user icon

Marko: "Geen van de Red Bull-jongelingen steekt er bovenuit"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2011 14:32
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Volgens Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko hebben Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne allen even veel kans om op termijn Mark Webber op te volgen bij Red Bull Racing. Op dit moment is geen van dat viertal in het voordeel ten opzichte van de anderen.

Marko: “Het is een aardig luxeprobleem, vier coureurs waaruit we kunnen kiezen, te weten Buemi, Alguersuari, Ricciardo en Vergne. Als Mark Webber besluit om te stoppen, dan selecteren we uit dat kwartet iemand om te promoveren richting Red Bull Racing. Op dit moment steekt geen van die jongelingen boven de anderen uit, niemand heeft een voorsprong op de anderen. We zullen ons hier pas over buigen zodra deze situatie zich voordoet.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.353

    Totale onzin. Vergne heeft geen ervaring, Ricciardo nauwelijks en Buemi wordt weggereden door Alguarsari maar is het lievelingetje van Marko. Ik hoop nog steeds op Kimi volgend jaar.

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 14:43
    • Omdat er Marko in de titel staat hoef je nog niet automatisch je bericht te beginnen met \'\'totale onzin\'\'.. hij heeft gewoon gelijk

      Vergne steekt boven niemand uit, Feit.. heeft nog geen ervaring
      Ricciardo steekt boven niemand uit, Feit.. Logisch
      Alguersuari steekt niet boven Buemi uit..
      Buemi steekt niet boven Alguersuari uit..

      Alguersuari heeft het wel beter gedaan dan Buemi, maar om nou te zeggen dat Jaime er zo bovenuit stijgt dat die klaar voor Redbull Racing is, nee

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 14:51
    • winti

      Posts: 1.353

      Heel sneu voor Buemi dat hij niet boven Vergne uitsteekt dan en evenveel kans maakt op het stoeltje van Webber... Of hij is dus niet goed genoeg dat hij in al die jaren er niet bovenuit is gaan steken of ze zijn allemaal niet goed genoeg. Kimi in 2013 naast Vettel zou geweldig zijn. Twee courerus die overal bovenuit steken.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 18:13
    • Volvo

      Posts: 3

      Eigenlijk gaat deze discussie nergens over. Red Bull weet van gekkigheid niet wat ze met al hen coureurs uit het opleidingsprogramma aanmoeten. Ze hebben nu zelf vier zitjes met RBR en STR en nog is dat niet genoeg om aan al hen protegés ruimte in de F1 te bieden. Dat ze nu achterhoede teams gaan betalen om die gasten in de F1 te helpen slaat nergens op. Laat die jongens gewoon zolang in een andere klasse rond rijden en krimp dat opleidingsprogramma is in.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 19:20
  • MichaelF1

    Posts: 158

    hoe kan hij dat nou zeggen terwijl Vergne nog niet eens F1 ervaring heeft..

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 14:47
  • Bobster

    Posts: 43

    met andere woorden ze zijn allemaal niet goed genoeg..

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 14:48
  • GPGert

    Posts: 803

    Je zou uit die opmerking dat geen van hen er bovenuit steekt ook op kunnen maken dat eigelijk geen van hen goed genoeg is om Webber op te volgen! Stel dat Kubica in 2012 nog niet fit is, maar er in 2013 wel weer bij kan zijn, dan lijkt de combi Vettel/Kubica bij Red Bull me eerlijk gezegd ook lang niet gek!

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 14:57
    • Kubica moet naar Red Bull! Dat zou mooi zijn, met Vettel!
      Kubica moet naar Mclaren! Dat zou mooi zijn met Hamilton!
      Kubica moet naar Ferrari! Dat zou mooi zijn met Alonso!
      Kubica moet naar Lotus! Dat zou mooi zijn met Raikkonen!
      Kubica moet naar Mercedes! Dat zou mooi zijn met Schumacher!
      .... Wat is er allemaal hier al voorbij gekomen....
      Kubica moet eerst maar eens zien volledig te herstellen, geen enkel topteam zal toch zo\'n enorm risico nemen door een platgereden pool in hun auto te zetten. Wie zegt dat hij uberhaupt nog auto kan rijden? Dan moet hij ook nog maar eens zijn oude niveau zien te halen. Volgens velen hier geen enkel probleem voor onze wonderpool.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 15:03
    • GPGert

      Posts: 803

      Leve de wonderpool! ;-)

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 15:14
    • Ik las al eventjes \'leven de wirlpool\'.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 17:33
  • Misschien kan Herr Helmut Vettel gaan klonen en hem in de 2e Red Bull zetten? Volgens hem is er verder toch niemand goed genoeg.

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 14:57
  • Oneens. En het is ook zo moeilijk te vergelijken als je ze niet naast een goed referentiekader zet. Alguersari heeft enkel Buemi als teamgenoot gehad, en Buemi daarnaast alleen Bourdais (geen goed referentiekader).

    Hoe goed zijn Alguersari & Buemi tegenover bijvoorbeeld (willekeurig) een Button, Rosberg of Massa? Geen flauw idee.
    Je kunt er dus moeilijk over oordelen.

    Over Vergne kun je al helemaal geen uitspraken doen, en wat betreft Ricciardo: goed debuut gemaakt. Halverwege in een seizoen debuteren is zeer moeilijk en als je dan frequent een ervaren teamgenoot weet te verslaan mag je je debuut beoordelen met minimaal een ruime voldoende!

    Er valt dus zeer weinig over te zeggen, al lijkt Alguersari grote sprongen te hebben gemaakt, en is hij wat mij betreft dé opvolger van Webber in 2013.
    Hij wordt steeds sneller, rijdt constanter en maakt op jonge leeftijd al een zeer volwassen indruk.

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 15:00
    • Vind ook dat Alguersari de betere coureur is.
      Maar Marko kan niet anders dan dit roepen, hij wil ze alle 4 pushen om beter te presteren.
      En ook niet onbelangrijk... als hij tegen 1 van die 4 kan zeggen ik heb 3 anderen voor jou, dan is dat tijdens contract besprekingen heel handig.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 18:11
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik vind de reacties een beetje overdreven. Het enige wat Marko in feite zegt is dat ze alle vier nog kans maken, met een schone lei beginnen. Dat alles nog mogelijk is.

    Dat betekent heus niet dat hij op dit moment zijn voorkeuren heeft, het is alleen nu nog niet aan de orde omdat Webber daar nog gewoon zit. Resultaten uit het verleden...

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 15:24
  • En onze JONGSTE wk dan? ;-)

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 17:41
    • die presteert ondermaats met maar 11 overwinningen en 15 pole\'s!!
      zoals die kerel van de Becel reclame zou zeggen: DAT KAN BETER!!

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 18:11
    • Ik vond het toch wel tegenvallen. Volgend jaar moet het beter ;-)

      ** sarcasme mode uit **

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 16:40
  • F1joris

    Posts: 398

    Logisch dat hij het zo zegt want, op dit moment is er niet 1 van deze 4 coureurs die hoger ingeschat mag worden dan Webber. Webber rijdt komend seizoen samen met Vettel de races voor Red Bull, dus nu hoeft er nog niet gekozen te worden uit een opvolger. De beslissing wordt dus pas over een jaar genomen, het zou dom zijn om dan nu al iemand aan te wijzen. Als er nu gekozen had moeten worden denk ik ook dat Alquersuari het had geworden, hoewel de pech van Buemi elke keer weer het verschil tussen deze 2 STR coureurs wel enigzins gekleurd heeft beinvloed.

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 19:39

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar