user icon

Bianchi: "Ik ga proberen een belangrijke rol te spelen dit jaar"

  • Gepubliceerd op 03 jan 2012 14:10
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Jules Bianchi is de laatste weken steeds nadrukkelijker genoemd als nieuwe test- en reserverijder van Force India. Het Indiase team gaat in 2012 verder met Paul di Resta en Nico Hülkenberg als racecoureurs en dus moeten ze op zoek naar een nieuwe testrijder. De Fransman heeft op de Franse radio een hint gegeven over een contract.

Bianchi vertelde tegen RCM: "Ik zal proberen een belangrijke rol te spelen dit jaar in de Formule 1, zodat ik veel informatie kan vergaren en veel ervaring op kan doen om in 2013 een racestoeltje te bemachtigen. Het doel is om nu een team te vinden waar ik veel kan rijden, maar waardoor ik tegelijkertijd deel kan blijven uitmaken van Ferrari."

Ondanks dat Bianchi enkele teleurstellende races reed in de GP2 Series en slechts één overwinning scoorde afgelopen seizoen, deelde hij mede: "Ik voel me klaar voor de Formule 1. Zelfs al voor dit seizoen, maar ik moet met beide benen op de grond blijven staan. Dat gaat erg moeilijk worden, maar zo zit de Formule 1 nu eenmaal in elkaar. Ik ga echter niet opgeven en proberen in 2013 fris te starten."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Veel rijden als vrijdag tester zit er meestal niet in. Als je veel contact wil hebben met Ferrari kan hij beter naar Sauber gaan.

    • + 0
    • 3 jan 2012 - 14:40
  • Dat word dus Sauber... Omdat hij tegelijkertijd deel wil blijven uitmaken van Ferrari... Ik denk dat er wel grotere talenten zijn, dus laat hem maar thuis.

    • + 0
    • 3 jan 2012 - 14:43
    • Er zijn inderdaad veel betere/grotere talenten dan Bianchi. Maar Bianchi heeft nu eenmaal meer connecties (lees: is het lievelingetje van Jean Todt) en zal daarom de F1 in worden \'geholpen\'. Zuur voor de rijders die in potentie beter zijn.

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 16:08
  • Refuse

    Posts: 428

    Waarom denken test coureurs tegenwoordig, zeker met het huidige aantal test kilometers dat ze kunnen maken, dat ze na een jaartje testen een racezitje kunnen bemachtigen.
    Ik begrijp dat ze die kant wel opwillen, maar reeel is anders.

    • + 0
    • 3 jan 2012 - 14:45
    • Ze blijven wel op de radar van de F1teams. Beter dan in het niets te verzwelgen in een andere serie. Di Resta moest bijvoorbeeld eerst kampioen worden in de DTM voor hij uiteindelijk kon terugkeren naar de F1 dit jaar. Vettel werd testrijder bij BMW, reed op die enkele vrijdagtrainingen heel goede tijden en stond een jaar later in de F1 met STR.

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 15:17
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja Force India lijkt me geheel niet logisch als je de contacten met Ferrari wil aanhouden gezien zij samenwerken met McLaren maar het is natuurlijk wel mogelijk. Zoals de rest al aangeeft zou de enige optie hierin Sauber zijn of misschien zelfs STR?

    • + 0
    • 3 jan 2012 - 15:01
    • AirJan

      Posts: 1.217

      STR heeft al een wachtlijst met talenten uit de eigen Red Bull familie, die gaan echt niemand van het Ferrari programma de kans bieden op kostbare kilometers hoor.

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 16:38
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Waarom zijn er nu alwéér reacties verwijderd?! Iemand vroeg naar de connectie tussen FI en Ferrari en daar gaf ik antwoord op. Is dat ook al verboden in China, ik bedoel, op F1Today?

    • + 0
    • 3 jan 2012 - 16:43
    • hyper

      Posts: 152

      Die reactie wou ik ook op reageren, maar toen was die reactie al weg. Daarnaast was het artikel ook aangepast zodat de connectie tussen FI en ferrari weg was.

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 17:39
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Heel misschien hebben F1today en Ferrari wel een geheime deal, en proberen ze de zooi geheim te houden... Beetje hier de kijkersmeningen peilen, en zo informatie doorspelen naar Ferrari... hmm.. :P

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 19:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik vind het wel echt raar hoor, dat ze dit steeds doen. Als er nu echt dingen gezegd worden die niet door de beugel kunnen, racistische uitspraken bijvoorbeeld, dan begrijp ik het wel, maar zij censureren de boel constant. Opbouwende kritiek op de site mag zelfs niet eens. In plaats van dat ze het gebruiken om van te leren...

      • + 0
      • 3 jan 2012 - 20:03

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 2
  • Grand Prix 196
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (34)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar