Verstappen-geruchten wekken irritatie: "Ze willen allemaal dat hij vertrekt"

De toekomst van Max Verstappen blijft een terugkerend gespreksonderwerp in de Formule 1, maar Peter Windsor heeft er duidelijk genoeg van. Sinds de eerdere Mercedes-geruchten is de Nederlander structureel gelinkt aan een vertrek bij Red Bull Racing, al ziet de voormalig teammanager dat scenario zelf helemaal niet gebeuren. Zeker niet na de verbeteringen die Red Bull in Miami liet zien.

Volgens Windsor wordt er bovendien veel te veel gespeculeerd over een mogelijke rijderswissel bij Mercedes. In dat scenario zou Verstappen niet Kimi Antonelli vervangen, maar eerder George Russell uit de line-up drukken. Toch vindt Windsor dat het hele verhaal zwaar wordt overdreven.

‘Mensen willen gewoon dat Max vertrekt’

De Britse analist uit zich opvallend scherp over de constante geruchtenstroom rond Verstappen. Volgens hem is het onderwerp simpelweg uitgekauwd en draait het meer om sensatie dan realiteit.

“Het lijkt wel alsof iedereen wil dat Max bij Red Bull vertrekt”, klinkt het op het YouTube-kanaal van Cameron CC. “Waarom zijn mensen daar zo obsessief mee bezig? Alsof er niets anders te bespreken valt in de Formule 1.”

Windsor vindt dat de discussie vaak losstaat van de prestaties op de baan. “Het voelt alsof het allemaal wordt opgeblazen omdat het anders te saai wordt. Dan maar weer praten over een vertrek van Verstappen, want dat levert altijd wel meningen op.”

‘Verstappen blijft gewoon waar hij zit’

De kans dat Verstappen daadwerkelijk naar Mercedes verkast, acht Windsor bijzonder klein. Zeker omdat Red Bull volgens hem stap voor stap opnieuw aansluiting vindt met de top, ondanks de moeilijke start van het seizoen.

“Waarom zou Max nu vertrekken als Red Bull na vier races alweer in de buurt komt van de top?”, stelt Windsor. “Je moet ze ook krediet geven voor het feit dat ze een eigen motorproject hebben opgestart. Dat is echt niet vanzelfsprekend.”

Ook een duo Verstappen–Antonelli bij Mercedes ziet hij niet meteen gebeuren. “Zou Max naast Kimi willen rijden? Hij is niet bang voor hem, maar hij zou wel punten verliezen aan zijn teamgenoot. En dat is precies het soort situatie dat hij al jaren goed weet in te schatten.”

Windsor verwacht dat de komende races cruciaal worden in het verhaal rond Verstappen, maar blijft bij zijn conclusie. “Als hij in de tweede seizoenshelft meerdere races wint, is er geen enkele reden om weg te gaan. Op basis van Miami zie ik hem sowieso nog een Grand Prix winnen. Red Bull is niet perfect, maar Max rijdt nog altijd op een ongelooflijk hoog niveau.”

NicoS

Posts: 20.779

Voor het eerst in de geschiedenis heeft de Nederlandse autosport fan een landgenoot die tot de absolute top van de F1 behoort.
Ik snap niet dat er Nederlanders zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Ik snap werkelijk hun frustratie en afgunst niet.
Waarom mogen mensen daar niet van genieten? En h... [Lees verder]

  • 27
  • 13 mei 2026 - 10:54

Reacties (23)

Login om te reageren
  • The Wolf

    Posts: 978

    "maar Peter Windsor heeft er duidelijk genoeg van"
    ik ben een stap verder: ik heb er SCHOON genoeg van

    • + 4
    • 13 mei 2026 - 09:20
    • Snailer heeft ook een mening. Die wil dat Verstappen niet naar Mercedes gaat of naar McLaren. Of naar Ferrari. Snailer wil dat hij F1 verlaat.

      • + 4
      • 13 mei 2026 - 09:39
  • Ik wil ook dat hij weg gaat, in ieder geval bij Red Bull Racing weg. Ik wil dat flutteam als een kaartenhuis in elkaar zien storten.
    En dan Max zijn F1 helm nog aan de wilgen hangen en dan kunnen we het weer eens hebben over wat F1 zou moeten zijn, volgens de kenners hier. 😉

    Begin maar weer opnieuw met F1. Terug naar de jaren 50. En dan niet meer onder de paraplu van Liberty Media. Onder Bernie was het ook niet alles perfect maar hij leek toch meer om de sport zelf te geven zonder de Asociale Nepmedia.

    Wat is deze sport ver afgegleden van wat ik er ooit zo prachtig mooi aan vond.

    • + 11
    • 13 mei 2026 - 09:42
    • NicoS

      Posts: 20.779

      Dat flutteam heeft de afgelopen 20 jaar aanzienlijk meer gepresteerd dan de scuderia…. Zit daar de pijn soms?…..;)

      • + 18
      • 13 mei 2026 - 10:13
    • Nee @NicoS, dat is het niet, ik heb gewoon een pesthekel aan Red Bull, dat walgelijke drankje is niet te zuipen, de livery op die auto's is niet om aan te zien en veel te veel mensen lopen in Red Bull teamkleding. Datzelfde Red Bull die jaren geleden hier nog verguisd werden toen Vettel zo veel won.
      2021 t/m 2023 waren mooie seizoenen voor Red Bull, dat moet ik toegeven dat was echt wel een hoogtepunt in de sport. Ook al zit mijn passie bij andere teams en rijders.
      Nee, ik ben klaar met de Max trein en de non stop aandacht (goed en slecht) die dat met zich mee brengt. Dat en nog meer.
      Is dat kinderachtig van mij? Vast en zeker. Maar het boeit me gewoon even helemaal niks meer nu, hoewel de F1 in de basis zo mooi kan zijn. Dat steekt me meer dan wie er wint en wie niet.

      • + 6
      • 13 mei 2026 - 10:24
    • NicoS

      Posts: 20.779

      Voor het eerst in de geschiedenis heeft de Nederlandse autosport fan een landgenoot die tot de absolute top van de F1 behoort.
      Ik snap niet dat er Nederlanders zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Ik snap werkelijk hun frustratie en afgunst niet.
      Waarom mogen mensen daar niet van genieten? En het lijkt mij logisch dat daar veel aandacht aan wordt besteed, zeker in Nederland…..
      Maar dat zal iets typisch Nederlands zijn, afgeven op een landgenoot die succesvol is…..

      • + 27
      • 13 mei 2026 - 10:54
    • Hourpower

      Posts: 791

      Precies @ Nico

      Voor je het weet is het allemaal weer voorbij dat er een Nederlander succesvol is in de Formule 1. Ik geniet er enorm van maar wordt ook wel eens moe van onophoudelijke stroom aan geruchten rond Max, ik lees dan ook niet alles.

      Maar dat Verstappen nog steeds rond rijdt is natuurlijk prachtig mooi niet alleen omdat het een Nederlander is maar zeker ook zijn enorme talent, stijl van rijden en mentaliteit, dat ga je echt wel missen als hij stopt.

      • + 17
      • 13 mei 2026 - 11:15
    • NicoS

      Posts: 20.779

      Dat al die analisten het continu over Max moeten hebben hoeft van mij ook niet, maar blijkbaar hebben zij daar wel behoefte aan.
      Ik lees dat ook allemaal niet.

      • + 4
      • 13 mei 2026 - 12:14
    • In de beginjaren vond ik het een uiterst irritant team en met name met Liuzi en Doornbos. Wat een ongelooflijke popie jopie was dat toen zeg, gadverdarrie.

      Alsof het geen serieuze aangelegenheid was. Nu is dat duidelijk anders naar mijn idee en is Max bijvoorbeeld absoluut wars van het gedoe wat men aan het begin leek te willen uitstralen.

      Dus, gewoon blijven.

      • + 4
      • 13 mei 2026 - 12:51
    • Tony

      Posts: 1.649

      Maar dat zal iets typisch Nederlands zijn, afgeven op een landgenoot die succesvol is…..

      Niet alleen op landgenoten, ik lees genoeg afgunst hier richting een Leclerc, Russell, Hamilton, enz.

      • + 2
      • 13 mei 2026 - 13:53
    • NicoS

      Posts: 20.779

      Vertel mij waar dat anders is in andere landen……
      In de meeste landen worden sporthelden op handen gedragen, dat zie ik niet, of in veel mindere mate in Nederland.
      We maken nú iets mee in de F1 wat we waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken in Nederland. Net als dat de kans niet groot is dat Senna en Schumacher ooit zullen worden overtroffen in hun land. In die landen zijn en blijven dat helden…..
      Daarom noemen ik dat specifiek “Nederlands”.

      • + 7
      • 13 mei 2026 - 15:14
    • Tony

      Posts: 1.649

      Ik denk dat het wel meevalt. Neem alleen al deze site; veel mensen die hier komen, zijn pas lid geworden nadat Max in de F1 begon. Ze kruipen hem aardig in de kont en kunnen vaak geen kritiek op Max verdragen. Er staat weer een thuiscircuit op de kalender voor Max, sinds hij een beetje succes heeft gehad. Mensen gaan massaal in Max kleding niet alleen naar het circuit, maar ook naar de supermarkt enzovoort.

      Kijk ik F1 via Viaplay, dan wordt hij minimaal één keer per twee zinnen genoemd.
      Sla ik de krant open of kijk ik een talkshow op RTL of SBS, dan gaat het na een F1-weekend niet over de F1, maar over Max.

      Wat verwacht je nog meer?!
      Niet alleen zijn wij over het algemeen wat nuchterder dan de Brazilianen, maar Senna heeft natuurlijk ook ontzettend veel voor het volk, met name de armen, betekend buiten de F1 om. Daar zit wel een groot verschil in.

      • + 2
      • 13 mei 2026 - 18:01
    • Helemaal met jou eens @NicoS. Eerder schreef ik daar al het volgende over:
      "Het is triest (en wellicht zelfs zorgwekkend) dat zoveel forumleden (Nederlanders) zo'n hekel aan een landgenoot hebben, die wereldwijd lof oogst voor zijn topsportprestaties en waanzinnig veel r e c l a m e voor ons kikkerlandje maakt, dat haat-reacties hier soms de meeste plusjes scoren..."

      • + 4
      • 13 mei 2026 - 20:40
    • NicoS

      Posts: 20.779

      @Larry,
      Het is wat het is denk ik dan maar, misschien ben ik te nuchter, ik snap die haat gevoelens gewoon niet. Het gaat om sport, dat mensen daar zo gefrustreerd over raken, zie ook weer onze Tony, daar kan ik niet bij.
      Alsof ze hem persoonlijk iets hebben aangedaan lijkt wel.
      Laat mensen in hun waarde, maar kennelijk is dat moeilijk voor sommigen.
      Dat mensen in RBR kleding lopen, nou en, is dat verboden of zo?
      In Italië lopen ze massaal in Ferrari kleding, wat maakt dat uit. Iedereen z’n ding.
      Afgeven op iedereen die in hun ogen teveel over Max praten, of hem prijzen voor zijn prestaties, het lijkt wel een doodzonde…..
      Ach, wordt er misschien wel te oud voor……;)

      • + 5
      • 13 mei 2026 - 22:45
    • Tony

      Posts: 1.649


      Ik snap die haatgevoelens gewoon niet.

      Haatgevoelens? Dan denk ik eerder aan de reacties die ik hier lees over Russell en JPM. Onder andere van Larry, die JPM meermaals beschuldigt van drugsgebruik.

      Zie ook weer onze Tony.

      Kun je wel zo denigrerend doen, maar ik reageer op jouw post dat er in Nederland niet alleen wordt afgegeven op Max, maar dat meer coureurs hier last van hebben, en waarschijnlijk nog wel een tikje erger.

      Dat mensen in RBR-kleding lopen.

      Dat is één van de voorbeelden die ik heb genoemd waarbij ik, in tegenstelling tot jou, wél denk dat hij hier in Nederland op handen wordt gedragen.

      Of hem prijzen voor zijn prestaties, het lijkt wel een doodzonde.

      Ik heb mij meermaals positief uitgesproken over hem als coureur en zijn prestaties.
      Als persoon word ik zeker niet warm van hem.
      Ondertussen weet ik wel dat jij alles wat Max doet helemaal geweldig vindt en met een ander brilletje naar hem kijkt dan ik.

      Daarnaast ben ik niet zo gevoelig voor het feit dat iemand die niet in Nederland is geboren, niet in Nederland is opgegroeid en niet in Nederland woont, maar toevallig wel met een Nederlands vlaggetje rijdt.
      Ik snap niet waarom zo iemand meer respect zou moeten krijgen, of waarom dat een extra reden zou moeten zijn om hem als een held te zien, in vergelijking met een Brit, Braziliaan, Duitser die goede prestaties neerzet.
      .

      • + 3
      • 14 mei 2026 - 00:20
    • “Ik snap die haatgevoelens gewoon niet.”
      @Tony: “Haatgevoelens? Dan denk ik eerder aan de reacties die ik hier lees over Russell en JPM. Onder andere van Larry, die JPM meermaals beschuldigt van drugsgebruik.”

      1. Als je mij citeert doe dat dan wel correct @Tony. Ik schreef: “Het is triest (en wellicht zelfs zorgwekkend) dat zoveel forumleden (Nederlanders) zo'n hekel aan een landgenoot hebben.”
      Dus: “een hekel hebben aan.” Het woord haatgevoelens heb ik niet gebruikt. Daaronder wel een keer “haat-reacties” maar dat is wat anders dan gevoelens, dat maak jij ervan.
      2. Ik had het over een hekel hebben aan een landgenoot! Russell en Montoya zijn GEEN landgenoten, dus je l*lt om het onderwerp heen om een punt te maken maar het slaat dus werkelijk nergens op!
      3. Natuurlijk beschuldig ik Montoya niet van drugsgebruik, maar maak ik hem met de ludieke bijnaam ‘”snuifmafketel” enkel belachelijk, omdat hij bijna alleen maar met belachelijke citaten komt over de Verstappens en RBR. Zelfs Britse analisten valt dat op.

      • + 3
      • 14 mei 2026 - 03:25
    • Tony

      Posts: 1.649

      Als je mij citeert, doe dat dan wel correct.
      Ik citeer jou niet. Mijn reactie was op de post van Nicos, waarin hij dat woord gebruikte. Dus nee, daar maak ik niet ineens iets anders van.

      Ik had het over een hekel hebben aan een landgenoot.
      Dat is juist mijn punt. Waarom zou iemand die toevallig met een NL-vlaggetje rijdt meer respect moeten krijgen? Hij is hier niet geboren, niet opgegroeid en woont hier niet. Zoveel heeft hij niet met NL. Zelfs zijn populaire shop in Nederland sluit omdat de centjes belangrijker zijn.

      Maar maak ik hem met de ludieke bijnaam “snuifmafketel” enkel belachelijk.
      Blijkbaar valt dat bij jou prima zolang hij of zij maar met een Nederlands vlaggetje op de helm rijdt. Anders valt het vermoedelijk ineens onder een haatreactie.

      • + 1
      • 14 mei 2026 - 12:54
    • Als het eruit ziet als een Belg, praat als een Belg en een paspoort heeft van een Belg…dan is het waarschijnlijk een Belg.

      Max is net zoveel Nederlander als mijn oma Braziliaans is.

      • + 2
      • 14 mei 2026 - 21:48
  • Man en over weggaan gesproken, al die artikelen van coureurs waar ik ooit tegenop keek, die mogen ook wel geannuleerd worden. Wat zijn Ralf Schumacher, en Juan Pablo Montoya toch een karikatuur van zichzelf geworden. Eerder had Villeneuve er ook een handje van, maar Juan en Ralf anno nu zijn *nog erger.

    • + 7
    • 13 mei 2026 - 09:59
    • F1jos

      Posts: 5.325

      Ouw-sjagerijn heeft een broer als vriend.

      • + 2
      • 13 mei 2026 - 11:40
  • Peter Windsor: “Waarom zijn mensen daar zo obsessief mee bezig? Alsof er niets anders te bespreken valt in de Formule 1.”

    Er is zat te bespreken in de F1....maar dat scoort niet.
    Nee, het moet over Max gaan, zijn huishouding, zijn dieren, zijn jacht, zijn vliegtuig, zijn zwager, zijn knupp, sorry, zijn vader, zijn vermeende overspel.....en zijn....

    • + 5
    • 13 mei 2026 - 10:07
  • Hoop dat ze hier vaker Peter Windsor gaan citeren en veel minder rotzooi van Ome Ralf en de snuifmafketel gaan plaatsen!

    • + 1
    • 13 mei 2026 - 20:35
    • Laat ze stoppen met onbelangrijke citaten hier.het komt mij de keel uit. Ben ook niet geïnteresseerd in waar Verstappen eventueel naar toe gaat. Of Leclerc.
      Laat ze het beperken tot officiële anonceringen van teams, rijders of managers van rijders.
      Laat ze modereren. Enaat ze iedereen die een rijder of een team schoffeert een week of 2 blokkeren.

      Ik weet nu wel dat Verstappen, Hadjar en Russel ucly mother fokkers zijn. Dat Verstappen geen school heeft gedaan en dom is. Nou goed. Ik kan een enorme lijst maken, maar dan ben ik nog een paar uur bezig.

      Denk dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.

      Laat ze hier relevante info geven. Maar dat kunnen ze niet.
      Men wil hier juist dat er geschoffeerd wordt.

      En als men denkt dat het hier rustig wordt als Verstappen vertrekt yit F1 dan hebben ze vette pech. Verstappen blijft racen en men blijft hier over schrijven en men blijft speculeren over de comeback van Verstappen. Nog jaren.

      • + 0
      • 14 mei 2026 - 07:06

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

MCGrand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 238
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar