Japanse coureur reageert gefrustreerd op test van Verstappen

Max Verstappen maakte recent veel indruk met zijn test in een SuperGT-bolide in Japan. In de regen was hij veel sneller dan de vaste coureur Atsushi Miyake. In Japan zijn ze wat minder blij met deze beelden, en voor de tweede keer opent een lokale coureur de aanval op Verstappen.

Verstappen meldde zich vlak voor de Japanse Grand Prix op het circuit van Fuji voor een promotieactiviteit van Red Bull. In de stromende regen reed hij een aantal rondjes in een SuperGT-bolide van Nissan, en hij maakte weer veel indruk. Verstappen was na twee rondjes al bijna twee seconden sneller dan Miyake, en dat zorgde voor enorme verbazing bij alle aanwezigen. Toen de beelden vorige week online werden geplaatst, reageerden de fans op dezelfde manier.

Waarom reageert men zo fel?

In Japan nemen ze het vooral op voor Miyake. De Braziliaanse SuperGT-coureur Joao Paulo de Oliveira reageerde al fel, en ook de Japanse coureur Masashi Ogou komt nu met een reactie. Op X uit hij kritiek op fans van Verstappen: "Ik snap ook wel dat Max geweldig is, maar ik zou graag willen dat mensen niet zomaar roepen dat Atsushi Miyake van een laag niveau is..."

Ogou is van mening dat alle kritiek op zijn landgenoot simpelweg nergens opslaat. De Japanner gaat verder met zijn betoog: "Ik heb één keer tijdens de vrije training op het circuit van Suzuka in hetzelfde tijdvak gereden, maar Miyake is echt een coureur die monsterlijk snel is. Bovendien is het zo dat de hoeveelheid regen en het wegdek van keer tot keer verschillen, dus het is dan volkomen normaal dat er een tijdsverschil van twee of drie seconden ontstaat."

Wat was er te zien op de beelden?

In de door Red Bull gedeelde video was te zien hoe het harder begon te regenen op het moment dat Verstappen de baan betrad. De Nederlander maakte veel indruk, en genoot zichtbaar van zijn uitstapje naar de bolide uit de Japanse SuperGT. Deze klasse wordt gezien als één van de snelste GT-klassen ter wereld, en het kampioenschap herbergt veel sterke coureurs.

Het zijn niet de Verstappen fans die roepen dat Miyake slecht zou zijn, waarom zouden ze.
Het zijn degenen die op een of andere manier niet kunnen verkroppen dat Max extreem goed is in dit soort dingen, en als hij 2 seconden sneller is dan moet de ander volgens hen wel heel slecht zijn.

  • 49
  • 12 mei 2026 - 11:35
Foto's Max Verstappen Nissan GT Fuji

Reacties (18)

Login om te reageren
  • The Wolf

    Posts: 979

    Max Verstappenは良いドライバーですが、ミヤギさんの方が速いです。彼のお尻には、より多くのわさびが入っていますから。

    • + 5
    • 12 mei 2026 - 11:32
    • Nomar

      Posts: 870

      Dus Verstappen moet Wasabi meenemen naar Canada 🔥

      • + 2
      • 12 mei 2026 - 12:38
    • Zodra de Jappen Verstappen te pakken hebben mag hij de Birmaspoorweg op gaan knappen...

      • + 3
      • 12 mei 2026 - 19:19
  • Het zijn niet de Verstappen fans die roepen dat Miyake slecht zou zijn, waarom zouden ze.
    Het zijn degenen die op een of andere manier niet kunnen verkroppen dat Max extreem goed is in dit soort dingen, en als hij 2 seconden sneller is dan moet de ander volgens hen wel heel slecht zijn.

    • + 49
    • 12 mei 2026 - 11:35
    • Verstappen fan incoming....

      Miyake heeft in een jaar of 6 tijd 2 races gewonnen in deze klasse zag ik. 1 er van op Fuji. Kale cijfers. Maar mij lijkt hij hooguit een top van de middenmoot in deze klasse of onderkant toppers.

      Heb ook naar de verschille gekeken. De laatste kwalificatie zat de top 3 op 2 tiende. Het lijkt me wel een competatieve klasse.

      Verstappen is nu eenmaal (wat mij betreft) de absoluut beste regenrijder van dit moment. die 2 seconde zie ik niet gebeuren onder droge omstandigheden. Echter was er meer water op debaan. Je hoeft alleen maar de beelden te bekijken om dat te zien. Zou Verstappen zijn rondes hebben gedaan gelijktijdig aan Miyake, dan zou het verschil een stuk groter zijn geweest.

      Was wel weer monsterachtig en wel legelijk de limiet opzoekend. 2 maal een bijna slap gezien.

      Ik denk dat onder deze omstandigheden hij ze er allemaal op had gelegd. op de rug bedoel ik.

      • + 13
      • 12 mei 2026 - 13:56
  • Ik twijfel geen seconde aan de rijkunsten van Masashi Ogou. Hij is ongetwijfeld een zeer goede coureur. Maar er is een reden waarom Max in de formule 1 rijdt en daar inmiddels viervoudig WK is.

    • + 30
    • 12 mei 2026 - 11:36
  • Sommige SuperGT coureurs voelen zich duidelijk bedreigd

    • + 18
    • 12 mei 2026 - 11:56
  • Na 7 artikelen over Max hier maar even iets over Sainz en Leclerc.

    Carlos Sainz is een wereldwijde ambassadeur voor L'Oréal Paris.
    In maart 2025 werd aangekondigd dat de Formule 1-coureur het gezicht is geworden
    van de Elvive haarverzorgingslijn en tevens van L'Oréal Men Expert.

    Sinds vorige maand is Leclerc ook wereldwijde ambassadeur voor L'Oréal Paris.

    Vind Sainz er perfect voor passen met die mooie kop met haar en is good-looking.
    Leclerc moet het meer van zijn naam hebben en niet van zijn uiterlijk vind ik althans.
    Vermoedelijk wordt hij tijdens dit weekend in Cannes aan de wereld bekend gemaakt.

    www.instagram.com/p/DYErbauiBIG/?img_index=1

    www.instagram.com/p/DX1yQjMIXfB/

    imgur.com/nIcbCZc

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 12:20
  • jd2000

    Posts: 7.769

    Ik heb niemand horen roepen dat Atsushi Miyake een slecht coureur is. Schijnbaar voelen ze zich te kakken gezet door Verstappen. Als je nog nooit in zo'n auto hebt gereden en je bent na de installatieronde 2 seconden sneller dan schat ik in dat hij op een droge baan hetzelfde kunstje flikt.

    • + 22
    • 12 mei 2026 - 12:21
    • Heb een interview gezien van de rijder die om de oren werd gereden. Atsushi Miyake was zeer rustig en vol bewondering.

      Hij heeft overigens 2 races gewonnen in deze klasse. 1 maal op Fuji zelf. Uiteraard ken ik niet het verloop van die race.
      Gezien zijn palmares is het niet de beste, maar ook niet de slechtste. Waarschijnlijk subtop in die klasse.

      Heb zelf de beelden bekeken. Verstappen reed een beest van een ronde tijdes zijn 2de snelle ronde. Wat het indrukwekkend maakte is dat de omstandigheden echt slechter waren. En dat werd dusdanig erg dat het uiteindelijk niet harde kon voor hem.

      Maar de vraag is hoeveel verschil er zou zijn geweest als het droge omstandigheden waren. Dan hebben de rijders het makkelijker om de limiet te vinden.

      • + 9
      • 12 mei 2026 - 13:35
  • Nog ff, en dan dan gaan er een paar spontaan Harakiri plegen daaro! ;)

    • + 3
    • 12 mei 2026 - 15:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 239
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar