user icon
user icon

Horner: "Mark heeft geweldig gereden en verdiend gewonnen"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2011 18:56
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Red Bull Racing sloot het seizoen af met opnieuw een dubbelzege. Ditmaal was het echter niet Sebastian Vettel, maar teamgenoot Mark Webber die zijn eerste zege van het seizoen scoorde. Na afloop was teambaas Christian Horner erg tevreden over zijn beide coureurs.

"Het was een moeilijke race voor Sebastian", vertelde Horner tegen de BBC. "Vanaf de vijfde ronde had hij al een probleem met de versnellingsbak en we dachten dat hij maximaal de helft van race zou halen. Sebastian ging er echter goed mee om en reed daarna nog een goede race."

"Dit doet echter niks af van de prestatie die Mark vandaag heeft neergezet. Hij heeft geweldig gereden en verdient deze zege echt. Hij heeft een moeilijk jaar gehad, maar bleef hard werken en was het hele weekend hier al snel onderweg. Het is goed voor hem om de laatste race te winnen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 1.632

    Vind de foto niet passen.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 19:52
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Misschien moet je zelf een website starten met F1 nieuws. Kan je het zelf bepalen, azijnpisser.

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 10:49
  • Ik heb er een dubbel gevoel bij, maarja, ik ben blij dat hij heeft gewonnen, en niet Vettel...

    • + 0
    • 28 nov 2011 - 00:02
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dit is toch het team die tegen teamafspraken was.Wat een stelletje leugenaars.

    • + 0
    • 28 nov 2011 - 10:46
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dus jij beweerd hier dat RBR een versnellingsbakprobleem heeft gefaked om Webber te laten winnen?

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 10:50
    • Kubica

      Posts: 3.780

      szixxx, jazeker, dat was de enige manier om Webber een kans te geven hem 2e te laten worden in het WDC. Dit was absoluut geen \'eigen\' overwinning, maar een cadeautje..

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 11:23
    • Zo denk ik er ook over Kubica!

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 11:41
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik geloof er geen reet van dat dat met zo\'n toneelstukje moet. Ik denk dat RBR groot genoeg is om het toe te geven als ze Webber er voorbij laten gezien teamorders niet verboden zijn.

      Ze hebben al eerder aangegeven dat ze Webber zouden helpen indien nodig dus waarom zouden ze er nu zo moeilijk over moeten doen?
      Ik snap dat je er graag wat achter wil zien maar als je dit al walgelijk vond dan ben ik benieuwd naar jou mening over het Hongarije 2010 \"Fernando is faster than you, can you confirm that?\" incidentje?

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 12:08
    • @szixxx,
      Teamorders zijn 100% toegestaan maar daardoor worden ze niet altijd 100% gewaardeerd bij de fans. Dat kan (let op \'kan\', het is mijn mening en ik respecteer andermans meningen) een reden zijn om d.m.v. een zogenaamd probleem de teamorder te verkappen.

      Ik vind het niet eens onlogisch. De neutrale fan heeft er denk ik meer vrede mee dan dat we zouden horen: \"Sebastiaan, please let Webber trough for the championship\" :)

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 13:23
    • Maar het is niet verboden, zowel RBR als Vettel hebben meer dan één keer aangegeven dat ze Webber zouden helpen als ze in die positie waren, maar ze waren gisteren nooit in de positie. Of Webber nu won of niet, maakte echt geen bal uit voor het team/kampioenschap. De theorie van Mika (als Button zou uitvallen) gaat ook niet op, want dan zouden ze gewoon wachten tot Button uitvalt. Niemand zou het vreemd vinden als ze het dan zouden doen en niemand zou er over vallen ook niet, op degene die er willen over vallen na dan.

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 17:07

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 112
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar