user icon
user icon

Webber: "Ik zie mezelf ook na 2012 wel doorgaan in de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2011 16:39
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het is geen voldongen feit dat Red Bull Racing-coureur Mark Webber na volgend jaar op zoek moet naar een andere werkgever of zijn helm aan de wilgen hangt. De Australiër geeft in de Daily Mail aan nog lang niet het gevoel te hebben klaar te zijn in de Formule 1.

Webber: “Ja, ik zie me absoluut ook na 2012 doorgaan in de Formule 1. Helmut Marko is voorstander van eenjarige contracten en eigenlijk pakt het voor mij ook niet slecht uit. Dat is de afgelopen drie of vier jaar het uitgangspunt geweest. Zo doen wij het gewoon en ergens halverwege 2012 zullen we bij elkaar komen en praten over eventuele verlenging.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • volgens mij weet webber teveel, en late ze hem daarom nie gaan

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 17:02
    • Je onderschat denk ik de waarde van Webber bij Redbull.. daarnaast is alguersuari of buemi in de auto zetten een te grote gok, aangezien die niet heel erg uitblinken.. hopelijk zien we jaime wat vaker in 2012..

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 17:15
    • Alguersari blinkt wel degelijk uit in de STR. Heeft veel groei laten zien, en reed erg volwassen voor zijn leeftijd.

      De snelheid is er, er is steeds meer constantheid. Het is geen gok, RBR moet ook aan de toekomst denken. Bovendien is Alguersari in de RBR zetten ook een goede keuze omdat er bij STR dan een plek vrij komt voor een eventueel ander talent.

      • + 0
      • 9 dec 2011 - 08:47
  • Waarom niet? Bij een Sauber of Williams zie ik hem graag terug. Ben geen fan, maar op zich is hij wel een correcte piloot met een vleugje humor en gentlemanwise ook ok.

    Nooit een echte topper geweest Webber, maar terecht in de F1.

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 17:42
    • ik zie geen reden waarom Webber naar die teams zou gaan, meest logische zou zijn om gewoon zolang mogelijk door te gaan bij redbull en daar je carriere te beeindigen

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 19:11
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik zie wel een Lotus (de groene)-coureur in hem

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 19:12
    • Het heet volgend jaar Caterham maar ik zeg ook liever \"groene Lotus\" ;-)

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 21:59
  • De nieuwe Rubens Barrichello...

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 19:12
  • kieko

    Posts: 435

    Wat denk je van Kimi, als deze en goed jaar heeft bij Renault, zie ik hem in 2013 weer met een Newey wagen rijden, Kimi heeft beslist een ontsnappingsclausule in zijn contract staan. En dan is het einde Webber

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 19:18
    • dat zou wat zijn......... de natte droom van elke Vettel & Raikkonen fan :D bij een geweldig team als Redbull racing met Adrian Newey

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 20:50
    • Kieko: verander beslist maar door zeer waarschijnlijk anders klinkt het alsof je vaker met Kimi een biertje drinkt ;-)

      RF: dat zal een plakkerige bedoeling worden ;-)

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 22:02
  • Riep hij eerder dit jaar niet dat 2012 zijn laatste zou zijn?

    • + 0
    • 8 dec 2011 - 20:57
    • smvs

      Posts: 408

      Iig dat Red Bull zijn laatste team zou zijn.

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 21:07
    • Ja Red bull zou de laatste team zijn waar hij voor rijd voordat hij definitief stopt
      Het was Helmut Marko die zei dat Webber waarschijnlijk na 2012 stopt, maar dat moeten we nog zien

      • + 0
      • 9 dec 2011 - 15:23
  • Diverse coureurs die bij goede teams gereden hebben slijten het einde van hun loopbaan bij mindere teams of zelfs achterhoede teams.
    Eigenlijk hoop ik niet dat Webber die weg zal begaan (tenzij hij er zelf natuurlijk veel lol en plezier aan beleefd).

    Wat is er mooier dan opstappen op je hoogtepunt? Ach, de meningen zijn daarover verdeeld maar stel dat hij in 2012 opnieuw de laatste race van het jaar wint en dit tevens zijn afscheidsrace is, dan heb je een knaller van een afsluiter te pakken.

    Mocht Webber elders door willen gaan, dan denk ik wel dat beste veel teams nog interesse zullen hebben in zijn diensten. De man heeft natuurlijk een bak aan ervaring, is een bewezen puntenpakker en neemt wellicht veel kennis mee van RBR.

    • + 0
    • 9 dec 2011 - 13:58

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar