user icon

Kevin Magnussen al zeker van young drivers-test met McLaren

  • Gepubliceerd op 14 feb 2012 16:54
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Kevin Magnussen heeft promotie gemaakt binnen het opleidingsprogramma van McLaren. De 19-jarige zoon van oud Formule 1-coureur Jan Magnussen zal dit jaar nauw betrokken worden bij het Formule 1-team en aan het einde van het jaar neemt hij deel aan de young drivers-test.

Magnussen, sinds 2010 onderdeel van het opleidingsprogramma van McLaren, racet dit jaar in de World Series by Renault. “Ik ben verguld met deze nieuwe overeenkomst met McLaren. Het team toont haar vertrouwen in mij en dit is een belangrijke stap in mijn carrière. Formule 1 is een door data gedreven omgeving waarin de druk ontzettend hoog is, en om daarin te slagen moet je alle technische aspecten van deze discipline onder de knie hebben. Dit is een mooie mogelijkheid voor mij en ik kijk uit naar de samenwerking met het team om een rol te spelen in de toekomst van McLaren.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Geen Gary Paffet dit jaar bij de \'young\' drivers test voor McLaren dan? Zijn enige buitenspeeldag voor dit jaar wordt hem nu al door de neus geboord, zal ie blij mee zijn.

    • + 0
    • 14 feb 2012 - 17:08
    • Maar wel logisch. McLaren wil natuurlijk ook jong talent een serieuze kans geven om te bekijken wat ze in huis hebben. Paffet haalt het toch niet meer tot serieuze F1-coureur.

      • + 0
      • 14 feb 2012 - 19:01
    • rchorus

      Posts: 880

      Die test duurt drie dagen. Er staat nergens dat Magnussen alle drie de dagen zal testen. Ik vermoed zelf(s) dat Magnussen, Paffett en Turvey alledrie één dag krijgen.

      • + 0
      • 14 feb 2012 - 19:44
  • Supa

    Posts: 1.963

    Welkom aan boord!

    • + 0
    • 14 feb 2012 - 20:52
  • lars75

    Posts: 8.908

    Hij lijkt net zo\'n grote belofte als zijn vader te worden. Hopelijk weet hij wel meer uit zijn F1 loopbaan te halen dan zijn vader.

    De zoon van Hill gaat bij een topteam in het Brits Formule Renault 2.0 rijden. Ik weet nog niet wat ik van die jongen moet gaan vinden. Hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen al reed hij in de laatste races van vorig jaar erg sterk bij Fortec in dat kampioenschap. Zou ook wel aardig zijn 3 generaties WK Formule 1.

    Lijkt mij een mooie bezetting voor 2018 bij McLaren. Magnussen startnr 3 en de Vries startnr 4 :-)

    En dan bij RedBull Frijns startnr 1 :-)en Sainz jr start nr 2

    Mercedes met Melker

    Hopelijk kan ook de zoon van Jos een betere carrière opbouwen en weet ook hij door te dringen tot de top van de F1.

    Er zijn veelbelovende talenten in de kweek

    Magnussen
    Sainz jr
    Verstappen
    de Vries
    Frijns
    Thonon

    Dit lijken op dit moment wel de grootste beloftes te worden voor de komende paar jaar. Hopelijk worden al deze beloftes uitbetaald in mooie resultaten en carrières.

    • + 0
    • 14 feb 2012 - 20:53
    • Stri

      Posts: 2.362

      Doet me goed om te zien dat het ledenbestand van f1today ook mensen kent die autosport echt serieus volgen!

      Zelf heb ik veel te weinig tijd en teveel andere hobbies om naast de f1 andere klassen intensief te volgen (al probeer ik het wel).

      Het is een mooie lijst met namen die je daar opnoemt. 2018 is echter nog ver weg, je weet natuurlijk nooit hoe de carrières van deze mensen zich ontwikkelen. Daarnaast heb je ook de coureurs die geen grote beloftes zijn en toch doorbreken (kijk naar Kobayashi, al zou ik hem niet als supertalent willen beschouwen).

      Het is natuurlijk wel zo dat het voor zonen van ex-f1 coureurs makkelijker is om zich te ontwikkelen in de wereld van de autosport. Het heeft altijd wel wat vind ik, zonen van ex-f1 coureurs die toetreden in de f1!

      • + 0
      • 14 feb 2012 - 21:56
    • Jacques

      Posts: 172

      Geheel mee eens met deze reactie .....

      • + 0
      • 15 feb 2012 - 08:05
    • Copse

      Posts: 361

      Als ik het goed heb, hebben Mika Hakkinen, David Coulthard, Jaques Villeneuve, Rubens Barrichello, Michael Schumacher ook zonen.
      Als die ook allemaal het talent van hun vaders hebben, dan zien we ze in de toekomst zeker terug.

      • + 0
      • 15 feb 2012 - 08:58

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar