user icon

Hamilton: "MP4-27 meest verfijnde McLaren in een lange tijd"

  • Gepubliceerd op 01 feb 2012 13:38
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren onthulde vandaag de auto voor 2012. De nieuwe MP4-27 kon coureur Lewis Hamilton wel bekoren. “De wagen oogt fantastisch. Het is inspirerend om het gevolg van het harde werk dat in deze auto is gestopt te zien. De MP4-27 is de meest verfijnde auto die we in lange tijd hebben gehad en ik kijk ernaar uit om achter het stuur te kruipen.”

Hamilton laadde afgelopen winter de batterijen op na een zwaar en moeizaam seizoen 2011. “Ik was in de bergen in Colorado met familie en vrienden. Ik heb veel getraind, ik heb niet veel gemist en ik heb de auto ook niet gemist. Het was lekker om even weg te gaan en nieuwe energie op te doen, mezelf verversen. Vorig jaar trainde ik te veel en nu was dat beter in balans. Ik ben teambaas Martin Whitmarsh dankbaar voor deze vakantie.”

De MP4-27 is voor zowel Jenson Button als Hamilton geschikt, zo stelt de wereldkampioen van 2008. “We werken nauw samen, Jenson en ik. Soms heb je coureurs die hele andere wensen voor de afstelling hebben, maar bij ons komt het aardig overeen. We willen hetzelfde met de set-up. Daardoor is deze auto niet in het voordeel van hem of mij. We zijn het vaak eens over de richting en dit is het resultaat.”

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Houwimmie

    Posts: 517

    Toch opvallend hoe Hamilton en Button het zo goed met elkaar weten te vinden. Blijft dit duren als ze beiden voor het WK vechten?

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 13:42
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja we zullen wel zien hoe die \'verfijnde\' wagen het doet op de grid straks. Persoonlijk zijn er 3 teams die ik liever voor de McLaren zie finishen maar historisch gezien zou een Ferrari vs McLaren strijd ook wel weer eens leuk :-)

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 13:56
    • idd we zullen zien hoe fijn de verfijnde wagen zich kan meten op het circuit tegen de rest. Persoonlijk zie ik McLaren graag het kampioenschap(pen) winnen. En als die strijd geleverd gaat worden met/tegen Ferrari, juich ook ik dit toe.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 14:06
    • Het is afwachten wat de verhoudingen zijn idd. Is nog niet te voorspellen. 1 ding is zeker en dat is dat deze McLaren er erg goed uit ziet! Heb er sws veel vertrouwen in dat deze wagen een keer geen grote achterstand heeft, ALS ze een achterstand hebben trouwens. Kan ook zomaar de snelste wagen blijken in Melbourne

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 14:12
    • eigenlijk ziet de Mclaren er altijd wel goed uit, behalve dan in 2009 en 2004(alhoewel, die had nog wel een beetje charme)

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 15:07
    • James

      Posts: 1.652

      Ik vind de McLaren uit 2009 de mooiste wagen sinds de nieuwe reglementeringen.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 15:23
    • ik niet :P Ik vind die MP4-24 op een miereneter lijken.. Deze MP4-27 vind ik meer lijken, vooral qua neus, op de Bull Terrier

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 15:35
    • RF, eerst zet je topic \'McLaren bereidt zich voor op protesten tegen innovatieve MP4-27\' op zijn kop met je belachelijke post maar reageert er daarna niet meer?

      Hopend dat je belachelijke uitspatting over zal waaien?

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 21:41
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 23:46
    • Michael

      Posts: 1.434

      Leuk botswagentje Lewis/Massa.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 16:08
  • Lewis gaat dit jaar zoals vanouds knallen in dit nieuwe ding! :D Heb even een plaatje gemaakt: MP4-26 vs MP4-27, kun je beetje verglijken vanuit meerdere camerapunten:

    i42.tinypic.com/1z4l9nd.jpg

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 14:06
    • Leonhart

      Posts: 285

      Bedankt voor de vergelijking :)
      Ben benieuwd hoe deze het gaat doen tijdens dit seizoen.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 14:39
    • Die sidepods zien er gruwelijk uit!

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 15:06
  • guidoF1

    Posts: 898

    de hrt zal ook verfijnd zijn..............

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 14:13
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Waaruit maak jij dat op?

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 14:37
    • waylon

      Posts: 2.269

      ?????????????????????????

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 14:38
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Nou die moest ook wat van de PR manager zeggen.

    Hoe verfijnd hij rijdt zal pas blijken tijdens het testen en pas na Q3 in Australië blijkt of er goed werk is verricht afgelopen winter.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 15:11
  • De auto ziet er zeer gladjes en op elkaar afgewerkt uit.. Nu ben ik echt super benieuwd naar die RB8 en Ferrari!!

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 15:15
  • Supa

    Posts: 2.082

    Ziet er belovend uit.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 23:17
  • Supa

    Posts: 2.082

    Poll: Wat is jouw mening?
    \"De nieuwe look van de Formule 1-auto\\\'s is...\"

    Niet een beetje te vroeg?

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 23:18
  • Wat een draak van een auto, gewoon lelijk van het ophemelen... Wat is ieee fijnnnn heh lewis. Zo fijn dat Lewis eerst een paar races aankijkt of hij zijn contract wel wil verlengen omdat Mclaren waarschijnlijk weer een runner-up auto bouwt en met goede moed en praatjes zo een goede coureur wil vast houden.

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 14:34

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar