder op de n24 auto verschijnen. Die van Verstappen.

      • + 1
      • 27 mei 2026 - 08:22
    • Ah, nummer 24, het iconische nummer op de Hesketh van de even iconische James Hunt!

      • + 1
      • 27 mei 2026 - 13:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 239
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar