Verstappen verslaat Super GT-coureur in eigen auto met bizarre tijd

Max Verstappen heeft autosportfans weer op de banken gekregen met een bizarre prestatie. Vorige maand reed hij voorafgaand aan de Japanse Grand Prix een paar rondjes in een auto uit de Super GT, en nu blijkt dat hij al snel veel sneller was dan de vaste coureur Atsushi Miyake.

Verstappen werd een paar dagen voor de Japanse Grand Prix gespot op het circuit van Fuji. Hij kroop daar achter het stuur van een Nissan Z NISMO GT500. Op een kletsnat circuit reed hij een paar rondjes in de in Red Bull-kleuren gestoken Nissan met zo'n 650 pk. Fans moesten het doen met een aantal foto's, maar de aanwezigheid van een cameracrew verraadde dat er meer aan de hand was.

De bizarre prestatie van Verstappen

Red Bull publiceerde gisteravond de video waarin te zien was hoe Verstappen de Nissan het natte circuit van Fuji opstuurde. Super GT-coureur Miyake deed eerst een paar runs, waarin hij tot een snelste tijd van 1:44.075 wist te komen. Daarna mocht Verstappen laten zien wat hij in huis had, en hij zorgde voor verbazing bij alle aanwezigen.

Ondanks de natte omstandigheden, wist hij zich direct aan te passen aan de auto. In zijn eerste rondje kwam hij net tekort om de tijd van Miyake te verbeteren, waarna hij in zijn volgende ronde kwam Verstappen tot een tijd van 1:42.290.

Zijn prestaties zorgden voor enorme verbazing bij presentator Jeremiah Burton, die met open mond toekeek: "Dat is bizar! Hij zit slechts een tiende van die tijd in zijn tweede rondje ooit in deze auto. Dat is waanzinnig!"

Hoe reageert Verstappen?

Later in de video kwam Verstappen zelf aan het woord, en stelde hij dat hij het in zijn laatste rondjes lastig had met standing water: "Het werd een beetje lastig om te pushen. Na mijn eerste rondje dacht ik: 'Ik kan het beter dan dit.' En toen deed ik een '42. Ik begon te wennen aan de auto, hoe je op het gas moet en hoe je moet remmen. Het sturen is anders dan ik gewend ben en dat was ook zo bij het gevoel in de banden. Het was een coole ervaring, hopelijk is het de volgende keer droog!"

Niet het eerste uitstapje

Voor Verstappen is het niet zijn eerste uitstapje in een auto met een dak boven zijn hoofd. Hij komt dit jaar ook uit op de Nürburgring, waar hij een Mercedes-AMG GT3 bestuurt. Volgende week neemt hij samen met Daniel Juncadella, Jules Gounon en Lucas Auer deel aan de 24 uur van de Nürburgring.

Skoda F1

Posts: 809

Kyle Larson is niet onder de indruk! Het is dat wij in Amerika niet in de regen mogen rijden anders had ik hem dik verslagen..

  • 31
  • 8 mei 2026 - 09:49
Foto's Max Verstappen Nissan GT Fuji

Reacties (28)

Login om te reageren
  • AUDI_F1

    Posts: 3.886

    Geef hem een hondenhok op 4 wielen en hij gaat nog hard. Maar heeft al heel wat GTD, GT3 en GTP auto's gereden en iedereen is versteld van de snelheid.

    • + 5
    • 8 mei 2026 - 09:42
    • F1jos

      Posts: 5.372

      Max blijft iedereen verbazen. Wat een baasje hè.

      • + 5
      • 8 mei 2026 - 09:44
    • Stitch

      Posts: 6.198

      Precies. Overal waar het nog om echt racen gaat, is hij de beste. Het lijkt wel of de hoge heren in de F1 de regels zo hebben aangepast omdat Verstappen zo het verschil niet meer kan maken. Voor het milieu hoeft die electriciteit er immers niet bij: De extra heuvels in de Sahara (afgewerkte accus eronder die niet meer gerecycled kunnen worden), de oorlogen die nu al worden gevoerd vanwege de benodigde zeldzame grondstoffen die nodig zijn voor de fabricatie van deze accus, en dan praten we nog niet eens over hoe ze gemaakt worden en onder welke omstandigheden de grondstoffen uit de grond worden gehaald. Bovendien kunnen ze nu ook met bio brandstof rijden wat nog een extra reden is om de electriciteit te dumpen. Wat blijft er dus over al reden om ermee te rijden? Juist: om Max dwars te zitten ;-)

      • + 15
      • 8 mei 2026 - 09:50
    • hondenhok?
      Zet de snelste Super GT coureur, Mr Miyagi, in een super gt wagen, Max in een tot de rand toe volgescheten kattenbak op rupsbanden, en nóg rijdt hij 'm snot voor de ogen

      • + 2
      • 8 mei 2026 - 10:13
    • racepace1

      Posts: 777

      Wellicht dat Max op een naaktslak nog sneller is dan menigeen....🙃😉🤔

      • + 1
      • 8 mei 2026 - 10:22
    • Max op een bejaarde naaktslak is sneller dan die Super GT coureur op een opgevoerde hazewindhond

      • + 1
      • 8 mei 2026 - 10:36
    • Max heeft dan ook zware training gehad van Mr Miyagi.

      Max in! Max out! Wax in! Wax out!

      • + 4
      • 8 mei 2026 - 11:52
  • 1ste keer in deze auto……..1ste ronde op een 0,1sec, het begon in de 2de ronde harder te regenen……… 2 seconden sneller 👀🏆

    • + 8
    • 8 mei 2026 - 09:48
  • Skoda F1

    Posts: 809

    Kyle Larson is niet onder de indruk! Het is dat wij in Amerika niet in de regen mogen rijden anders had ik hem dik verslagen..

    • + 31
    • 8 mei 2026 - 09:49
    • Ik volg nascar al sinds de dagen van dayle earnhardt, ik ben geen Kyle Larson fan,(ook geen max fan) sterker nog, naast Kyle Larson is Sjors "woody" een sympathieke jongen. Maar Kyle Larson is wel een uniek talent, stijgt boven de sport uit met zijn talen. Larson gaat Max niet verslaan, ik schat Max hoger in maar Larson zou in gelijkwaardig materiaal in alle klassen gewoon prima weerstand bieden (dat kan je niet zeggen van 75 procent van het huidige f1 deelnemersveld).

      • + 3
      • 8 mei 2026 - 12:18
    • Overigens komend weekend volle bak regen bij de nascar en waarschijnlijk ook regen bij de indycar op de roadcourses van Indy en Watkins Glen. Kijk eens naar de stromende regenrace van nascar twee jaar terug op de straten van chicago, heel veel regen en heel erg behoorlijk werkende regenbanden (beter dan die full wet prut van de f1), Nascar rijdt op de short ovals gewoon met regen en regenbanden.

      • + 1
      • 8 mei 2026 - 12:21
    • Skoda F1

      Posts: 809

      Bedoel je die Kyle Larson die op een dag zowel in de Indy 500 als op de Coca Cola 600 zijn auto plat reed?

      • + 8
      • 8 mei 2026 - 13:10
    • Ik heb me wat in hem verdiept toen ter tijd. Voor mij is hij 1 van de beste racers ter wereld. En dan echt racen en nie tmet die Elektrische trap koetsen met hulpmotor die F1 heet.

      Hij heeft bijna overal gewonnen. Ook endurance. Onverslaanbaar in dirt racen. Meen me te herinneren dat hij bij zijn eerst indy500 poging p2 reed. Maar durf dat niet met zekerheid te beweren.
      Ik vermoed dat Verstappen in endurance een maatje te groot is. En zeker in single seaters en Kart. Maar de rest zal waarschijnlijk die Kyle weer een maatje te groot is.

      • + 1
      • 8 mei 2026 - 15:45
    • Skoda F1

      Posts: 809

      Ja tuurlijk is Larson een goeie rijder! En zeker knap dat hij 2de was eerste keer indy 500 Maar wat zegt dat als Alex Rossi en zelfs juan Pablo Montoya hem winnen als ze voor het eerst mee doen?

      • + 3
      • 8 mei 2026 - 17:11
  • mordor

    Posts: 2.165

    Maxie is gewoon een beest op 4 wielen. Denk je alszijnde topcoureur de benchmark te kunnen zetten voor Verstappen, wordt je gewoonweg, sportief, vernederd. Omg. Terwijl baancondties verslechteren. Niet normaal.

    • + 2
    • 8 mei 2026 - 09:53
    • En dan te bedenken dat er een actieve beweging al jaren werkt aan het downplayen van Verstappen.

      Soms denk ik wel eens. Wat zien die mensen dat ik niet zie?
      Maar dan komt zoiets als dit weer langs. En om even de baan er bij te pakken. Ook de baan zal hij niet vaak op hebben gereden.

      • + 4
      • 8 mei 2026 - 11:56
  • Je kan zeggen wat je wilt over die jongen, maar dat hij 'n buitengewoon talent is/heeft kun je niet ontkennen.

    Wat Jos hierboven al zegt....wat 'n baas!

    • + 4
    • 8 mei 2026 - 09:53
  • racepace1

    Posts: 777

    Geef Verstappen een normaal aangedreven auto en er is denk ik op dit moment niemand die dan sneller is dan hij. Als je als verstappen gewend bent om met een auto tot het uiterste te gaan zoals je leert in een kart dan komt er opeens een ander concept zoals een paar jaar geleden waarbij je een beetje hulp krijgt via elektra maar op een normale "race" manier dan is er ook niks aan de hand, maar zoals iedereen zag aan het begin van het seizoen kon hij zijn rijstijl niet op het asfalt leggen, nu hebben ze het een beetje verandert en is er minder Clipping en zie dat hij wat langer kan pushen hij weer bovendrijft en dat ligt echt aan zijn rijstijl. Als racefan zeg ik weg met die batterijtjes! prima als er actieve aero wordt toegepast maar geef F1 zijn hart terug en dat is voor een groot gedeelte ook wat je hoort en v8 of v10 desnoods een v6 maar dan wat meer inhoud 2.6 klinkt beter dan 1.6 en je krijgt weer het racen zoals het hoort in de F1 en gewoon inhalen ipv knopjes indrukken en dan opeens met 30+ schiet je iemand voorbij... te kunstmatig dus ook nep, het is niet de kunde van de rijder maar omdat je extra power krijgt omdat je binnen 1 sec zit. Ja het ziet er leuk uit al dat inhalen en rare strategieën maar de FIA heeft een verkeerde keuze gemaakt kwa powerunits althans hoe die worden ingezet dan, vroeger kwamen teams met innovaties die dan zo revolutionair waren dat ze later ook in wegauto's werden toegepast maar dit systeem is niet door een team van de grid ontwikkeld maar door kantoor mannetjes en zie een en al rare sprongen om maar het publiek tevreden te houden. Wat een farce!!

    • + 10
    • 8 mei 2026 - 09:57
    • Denk niet dat de aanpassing iets heeft uitgemaakt. Pak de data en de onboards er bij en je ziet dat. Nog steeds gaat de dynamo aan op het rechte stuk. Nog steeds is er clipping.
      De auto van eerder dit jaar was in de bochten niet te besturen.
      Na de updates zijn zo te zien een paar nasty issues opgelost die de RBR 1 van de beste auto's in de bochten op Miami maakte.
      Verstappen verloor in kwalificatie de meeste tijd ten opzichte van de pole tijd op de rechte stukken. Verstappen kan echt nog veel harder door de bochten. Net als alle rijders trouwens. Het racen is nog steeds zeer gelimiteerd.

      • + 5
      • 8 mei 2026 - 12:01
    • Housmans

      Posts: 510

      "2.6 klinkt beter dan 1.6 "

      Als ik het filmpje van de Nismo bekijk besef ik meer ten eens wat voor een belangrijke factor het geluid voor mij is in de beleving!

      • + 0
      • 9 mei 2026 - 12:15
  • Brandon

    Posts: 581

    Ik heb het filmpje gezien en dat was echt indrukwekkend! Vooral in de regen, terwijl het steeds harder begon te regenen. Met 1.7 seconden rondetijd aanscherpen is buitenaards!

    • + 8
    • 8 mei 2026 - 10:00
  • Prachtig wat Verstappen doet; die levert altijd en overal.
    Snap alleen niet waar die hijgerige toevoeging 'bizar' vandaan komt; ook zonder dat geslijm is de prestatie bijzonder genoeg.

    Want wat is nu precies de referentie?
    Die Atsushi Miyake (niemand hier had tot dit bericht ooit van hem gehoord) is waarschijnlijk een modaal coureur: vorig jaar 12e in de GT500, 18e in de Super Formula.

    Okee, Max heeft die dus verslagen - voor zover beiden het opvatten als een duel. Er wordt een tijd gereden die de regen toelaat en of dat een bizarre tijd is, weet niemand.
    "Ja maar Verstappen heeft 'm gereden, dus het zal wel bizar zijn."
    Nou nee, het is de redenering die bizar is. Moeilijk he, normale berichtgeving.

    • + 9
    • 8 mei 2026 - 10:36
    • we hebben al zoveel buitenaardse dingen gezien van Max, dus bij alles wat hij tegenwoordig doet, ook al kan ik het vaak niet op waarde schatten, ga ik er gemakshalve maar vanuit dat het wel buitenaards zal zijn...
      als je mij vraagt; 1:42.290 op een drijfnat circuit van Fuji is dat een goede prestatie?
      Dan zeg ik; "weet ik veel, wie zat er achter het stuur?"
      "Max Verstappen!"
      Dan zeg ik; "dan is het niet zomaar goed, dan is het buitenaards!"

      • + 6
      • 8 mei 2026 - 10:46
    • Politik

      Posts: 9.980

      Super knap wat Verstappen doet.
      Maar het is natuurlijk wel hetzelfde als Mbappe in de keukenkampioendivisie mee laten voetballen.

      Logisch dat die daar dan ook boven iedereen uitstijgt toch.

      • + 5
      • 8 mei 2026 - 12:29
    • Housmans

      Posts: 510

      👽!

      • + 0
      • 9 mei 2026 - 12:22
    • Politik

      Posts: 9.980

      🤥!

      • + 0
      • 9 mei 2026 - 20:51
  • De Britten online weten dit wel weer te minimaliseren als prestatie. Wat een jaloerse mensen zijn het ook.

    • + 2
    • 8 mei 2026 - 12:55
  • karel00

    Posts: 111

    Geweldg

    • + 0
    • 8 mei 2026 - 16:04

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar