Russell wil in voetsporen Verstappen treden: "Heb zeker naar Max gekeken"

De prestaties van Max Verstappen in de GT3-klasse op de Nürburgring en de aankomende 24 uurs-race op de Nordschleife, zijn ook in de Formule 1 niet onopgemerkt gebleven. Na met veel bewondering te hebben gekeken en een goed gesprek met Toto Wolff, hoopt ook George Russell in de toekomst op het Duitse circuit te kunnen scheuren. 

De Brit onthulde dat hij al gesprekken voerde met Wolff over een mogelijke stunt op het iconische circuit. Al beseft Russell tegelijk dat zijn prioriteiten momenteel elders liggen, want in de titelstrijd heeft hij nog werk voor de boeg.

Russell onder de indruk van Verstappen op Nordschleife

Russell gaf toe dat hij de recente prestaties van Verstappen met grote interesse heeft gevolgd. Vooral diens optreden op de Nordschleife én de spectaculaire regenrace in Imola maakten indruk op de Mercedes-rijder.

“Ik heb Max bezig gezien op de Nordschleife en ook die natte race in Imola bekeken. Dat soort momenten zijn gewoon geweldig om te zien”, aldus Russell, die toegaf dat hij zelf ook droomt van een avontuur op het legendarische Duitse circuit. “De Nordschleife is absoluut iets wat ik ooit wil doen. Daar twijfel ik geen seconde aan.”

Gesprek met Wolff, maar focus blijft op wereldtitel

Russell ging zelfs nog een stap verder en verklapte dat hij ooit al voorzichtig polste bij Wolff over een opvallend plan: met een Formule 1-auto richting de Nordschleife trekken om een recordpoging te ondernemen.

“Ik heb Toto ooit proberen warm te maken voor het idee om met een F1-wagen naar daar te trekken en het absolute ronderecord aan te vallen”, onthulde Russell. Toch blijft zijn blik voorlopig op de Formule 1 gericht. “Mijn volledige focus ligt nu op het winnen van een wereldtitel. Misschien, als ik ooit vier titels op zak heb, kan ik Toto overtuigen om me tijdens een seizoen op de Nordschleife te laten racen.”

Ik zie die uitspraak van George toch als een groot compliment aan Max. Indirect maar toch.

  • 8
  • 13 mei 2026 - 14:43

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Let goed op uit welk jaar je die F1 auto kiest, zeker niet dit jaar.

    • + 5
    • 13 mei 2026 - 14:15
  • “Als ik ook 4 titels heb”. Tja…….

    • + 4
    • 13 mei 2026 - 14:34
    • Ik zie die uitspraak van George toch als een groot compliment aan Max. Indirect maar toch.

      • + 8
      • 13 mei 2026 - 14:43
    • Inderdaad, "Had ik maar".

      Dit is gewoon iemand die graag iets wil en genoten heeft van een opponent. Dat is heel wat beter dan vorig jaar na de eerste keer dat Verstappen op de ring had gereden. Daar klonk nog wat jaloezie door. Nu gewoon respect.

      • + 6
      • 13 mei 2026 - 15:05
    • @Had, zou kunnen. Heb hem in zijn uitspraken en houding vanaf het begin een beetje gevolgd. Hij heeft zichzelf altijd gezien als opvolger van Lewis. Ook in het verzamelen van titels. Het lijkt een obsessie. Eerst moest hij wachten op zijn Mercedes stoeltje, toen was Max er ineens, Lando pikte een titel en nu de Merc weer de snelste is, staat Kimi ver voor hem. Hij heeft een specifieke houding en air.

      • + 2
      • 13 mei 2026 - 19:14
    • George: "Maar zo had ik het beslist niet bedoeld @Had ik maar..."

      • + 1
      • 13 mei 2026 - 20:03
  • Dit is al de zoveelste keer dat vriend veren in den poepert van Max duwt/steekt.
    Daar moet hij mee ophouden voordat hij zijn populariteit ziet stijgen hier.
    Straks noemt men hier Max en George in een ademtocht.....en dat kan niet de bedoeling zijn toch?

    • + 3
    • 13 mei 2026 - 15:15
    • Snork

      Posts: 22.614

      Nee, dat kan niet de bedoeling zijn. We hebben een glibberige Sjors nodig om al onze frustraties op bot te voeren. Dus hij moet wel een eikel blijven, anders moeten we weer iemand anders zoeken.
      Ik zeg: “Glibberige Sjors for eikel!”

      • + 4
      • 13 mei 2026 - 17:31
    • Snork

      Posts: 22.614

      Vooruit, vautje: voeren = vieren.
      Maar de begrijpende lezer snapte dat wel.

      • + 1
      • 13 mei 2026 - 17:32
    • En daarbij...we moeten ten alle tijden iemand de schuld kunnen geven, ook al heeft hij het waarschijnlijk niet gedaan.

      • + 1
      • 13 mei 2026 - 17:40
    • Naast Gluiperige George hebben we ook nog Donald J. Trump, Elon Musk, Vladimir Poetin, Benjamin Netanyahu, Xi Jinping, Kim Jong-un, Mohammed Ben Sulayem (de dictator van de Formule 1), Stefano Domenicali (de parasiet van de Formule 1), Gianni Infantino, ex-minister Faber en natuurlijk Gordon om de schuld te geven...

      • + 0
      • 13 mei 2026 - 20:05
  • rwinn2893

    Posts: 202

    Heb ik iets gemist? Regenrace in Imola?

    • + 0
    • 13 mei 2026 - 16:16
    • Snork

      Posts: 22.614

      Ja, soms regent het ook daar.

      • + 2
      • 13 mei 2026 - 17:32
    • 50% kans.

      • + 0
      • 13 mei 2026 - 19:58
    • Russell heeft iets gemist. In de periode dat hij actief was in F1 zijn er 2 regen races geweest op Imola. Meen 2021. en 2022. Robbertje tegen Hamilton dat precies duurde tot de eerste chcane. EN in 2022 tegen Leclerc, maar eigenlijk was dat een no contest.
      Die Russell miste dus mooi 50% van de actie door alleen maar naar 1 race te kijken.

      Om volledig te zijn. Staat me bij, wel vaag, dat geef ik toe, dat er in de jaren 70 en /of 80 ook wel natte races zijn verreden op Imola.

      • + 0
      • 13 mei 2026 - 20:49
    • Weet je dit nog?
      Russell dacht dat zweetdruppels in zijn helm regen was...

      • + 0
      • 13 mei 2026 - 21:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 239
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar