Verstappen haalt keihard uit naar Montoya: "Dom gekakel"

Max Verstappen heeft hard uitgehaald naar Juan Pablo Montoya. De voormalig Formule 1-coureur uit Colombia liet zich de voorbije weken meermaals uiterst kritisch uit over de Nederlander en ging daarin zelfs zo ver dat hij suggereerde dat de FIA een schorsing moest overwegen. Verstappen heeft die uitspraken meegekregen, maar maakt duidelijk dat hij weinig boodschap heeft aan de woorden van de voormalig F1-coureur.

Montoya zorgde de afgelopen weken voor flink wat ophef met zijn uitspraken over Verstappen. De Colombiaan bekritiseerde onder meer de manier waarop de viervoudig wereldkampioen zich openlijk uitsprak tegen de nieuwe reglementen in de Formule 1. Vooral op sociale media leidde dat tot een golf van verdeelde reacties, waarbij een deel van de fans begrip toonde voor Montoya, terwijl anderen zijn opmerkingen compleet overtrokken vonden.

Verstappen spaart Montoya niet na stevige kritiek

In gesprek met De Telegraaf werd Verstappen gevraagd naar de aanhoudende kritiek van Montoya. De Nederlander liet daarbij weinig ruimte voor interpretatie en maakte korte metten met de uitlatingen van de Colombiaan.

"Ik heb geen idee wat zijn probleem precies is. Ik kan sowieso weinig met mensen die voortdurend onzin verkondigen",aldus Verstappen, die zich zichtbaar stoort aan de toon van Montoya. De Red Bull-coureur vindt het bovendien opvallend dat de Colombiaan tegenwoordig geregeld als analist op F1TV te zien is, sinds hij vaker samenwerkt met Formula One Management.

"Wat ik nog vreemder vind, is dat zulke figuren betaald worden door de Formule 1-organisatie. Je vraagt je toch af waarom je iemand in de paddock wil hebben die constant van die dingen roept", klinkt het scherp vanuit Verstappen.

Verstappen denkt motief van Montoya te kennen

Volgens Verstappen zit er mogelijk een duidelijke reden achter de opvallende uitspraken van Montoya. De Nederlander vermoedt dat de Colombiaan bewust een afwijkende mening probeert te verkondigen om relevant te blijven binnen de Formule 1-wereld.

"Ik denk eerder dat het zoiets is als: als ik iets anders zeg dan de rest, blijf ik relevant. Maar eerlijk gezegd houdt het me totaal niet bezig. Dat is vooral zijn probleem, niet het mijne. Ik leef gewoon mijn leven en laat me daar niet door beïnvloeden", stelt Verstappen.

Daarmee lijkt de deur voor een verzoening voorlopig ook dicht. Verstappen geeft toe dat hij mensen snel inschat en niet geneigd is om terug te komen op een eerste indruk. "Soms heb ik mensen vrij snel door. Je krijgt een bepaald gevoel bij iemand, positief of negatief. En als ik klaar ben met iemand, dan ben ik er ook echt klaar mee. Als iemand alleen maar negativiteit verspreidt en dom blijft praten, dan ben ik snel afgehaakt."

 

Het boeit Max niet wat Montoya zegt maar hij mag het best raar vinden dat Montoya betaald wordt door de F1. Dat heeft niks met incasseren te maken, hij beantwoord gewoon een vraag.

  • 33
  • 23 mei 2026 - 11:46

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Max heeft gewoon schijt aan die doorgesnoven Colombiaanse lijnensnuiver!

    Ps SennaS en nog een flink aantal andere Max haters kopen bij exact dezelfde dealer.

    • + 22
    • 23 mei 2026 - 11:01
    • Lijnensnuiver ??? Hele verleden zul je bedoelen

      • + 1
      • 23 mei 2026 - 11:08
    • Dat was een dubbelklapper, chapeau 🎉

      • + 2
      • 23 mei 2026 - 12:38
  • Sta hier een beetje in het midden in. Ja het is dom gezwets van Montoya, vermoedelijk om de redenen die Max benoemd en het lijkt ook iets van een eenzijdige persoonlijke vete te zijn. Maar anderzijds om dan iemand niet toe te laten tot de paddock of om iemand te laten verwijderen uit een persconferentie zijn geen acties van iemand die zegt dat het hem niet boeit. Max is hard en rechtdoor zee in zijn mening, maar kan slecht incasseren.

    • + 3
    • 23 mei 2026 - 11:10
    • Heeft niets met incasseren te maaken!

      Je vergelijkt hier nu 2 totaal verschillende situaties.
      Montoya zit Max achter zijn rug om in een kwaad daglicht te zetten.
      Die journalist die zat te provoceren en te zuigen stond met de microfoon voor Max, althans op kleine afstand. Dan grijp je in en verwijder je die persoon.

      • + 20
      • 23 mei 2026 - 11:16
    • -a = maken

      • + 1
      • 23 mei 2026 - 11:16
    • Pure jalouzie...

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 11:22
    • delange

      Posts: 2.635

      Als wereldkampioen moet je daarboven staan. Vaak is niet reageren het best , Max lok je makkelijk uit zijn tent en dat is jammer. Montana heeft nu bereikt wat hij wilde.

      • + 2
      • 23 mei 2026 - 11:27
    • ILMOP

      Posts: 1.267

      Ik geloof best dat Verstappen zich niet volledig laat beïnvloeden door kritiek, maar zeggen dat het je “totaal niet boeit” terwijl je vervolgens uitgebreid uithaalt naar Montoya, komt toch wat tegenstrijdig over. Als iets je echt niets doet, reageer je meestal veel luchtiger of helemaal niet. Tegelijk snap ik Verstappen ook wel: oud-coureurs leven tegenwoordig van harde meningen en provocerende analyses om relevant te blijven. Uiteindelijk zijn het gewoon twee sterke ego’s die elkaar publiekelijk uitdagen!

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 11:37
    • Het boeit Max niet wat Montoya zegt maar hij mag het best raar vinden dat Montoya betaald wordt door de F1. Dat heeft niks met incasseren te maken, hij beantwoord gewoon een vraag.

      • + 33
      • 23 mei 2026 - 11:46
    • Precies dat @Need5Speed.

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 11:50
    • Pietje, dat ingrijpen wat je jij benoemd vind ik niet stroken met hetgeen wat Max zegt betreft kritiek (ieder mag een mening hebben, het boeit mij niet wat anderen zeggen etcetera). En journalisten verwijderen, vind ik sowieso raar. Geen commentaar, vragen van jouw beantwoord ik niet, allemaal prima. Maar een persconferentie hervatten zodra één persoon is verwijderd staat haaks op hetgeen Max zelf verkondigd. Need5speed dat hij het raar vind dat zo iemand wordt toegelaten tot de paddock sla je gemakshalve over.

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 12:02
    • ILMOP

      Posts: 1.267

      Ik ben geen psycholoog of gedragsexpert, maar ik denk dat Verstappen bewust het beeld heeft opgebouwd van iemand die zich niets aantrekt van wat anderen van hem vinden. En eerlijk gezegd klopt dat waarschijnlijk ook voor een groot deel. Hij lijkt zich minder bezig te houden met media, politiek correcte antwoorden en de mening van het publiek dan veel andere coureurs. Juist daardoor vinden veel fans hem puur en authentiek.
      Toch geloof ik niet dat kritiek hem helemaal niets doet. Als het hem echt compleet koud zou laten, zou hij er waarschijnlijk ook minder fel op reageren. Je ziet regelmatig dat hij zich toch geraakt voelt wanneer oud-coureurs, journalistenm of analisten hem blijven bekritiseren. Alleen laat hij dat eerder zien door irritatie en harde reacties dan door onzekerheid.
      Volgens mij ligt de waarheid daarom ergens in het midden: Verstappen laat zich minder beïnvloeden dan de gemiddelde topsporter, maar het idee dat het hem “helemaal niets” boeit is ook deels een imago dat hij zelf heeft opgebouwd. Veel fans nemen dat beeld vervolgens vaak klakkeloos over.

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 12:17
    • 919

      Posts: 4.430

      Wat een psycho analyse allemaal weer, en dan de meetlat er tegenaan houden wat de standaard zou moeten zijn.
      Verstappen zet gewoon iemand weg op dezelfde wijze als hij zelf weg gezet wordt, dat is niets nieuws, dat is de standaard. Zegt verder niets over of het hem boeit of niet, is gewoon handig gebruik van de media, prima om iemand weg te zetten als je weggezet wordt. Niets vreemds aan.

      Zou hij niet moeten doen? Waarom dan niet, hij hoeft toch Jezus niet te zijn?

      • + 6
      • 23 mei 2026 - 13:03
    • @Mr Marly Je verdraait mijn woorden. Het gaat niet om 'toegelaten worden tot de paddock'. Dat is prima en daar zal Max ook geen moeite mee hebben. Maar dat JPM door de F1 aan is gesteld als analist bij F1TV, dat snappen we niet.

      Het niet willen beantwoorden van vragen was bij een Red Bull evenement, wat Max daar doet mag hij zelf weten. Maar daar gaat het nu niet eens over dus dat kan je er bij slepen maar dat slaat nergens op.

      • + 4
      • 23 mei 2026 - 14:42
    • “ Je vraagt je toch af waarom je iemand in de paddock wil hebben die constant van die dingen roept", klinkt het scherp vanuit Verstappen.”

      • + 0
      • 23 mei 2026 - 16:35
    • 919

      Posts: 4.430

      Mooi hè, hij slingert 'de realiteit' maar mooi de media in voor een ieder om daar eens over na te denken.

      Mag hij best doen, want de uitspraken van JPM gaan over het leidend voorwerp Verstappen.

      • + 1
      • 23 mei 2026 - 16:46
    • Selectief quoten @Mr Marly? En snap je wel wat er staat?
      De hele quote: "Wat ik nog vreemder vind, is dat zulke figuren betaald worden door de Formule 1-organisatie. Je vraagt je toch af waarom je iemand in de paddock wil hebben die constant van die dingen roept"

      Dus, het gaat er niet om dat Max Montoya de toegang wil ontzeggen. Het gaat er juist om dat hij het vreemd vindt dat de Fromule 1 hem ervoor betaalt om daar te zijn, zo graag willen ze hem. En dat mag Max best vreemd vinden.

      • + 3
      • 23 mei 2026 - 19:32
    • @ILMOP. Uithalen is er van gemaakt door klikjeszoekers. Luister even naar het inteview en je weet gewoon dat het hem koud laat.

      • + 0
      • 23 mei 2026 - 21:54
  • Max: "Ik kan sowieso weinig met mensen die voortdurend onzin verkondigen",.

    Ha, moet je hier op het forum eens naar het merendeel van de horde komen luisteren Max....daar zakt je broek van af.

    Maar ja, er zijn er veel bij die tot de horde behoren die kwa intellect maar net boven 'n aap uitkomen.....of net daaronder.

    • + 6
    • 23 mei 2026 - 11:29
    • Luisteren? Gelukkig heb ik mijn geluid uit staan 😁

      • + 6
      • 23 mei 2026 - 11:55
    • Snork

      Posts: 22.644

      Ik heb ook een bloedhekel aan dom gezwets. Vooral van die types die beweren dat de aarde een bol is, terwijl de horizon recht is.

      • + 7
      • 23 mei 2026 - 12:28
    • Daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
      Dat je gelijk hebt staat als 'n paal boven water....er klopt geen zak van.

      Dat gezegd hebbende.....'n paal kan natuurlijk ook onder water staan.....en dan?

      Ook dat er bepaald is dat wij aan de bovenkant van de aarde wonen en bv de Aussies aan de onderkant.
      Waarom is dat zo bepaalt?....en door wie??

      • + 3
      • 23 mei 2026 - 12:38
    • Sterker nog @Ouw, een paal die boven water staat, staat ook onder water.

      • + 2
      • 23 mei 2026 - 12:54
    • Jan voelt zich weer beter dan anderen, dat is helemaal Zum Kotzen

      • + 1
      • 23 mei 2026 - 13:09
  • Mag Max zijn zwager ook weleens op de vingers tikken....of hij laat dat z'n vader met de knuppel doen.

    • + 1
    • 23 mei 2026 - 11:58
  • Volgens mij vonden de meesten hier hem een analist van niks, dus ook wel eens fijn om te horen dat Max zich hierbij aansluit. Wel nieuws voor mij is dat Montoya zich door F1 (FIA?) laat betalen. Zo zo je maar weer waar de echte eikels zitten.

    • + 9
    • 23 mei 2026 - 13:20
  • Wie is montoya??? Is dat die loser die dacht dat hij beter was dan Schumi aahhhhh die is een echte loser

    • + 3
    • 23 mei 2026 - 14:57
  • snuifmafketel

    • + 1
    • 23 mei 2026 - 17:53

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar