user icon

Maria de Villota in gesprek met Lotus Renault over testrol

  • Gepubliceerd op 30 nov 2011 21:14
  • comments 19
  • Door: Robin Smeets
Na het grote nieuws rondom de terugkeer van Kimi Raikkonen kan Lotus Renault GP binnenkort wellicht meer groot nieuws bekend maken rondom de line-up. Maria de Villota is namelijk met het team is gesprek over een rol als testcoureur. In 1992 reed er voor het laatst een vrouw in de Formule 1.

Afgelopen augustus testte De Villota een Renault-bolide uit 2009 en liet daarbij een goede indruk achter bij de teamleiding. Afgelopen weekend reistte de Spaanse af naar Brazilië en had daar enkele gesprekken met Lotus Renault. "Ik verlaat Brazilië met een zeer tevreden gevoel. Volgend seizoen kan voor mij een springplank naar 2013 worden", vertelde De Villota.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Nou, kom er maar in mensen.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 21:24
  • flippie17

    Posts: 8

    Ik zeg laat maar komen. Het is best een lekker ding, dus ik zie het wel zitten

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 21:49
  • Ach waarom ook niet. In de VS doet Danica Patrick heel aardig mee, wie weet is deze dame even zo snel.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 21:55
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Even zien. Een 4-voudig Indycar kampioen stapt de F1 in en wordt gemiddeld met een seconde verslagen door de huidige 2-voudig F1 kampioen. Danica Patrick wint af en toe maar is nooit kampioen geworden (ondanks het voordeel in gewicht dat ze had/heeft).
      Ik denk niet dat iemand van het kaliber Danica Patrick veel kans maakt in F1.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 13:00
  • wordt niet wat..

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 21:58
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Zie je wel, met talent alleen kom je er niet.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 22:07
  • dbr659

    Posts: 109

    ik zeg: \"Teambazen, google, youtube deze dame en haar acties in oa de superleague formula....en stuur haar terug naar de karts\"

    ;-)

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 22:44
  • dbr659

    Posts: 109

    wat voor testrol???
    ........CRASH TEST DUMMIE!!!

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 22:45
  • 2010: Atletico Madrid, Superleague Formula. Best result 4th possition ( Nürburgring)
    2009: Atletico Madrid, Superleague Formula. Best result 7th (Jarama)
    2008: Euroseries 3000 Best result 7th possition (Spa)
    2007: Spanish GT Championships (2007) Best result, 4th possition ( Estoril)
    World Touring Car Championship (2006-2007)
    Chevrolet official driver

    2005-2006: Spanish F3, Best result 3rd position (Jarama)
    Ferrari European Challenge. Pole position Ferrari World Finals (Mugello)

    2004: 24H DAYTONA, Gt class (Ferrari Modena, 10th possition)
    2002-2005: Spanish F3 (2002-2005) Best result, 4th possition (Jerez)
    2001: Spanish Formula Toyota 1300. Best result, 1st possition (Albacete, Valencia)
    1996-2000: Go karts (First race, first win)

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 01:13
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik sta met haar op de foto tijdens de Superleage, ze moet wel goed zijn :-).
    Dat weekend werd ze door iedereen op een ronde gereden geloof ik :-)

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 07:20
  • GERUCHT: Maria de Villota wordt gehaalt om een tijd in de windtunnel door te brengen. Op deze manier hoopt Lotus Renault GP een aerodinamica voorsprong te pakken op de concurrentie. Het is goed mogelijk dat er in 2012 2 grote bulten op de neus van de wagen te zien zijn! FOTO:

    www.redlineforums.(...)game-mini-boobs.jpg

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 07:58
  • Wat zou Eddie Jordan balen dat hij dan niet bij Lotus Renault GP werkt!

    reverendfrog.co.uk(...)07/eddie_jordan.jpg

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 08:02
  • Marsss

    Posts: 162

    Testcoureur bij Renault, hebben ze er daar al niet 10 van lopen?!?!

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 09:29
    • AirJan

      Posts: 1.216

      Het is toch altijd handig om nog iemand achter de hand te hebben als Raikonen, Petrov, Kubica, Senna, Grosjean en Tung allemaal niet beschikbaar zijn?

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 12:35
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Als je dan iemand binnen haalt voor de looks haal dan Carmen Jorda binnen. Minder ervaring maar wel een stuk leuker om naar te kijken.

    Qua prestaties zit er niet veel tussen. Carmen is nog jong dus wie weet kan die wel wat. Van Maria de Villota weten we bijna zeker dat het niks wordt.

    • + 0
    • 1 dec 2011 - 13:10
    • VinniKaoz

      Posts: 42

      of Shannon McIntosh uit de USF2000 xD haha

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 21:46

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar