user icon
user icon

Sutil 'honderd procent' zeker van zijn plek in Formule 1 voor 2012

  • Gepubliceerd op 02 dec 2011 14:49
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Bij Adrian Sutil is geen greintje twijfel te bespeuren over zijn toekomst in de Formule 1. Zijn huidige werkgever Force India lijkt voor 2012 te kiezen voor Paul di Resta en Nico Hülkenberg. Het deert Sutil weinig, zo laat hij in het Duitse blad Focus blijken. “Ik ben honderd procent zeker dat ik ook volgend jaar in de Formule 1 actief ben.”

Mocht het tot een gedwongen vertrek bij Force India komen, dan is Williams een mogelijk alternatief. Sutil is door zijn ervaring en de sponsoring van Medion een interessante coureur. En bij Force India zijn ze ondanks een eventueel afscheid lovend over de Duitser. “Onze beide rijders hebben dit jaar uitmuntend gepresteerd. Adrian haalde Nico Rosberg in Brazilië op een fantastische manier in en dat toont aan dat hij is gegroeid”, aldus Robert Fernley, de rechterhand van Force India-teambaas Vijay Mallya.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik zie hem als ideale vervanger van Massa.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:55
    • Ferrari neemt geen homo\'s aan.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 15:00
    • RogerZzz, wat moet men daar al die tijd dan al met Flipke?

      :-P

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 15:12
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Ha-ha, wat een humor Roger!

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 15:22
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Haha Roger, het is wel dan agressieve homo he, gezien wat hij met die vent van Lotus (Renault) heeft uitgespookt.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 15:29
    • Dat was met de vuist ja en niet met de platte hand ;-)

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 17:24
  • GPGert

    Posts: 803

    Alsjeblieft zeg... Er zijn zoveel betere coureurs die die plek bij Ferrari verdienen!

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:58
  • Sutil heeft de laatste race in Interlagos keurig gereden. Ik weet niet of dat nog invloed heeft op zijn eventuele aanblijven bij Force India, maar duidelijk mag zijn dat het klakkeloos vervangen van Sutil door Hulkenberg niet zonder risico is. Williams zou een goede optie voor hem zijn en ik hoop van harte dat hij in een mooi stoeltje terechtkomt en niet in plaats van Trulli bij AirAsia of een van die andere F1.5-teams.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 15:00
    • Hoezo zou Williams een goede optie zijn? Het is een stapje achteruit tov Force India (hoe spijtig ook voor Williams, het is wel zo..)

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 20:49
    • Het is vooralsnog koffiedik kijken hoe Williams zich volgend jaar verhoudt ten opzichte van Force India, maar Sutil heeft niet zo veel te willen bij Force India en als hij daar uitgeschopt wordt, wat de verwachting is, is Williams helemaal niet verkeerd.

      • + 0
      • 3 dec 2011 - 00:54
  • Zeer, zeer sterk 2e seizoenshelft gereden. Snelheid getoond (ook t.o.v. Di Resta) en solide puntenfinishes gepakt.

    Een nieuwe omgeving voor Sutil lijkt mij niet verkeerd. Hij zit natuurlijk al heel lang op dezelfde plek en ik ben benieuwd hoe hij zich bij een ander team ontwikkeld.

    Graag, heel graag zie ik hem bij Williams. Williams heeft trouwens ook gewoon een snelle man nodig, met ervaring én iemand die punten pakt. Al die dingen heeft Sutil, dus waar wachten we nog op?

    Hülkenberg schuift dan mooi door. Nico verdient het dik om weer mee te racen en ik denk dat vele heel benieuwd zijn wat deze Hülkenberg (met inmiddels 1 jaar ervaring op zak) kan doen.

    De puzzelstukjes komen steeds meer op hun plek.
    Wat ontbreekt er nog voor 2012? Wat mij betreft een fitte Kubica, dat is mijn grootste wens. Een echte racer-pur sang die 100% uit een auto kan halen.

    Daarnaast verdient Grosjean echt wel een 2e kans en hoop ik dat Trulli wordt vervangen door Ricciardo of Vergne.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 15:20
  • die foto vind ik echt meesterlijk.. Dat was in Valencia geloof ik :P ik herinner het mij nog als de dag van gister!

    OT: Dat is dan heel mooi voor Sutil :)

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 15:21
  • Zou goed zijn om bij Willams te gaan rijden.
    Die geven de indruk weer op de goede weg te zijn. Sutil weet hoe hij punten moet pakken. Dat zou een goede combo zijn.

    • + 0
    • 3 dec 2011 - 13:48
  • Ik hoop dat Sutil naar Williams gaat. Zou zomaar kunnen dat Maldonado (na tegenvallende prestaties/grote verschillen met teammate) het veld moet ruimen en \"zijn\" miljoenen ergens anders beschikbaar stellen.

    • + 0
    • 4 dec 2011 - 12:50

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar