user icon

Button: "Mooi dat we geen tijd hoeven te verspillen aan betrouwbaarheid"

  • Gepubliceerd op 23 feb 2012 18:23
  • comments 18
  • Door: Danny Sosef
Het is bij McLaren een compleet ander verhaal dan vorig jaar. Toen zat de Britse renstal in zak en as door de trage en onbetrouwbare MP4-26. Zijn opvolger lijkt op beide vlakken beter. Het testen verloopt hoe dan meer voortvarend.

Jenson Button: "Vandaag was een goede dag. Het voelt lekker dat we in de auto kunnen stappen en er zoveel mee kunnen rijden als we willen. We hoeven geen tijd te verspillen aan de betrouwbaarheid. Daardoor kunnen we al onze focus en energie richten op set-ups en de banden."

Die banden zijn een verhaal apart. "Iedereen probeert de nieuwe Pirelli's onder de knie te krijgen. Soms voelen compounds heel verkeerd aan, maar ik ga niet zeggen welke. Op de ene compound kan je heel constant rijden, op de ander ben je weer heel inconsistent."

"Alleen tussen 11.30 uur en 15.30 uur zijn de omstandigheden perfect voor de auto. Maar het belangrijkste aan testen is begrip opdoen, over de banden en over de auto. Wat dat betreft hebben we hier weer een stap vooruit gezet ten opzichte van Jerez."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Niiek

    Posts: 675

    Hier kan ik me wel in vinden. Niet meer dan positieve woorden door Lewis en Jenson. Op naar Melbourne! =]

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 18:37
  • De MP4-27 gaat volgens mij presteren als een raket :D Ik hoop dat deze wagen me laat herinneren aan de McLaren van 2005, maar dan wel zonder die onbetrouwbaarheid natuurlijk haha.. 1 Ding komt in iedergeval al overéén en dat is de schoonheid. Zie:

    www.youtube.com/watch?v=B5reUevLj6I
    Ik vind dat lage chassis er echt schitterend uitzien.

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 18:47
    • Ik hoop het voor je dat McLaren als een raket gaat,
      als Ferrari dan maar zo snel als het licht gaat..
      vervolgens mag Mercedes met de snelheid van een neutrino gaan..
      en Red Bull, tja.. die hebben toch al vleugels.

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 19:04
    • haha dat zou betekenen:

      1. Ferrari
      2. MercedesGP
      3. McLaren
      4. RBR

      Daar zijn de vleugeltjes niet meer tegen opgewassen. 1 Groot nadeel is dan wel dat de races dan wel erg kort zullen duren :( Dan valt er weinig te genieten dus toch maar iets minder snel? lol

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 19:13
    • Ik verheug me er ook op. Ik heb zin in een strijd tussen VET en HAM in gelijkwaardige auto\'s. Vrees dat BUT er dan qua snelheid niet aan te pas komt. Maar vlak die RedBull niet uit. Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat die wagen echt de snelste zal zijn. Veruit!

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 22:54
  • pokerface

    Posts: 584

    Ik hoop op een spannend seizoen tot en met de laatste race. En met Hamilton of Button als kampioen aan het eind van het seizoen.

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 18:54
  • Michael

    Posts: 1.434

    Zal hij dan nu zijn 2de titel binnenhalen.

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 19:07
  • redbull1

    Posts: 929

    hij bedoelt dat de supersoft er inconsistent zijn dat las ik in het nieuws bericht over Petroc maar waarom Button niet wil zeggen om welke compound het gaat geen idee

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 20:16
  • Kevin

    Posts: 5.013

    Als McLaren het constructeurskampioenschap maar wint, dan vind ik alles best wie er kampioen wordt.

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 20:18
  • De Mclaren presteert echt knap in mijn ogen afgelopen jaren heb ik mclaren niet zoveel stints zien maken maar ach het zijn maar tests he

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 20:23
  • Ik hoop dat de nieuwe auto snel en betrouwbaar blijft tijdens het hele seizoen.
    Wereldkampioen F1 2012 = Jenson Button (hoop ik)

    • + 0
    • 23 feb 2012 - 22:06
    • Ik hoop idd dat de McLaren snel is. Dan kan LH alleen tegen Button aanrijden haha.

      Voorspelling:

      1. LH 10 wins
      2. VET 5 wins
      3. BUT 2 wins
      4. WEB o wins
      5. SCH. 2 wins

      Droom verder........

      RedBull wordt WK.... LH volgend jaar in de RedBull. Button WK 2013, omdat de McLaren dan wel snel is

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 22:44
    • Hamilton 10 wins en Button 2?? neee.. dan heeft button er ook minstens 6...

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 23:01
    • Hey iemand die hapt :)...

      Nee serieus BUT had een topseizoen. Maar als HAM gewoon\'zijn niveau haalt is hij BUT in 80% van de tijd de baas. Geloof ik heilig in. Neem 2007 en 2009 nou... daar kan BUT nooit aan tippen, zelfs niet met zijn WK....

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 23:29
    • Klopt Dexter. Lewis in zijn goede vorm staat sowieso bijna altijd voor Button op de grid en Lewis kan een race ook goed controleren en afmaken. Kijk Abu Dhabi 2011! Weg is Lewis na bocht 1 waar het voor Vettel fout ging.

      • + 0
      • 24 feb 2012 - 01:26
  • Met alle respect... Ik zie hier dat Button zwaar onder doet voor hamilton... Ik denk het zeker niet. Button is de slimme winnaar van de 2. Hamilton is de vechtende winnaar van de 2. Dit zijn 2 rijders die alle 2 kampioenen zijn en terechte, want de hebben ale 2 totaal andere kwaliteiten dat ze beide WK maakt. Word nog spannend tussen hun!

    • + 0
    • 24 feb 2012 - 10:44
    • je hebt gelijk, niet zwaar... Maar een beetje het verschl tussen hakkinen en coulthard destijds.

      Ik zie het zo: Als Ajax 10 keer tegen Barcelona speelt dan kunnen ze vast één keer winnen. Maar Barcelona wint de rest.

      Zo is het ook met BUT en HAM. Button won vorig jaar die ene keer van HAM. Dat was ook meteen de laatste keer. Button zal 8 van de tien keer achter HAM finischen en kwalificeren. Ik baseer dit op datgene wat de twee in hun gehele carriere hebben laten zien.

      • + 0
      • 25 feb 2012 - 17:48
    • Niet echt nee...
      Ik zie het eerder gelijk spel worden bedoel ik hiermee... Als dat 1 van de 2 een echt betere rijder is. Button en Hamilton zijn 2 klasse rijders met beide hun sterke en zwakkere punten...
      Uit eindelijk zal het een nek aan nek race zijn.. Dus dat ajax barca vergelijk.. Kan ik zelf niet helemaal plaatsen eerlijk gezegt.

      • + 0
      • 1 maa 2012 - 21:19

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar