user icon
user icon

Moment 2: Grand Prix van Canada zorgt voor spektakel en nieuw record

  • Gepubliceerd op 15 dec 2011 17:13
  • comments 21
  • Door: Robin Smeets
De Grand Prix van Canada was met afstand de meest spectaculaire Grand Prix van het afgelopen seizoen. Onder wisselende omstandigheden reden McLaren-teamgenoten Jenson Button en Lewis Hamilton tegen elkaar aan, spinde Mark Webber, viel Fenando Alonso uit en uiteindelijk ging Button er in de laatste ronde nog met de overwinning vandoor.

Gisteren eindigde het moment waarbij Button voorbij ging aan Vettel op de derde plaats, jullie stemden de complete race in Canada naar de tweede stek, de langste Formule 1-race ooit.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Terecht! Vetste race van het seizoen! op het resultaat na dan ;)

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 17:37
  • wel raar ze konden de stemmen van nr 3 eigenlijk hier bij optellen het is gwn het zelfde....

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 17:58
  • Ik heb het idee dat het \"momenten\" item van deze site niet zo heel succesvol was en dat bijna niemand heeft gereageerd. Vandaar dat we nu allemaal non-momenten voorgeschoteld krijgen...

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 18:14
    • Np-F1

      Posts: 917

      Als er gestemd kan worden bij wat voor websites dan ook, komen er heel vaak reacties van mensen die niet betrokken zijn bij het discussie forum. Bij muziekwebsites zie ik dit ook erg vaak gebeuren, dat de forumusers bijna niet stemmen en de wat minder regelmatige bezoekers met meningen komen die nauwelijk overeenkomen met die van de fanatieke forum-users.

      Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe mensen gestemd hebben. Het zou mij weinig verbazen als inderdaad veel mensen gewoon \'gp van canada\' hebben gemaild, in plaats van een specifiek moment aan te geven.

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 18:49
    • of iedereen heeft op het zelfde gestemt

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 19:09
    • @np-F1
      ik heb op de inhaal actie van webber op alonso gestemd dat is toch wel specifiek?

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 21:27
  • turbof1

    Posts: 1.804

    F1today neemt blijkbaar een loopje met het concept \"moment\".

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 18:45
  • dat lied is al mijn favoriet en dna het filmpje zelf maakt het af:P

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 18:55
  • pokerface

    Posts: 584

    Ja dit was verreweg de mooiste GP. Helaas had ik nachtdienst en kon ik de GP dus niet live zien. Maar om die blunder van Vettel te zien was zo mooi. Mr. Perfect in de snelste auto van het veld. Geweldig.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 20:50
    • haha vettel neemt 1x een iets te wijde lijn en daar is mister Pokerface weer... Waar was Hamilton ook alweer die race?? en die andere races ? Mister Overtake-master was lekker bezig dit jaar

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 21:13
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      \"Mr. Perfect in de snelste auto van het veld. Geweldig. \"

      Tot aan de laatste ronde was hij inderdaad weer perfect bezig. In tegenstelling tot de heren McLaren coureurs.
      Button had ongelooflijk veel mazzel met de vele safety cars. Als het veld niet constant bij elkaar werd gebracht had Button niet eens de top 5 gehaald.

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 00:19
  • Kevin

    Posts: 4.648

    Een geweldige race en één van de mooiste overwinningen van de afgelopen jaren. Van de laatste plaats tijdens de rode vlag-situatie, naar de bovenste trede van het podium! Geweldige prestatie.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 21:47
    • zonder die rode vlag kwam hij niet eens in de buurt van vettel..

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 22:43
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Zonder die auto kwam hij niet eens in de beurt van die Wereld Titel. Beetje kansloze opmerking he..

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 22:50
    • TJ

      Posts: 619

      Zonder rijbewijs had-ie nooit in de formule 1 gezeten

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 23:44
    • @TJ
      Je hoeft geen rijbewijs te hebben om Formule 1 te mogen rijden, wellicht doel je op een \'superlicensie\'?

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 17:51
  • Gisteren toevallig deze race (althans de edit zonder de onderbrekingen) weer zitten kijken en het mag dan de mooiste race van 2011 zijn, vergeleken met Montreal 2010 was het maar magertjes. Ook vond ik dat de twee DRS-zones de race behoorlijk ontsierden, wat ook Jensons prestatie minder glans gaf. En die achterlijke Webber weer net als het jaar daarvoor de hele tijd te wijd de laatste bocht ingaan, om vervolgens nog op het podium te komen ook! Ten koste van Schumi :\'(

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 22:30
  • Sorry hoor, Maar ik vind het Nummer 1 Moment (Webber Paseert Alonso Eau Rouge) Nogal onterecht ik vind Moment 2 veel beter.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 23:25
    • Supa

      Posts: 1.614

      Politiek, zo gaat dat hier.

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 10:02
  • Wat was dát een race zeg!! Ik moest slapen en toen zei mijn vader die ochtend dat Button had gewonnen terwijl ie op de 21ste plek lag toen ik plat ging!!!

    • + 0
    • 17 dec 2011 - 08:28
  • v6power

    Posts: 689

    Met wat geluk winnen is ook gewonnen

    • + 0
    • 17 dec 2011 - 18:20

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar