user icon
user icon

Newey: "Het zal krap worden om de eerste testsessie te halen"

  • Gepubliceerd op 10 dec 2011 16:27
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Adrian Newey is er zeker van dat Red Bull Racing zal deelnemen aan de eerste collectieve wintertest op 7 februari in Jerez. Volgens de ontwerper van het Oostenrijkse team zal het krap worden, maar ligt het team nog altijd op schema. Mercedes GP bevestigde vorige week dat het de eerste testsessie zal missen.

"Het plan is om bij de eerste test aanwezig te zijn", vertelde Newey tegenover Autosport. "Zoals gebruikelijk zal het krap worden, maar ik zou teleurgesteld zijn als we die test niet zouden gaan halen. Het verschil met de voorgaande jaren is dat we nu al vóór de testsessies met de auto door de crash-tests moeten. Dat is voor de meeste teams wel een zorg, want je hebt weinig tijd om erna nog iets te veranderen als dat nodig mocht zijn."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • BusteR

    Posts: 45

    Het verschil met de voorgaande jaren is dat we nu al vóór de testsessies met de auto door de crash-tests moeten. Dat is voor de meeste teams wel een zorg, want je hebt weinig tijd om erna nog iets te veranderen als dat nodig mocht zijn.\"

    Altijd beter als na het testen of tijdens het seizoen lijkt me ?

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:32
  • allemaal verstoppertje spelen....

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:51
  • pokerface

    Posts: 584

    Dat hoeft ook niet. Vettel rijdt jullie HRT toch wel naar de top.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 17:24
    • klopt, hij is er al 2x WK mee geworden, hulde voor de beste Formule 1 coureur in de hele geschiedenis!

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 17:48
    • <zit hier even te kokhalzen op zijn stoel.:P

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 18:00
    • Typ ff wat alonso fan,er zijn altijd wel mensen die van jouw reacties rijkelijk moeten halzen

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 18:23
  • @Raikkonen-FAN
    \" hulde voor de beste Formule 1 coureur in de hele geschiedenis!
    Dat zal je over een paar jaar pas kunnen zien.
    Dat je fan met hoofdletters schrijft zegt mij genoeg.
    Raikkonen heeft het materiaal er niet voor,en ik zie het ook zomaar niet gebeuren , maar als die nog zover komt dat hij Vettel verslaat , dan ben jij weer een echte Raikkonen-FAN.
    Beetje met de wind mee waaien.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:33
  • dijkje

    Posts: 3

    dit geld natuurlijk voor elk team, denk dat dit ook bewust een ander zand in de ogen strooien is

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:58
  • Amaai!

    Posts: 305

    \'t ja, laat die eerste tests maar over aan de rookies en het wennen van de nieuwe leden en mecaniciens aan het teamwerk in de pitlane, de nieuwe banden en het organiseren van introductiefeestjes, de PR mag ook wat! Die nieuwe wagen, moet dat nou?

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 20:11
  • vjenne

    Posts: 544

    Dan ben je zo oppermachtig en dan begin je te laat met de ontwikkeling van de auto voor 2012? Snap ik het nou niet of is dit de trend aan het worden?

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 01:46
  • aruba24

    Posts: 640

    Wat newey zegt is waar , red bull is volgen jaar Openlijkere dan vorige jaren (breuk-FOTA) , red bull en mclaren hebben veel meer werk te verrichten dan de andere teams , door de 100% blow deffuser die de auto,s hadden in 2011 , voor 2012 moeten ze de crash test halen voor testsessies dit hadden ze niet verwacht van de FIA maar dat geld alle teams , mocht red bull gelijk de eerste races gelijk vooraan strijden zou ik zeer knap vinden , RENAULT heeft ook veel werk te verichten ze moeten de configuratie van 2009/2010 gebruiken (geen blowdeffuser)de motoren worden warmer en onbetrouwbaarder , maar daar hebben nieuwe renault motoren gebruikers niet voor getekent , ze gaan voor de V6 turbo in 2014.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 10:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar