Ferrari dringt aan op verhoging van toegestane aantal testdagen
- Gepubliceerd op 22 dec 2011 16:36
-
22
- Door: Rob Veenstra
Ik was voorstander van minder testen omdat we te ver waren doorgeschoten, begint de Italiaan. Maar we moeten een middenweg kunnen vinden. Het blijft vreemd dat een van de meest professionele sporten ter wereld haar bespelers niet laat trainen. Dat is slecht voor onze coureurs. Wij zitten met de Ferrari Academy, met enkele veelbelovende talenten. Die kan ik niet laten rijden in een GT-auto of een kart. Giancarlo Fisichella was een goede rijder in de Formule 1, maar in de GT-racerij kwam hij veel tekort ten opzichte van Gianmaria Bruni en Jaime Melo. Zo'n auto is gewoon heel anders dan een eenzitter.
We bevinden ons in een economische crisis en dan is het zaak om de sponsors meer waar voor hun geld te geven. Tests vormen een mogelijkheid om iets te organiseren en partners buiten de races om iets te bieden. De Formule 1 moet zich meer oriënteren op marketing. We hebben honderd circuits in Europa waarop niet getest kan worden. In Italië zouden we kunnen racen op Monza en testen op Mugello, en in Groot-Brittannië naast racen op Silverstone testen op Brands Hatch, bijvoorbeeld. Het geeft de Formule 1, sponsors, circuits en teams ook meer aandacht op televisie en in de media.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 3.146
En niet anders...
Posts: 1.308
soms komt der toch wa zinnigs uit di montezeveraar............
Posts: 12.432
Meteen het grootste probleem voor Ferrari. Ze kunnen niet genoeg en voldoende ontwikkelen om dat ze niet mogen testen. Da\'s gewoon een tekortkoming want RB en McLaren kunnen het wel.
Posts: 3.146
Zou ik niet te hard roepen..
In 2010 was de auto van Vettel mbt de betrouwbaarheid niet zo goed.. dat hebben ze pas echt weg kunnen werken in 2011.
Ook had Webber met meer testen denk ik verder kunnen komen dit jaar..
Posts: 45
Goed lezen DutchF1!!! Er staat ook in dat er voor de talenten van Ferrari ook te weinig ruimte is om te testen. Als er meer testen komen kan Ferrari, maar ook andere teams gebruik maken van talenten. Ik denk dat dat ook erg belangrijk is voor de Formule 1 niet??
Posts: 1.650
Dat ze het niet kunnen zou ik niet zo zeggen. Ze hebben er meer last van gehad dan andere teams omdat zij altijd heel veel testten op hun privé circuit.
Ze hebben zich ondertussen ook aangepast. Wat Luca zegt is wat de meeste grote teams denken.
Zoals het vroeger was, was absurd maar zoals het nu is eveneens !
Hij heeft gelijk door te zeggen dat testen veel mogelijkheden biedt.
Ik persoonlijk vind de testen vaak leuker dan de races...
Posts: 12.432
Werner,
Alleen zo zoals het nu is is het wel voor iedereen gelijk. En dan komen ze toch op een punt wat te kort met de huidige top 2.
Posts: 546
Hij heeft gewoon gelijk, testen zou ook een bron van inkomsten kunnen zijn voor het team en de circuits. Tevens vergaren ze belangrijke data, kunnen ze nieuw talent uit proberene etc etc. ik denk dat hij echt gelijk heeft!
Posts: 4.764
@DutchF1(1390) 22 december 2011 19:58:
Als je het aantal testdagen omhoog gooit dan blijft het nog steeds voor iedereen gelijk! Als er bijv 6 dagen bij komen heeft ieder team dat voordeel toch? Je kan bijvoorbeeld dan 3 testdagen inlassen na bijv 3 of 4 races. Nog 4 races verder weer 3 dagen testen. En dan kan je bijv ook beperkingen opleggen dat je alleen rookies laat testen enz enz. Er zijn nog zoveel mogelijkheden en voor ons als fans is dat natuurlijk ook weer geweldig. Teams zullen ook nieuwigheden gedurende het seizoen kunnen testen dan zonder het risico te lopen dat je je race verpest.
Posts: 418
Helemaal gelijk! Vroeger reden ze elke dag met de Ferrari.
Posts: 12.432
Szixxx,
In principe heb je gelijk wanneer je voor iedereen het aantal test dagen zou verhogen. De vraag is dan wel of iedereen het kan betalen. Uiteindelijk was het de bedoeling van minder test dagen om kosten te besparen.
Posts: 7.033
Ik ben het wat dit betreft zeker eens met Di Montezemolo. Vind dat er ook erg weinig testdagen zijn in heel een seizoen tijd. Kan best wel wat meer, zal trouwens ook in het voordeel van Ferrari en Mclaren zijn. RBR ziet het liefst zo min mogelijk testdagen.
Posts: 121
Op dit moment ziet misschien RB zo min mogelijk testdagen. Totdat een ander team een vondst heeft en dan willen zij weer zo veel mogelijk testen. Ik denk dat elk team altijd meer wilt testen.
Posts: 1.650
RBR... zou dat zo zijn ?
Misschien omdat ze Newey hebben. Maar stel nu dat hij een dog van een wagen bouwt volgend jaar (iets waar ik aan twijfel maar toch; het kan toch...); zouden ze dan ook nog tegenstander zijn van testen ?
Iets meer testen zou volgens mij zelfs voor de kleinere teams voordelen kunnen bieden. De big ones Ferrari, Redbull, Mc Laren en Mercedes hebben ultra moderne simulatoren en dies meer. De kleintjes niet of in mindere mate.
Posts: 4.935
Het is gewoon in het voordeel van het team dat de beste wagen bouwt in het begin van het seizoen. Voor ons zou het veel beter zijn als er weer meer mag getest worden. Dat is er veel meer kans dat we een spannend seizoen krijgen. seizoenen zoals vorig jaar zullen er altijd wel zijn maar met dit weinige testen is er gewoon meer kans op dit soort saaie jaren.
Posts: 686
Gewoon zoals vroeger ,testen zoveel als je wild
Posts: 268
Test test test tikel tikel tikel.....:=)
Er moet inderdaad iets gedaan worden aan deze beperking. Liever 2 of drie Grand Prix minder en dan 6 tot 9 dagen extra voor testen bijvoorbeeld. Dan zullen die grote verschillen tussen nummer 1 en laatst kleinder worden denk ik. Tevens kan ik dan bijvoorbeeld voor weinig een paar dagen naar Barcelona en op het gemak wat F1 kijken...dus ik zeg: Doen.
Posts: 3.471
Gewoon tussen de races door kan ook, dan hoef je die 2 races ook niet te schrappen. Of laat de teams gewoon kiezen wanneer ze hun testdagen opmaken. Dus dat je niet persee in Februari al je testdagen op hoeft te maken, maar er ook voor kunt kiezen 1 week ergens in het midden van het seizoen op te maken aan testen. Laat de teams gewoon wat meer vrij!
Posts: 5.792
het is voor de F1 heel belangrijkdat er meer getest mag worden omdat ik er overtuigt van ben dat het spannender word.Nu is het zo dat als je een wat mindere wagen ontwikkelt hebt je het gehele seizoen op de blaren zit van die ,,Fout\'\'.Als b.v. mclaren meer4 had kunnen testen ze veel eerder naast RBS waren gekomen, daardoor meer kans op de titel hadden gekregen.Wanneer er meer getest word worden de wagens sneller hersteld van de ontwerp- fouten.
Posts: 4.764
Helemaal mee eens Felix!
Posts: 21
Ik had het er laatst nog met Luca over, ik zei; vraag om extra testdagen voor Robert... ;))
Posts: 3.471
Soms heeft Luca goede dingen te zeggen!