user icon

Newey: "Het zal krap worden om de eerste testsessie te halen"

  • Gepubliceerd op 10 dec 2011 16:27
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Adrian Newey is er zeker van dat Red Bull Racing zal deelnemen aan de eerste collectieve wintertest op 7 februari in Jerez. Volgens de ontwerper van het Oostenrijkse team zal het krap worden, maar ligt het team nog altijd op schema. Mercedes GP bevestigde vorige week dat het de eerste testsessie zal missen.

"Het plan is om bij de eerste test aanwezig te zijn", vertelde Newey tegenover Autosport. "Zoals gebruikelijk zal het krap worden, maar ik zou teleurgesteld zijn als we die test niet zouden gaan halen. Het verschil met de voorgaande jaren is dat we nu al vóór de testsessies met de auto door de crash-tests moeten. Dat is voor de meeste teams wel een zorg, want je hebt weinig tijd om erna nog iets te veranderen als dat nodig mocht zijn."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • BusteR

    Posts: 45

    Het verschil met de voorgaande jaren is dat we nu al vóór de testsessies met de auto door de crash-tests moeten. Dat is voor de meeste teams wel een zorg, want je hebt weinig tijd om erna nog iets te veranderen als dat nodig mocht zijn.\"

    Altijd beter als na het testen of tijdens het seizoen lijkt me ?

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:32
  • allemaal verstoppertje spelen....

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:51
  • pokerface

    Posts: 584

    Dat hoeft ook niet. Vettel rijdt jullie HRT toch wel naar de top.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 17:24
    • klopt, hij is er al 2x WK mee geworden, hulde voor de beste Formule 1 coureur in de hele geschiedenis!

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 17:48
    • <zit hier even te kokhalzen op zijn stoel.:P

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 18:00
    • Typ ff wat alonso fan,er zijn altijd wel mensen die van jouw reacties rijkelijk moeten halzen

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 18:23
  • @Raikkonen-FAN
    \" hulde voor de beste Formule 1 coureur in de hele geschiedenis!
    Dat zal je over een paar jaar pas kunnen zien.
    Dat je fan met hoofdletters schrijft zegt mij genoeg.
    Raikkonen heeft het materiaal er niet voor,en ik zie het ook zomaar niet gebeuren , maar als die nog zover komt dat hij Vettel verslaat , dan ben jij weer een echte Raikkonen-FAN.
    Beetje met de wind mee waaien.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:33
  • dijkje

    Posts: 3

    dit geld natuurlijk voor elk team, denk dat dit ook bewust een ander zand in de ogen strooien is

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:58
  • Amaai!

    Posts: 305

    \'t ja, laat die eerste tests maar over aan de rookies en het wennen van de nieuwe leden en mecaniciens aan het teamwerk in de pitlane, de nieuwe banden en het organiseren van introductiefeestjes, de PR mag ook wat! Die nieuwe wagen, moet dat nou?

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 20:11
  • vjenne

    Posts: 558

    Dan ben je zo oppermachtig en dan begin je te laat met de ontwikkeling van de auto voor 2012? Snap ik het nou niet of is dit de trend aan het worden?

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 01:46
  • aruba24

    Posts: 640

    Wat newey zegt is waar , red bull is volgen jaar Openlijkere dan vorige jaren (breuk-FOTA) , red bull en mclaren hebben veel meer werk te verrichten dan de andere teams , door de 100% blow deffuser die de auto,s hadden in 2011 , voor 2012 moeten ze de crash test halen voor testsessies dit hadden ze niet verwacht van de FIA maar dat geld alle teams , mocht red bull gelijk de eerste races gelijk vooraan strijden zou ik zeer knap vinden , RENAULT heeft ook veel werk te verichten ze moeten de configuratie van 2009/2010 gebruiken (geen blowdeffuser)de motoren worden warmer en onbetrouwbaarder , maar daar hebben nieuwe renault motoren gebruikers niet voor getekent , ze gaan voor de V6 turbo in 2014.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 10:54

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar