user icon

Pirelli ontkent bevoordeling Ferrari bij introductie nieuwe band

  • Gepubliceerd op 26 nov 2011 01:04
  • comments 16
  • Door: Robin Smeets
Pirelli's motorsportbaas Paul Hembery ontkent dat het Italiaanse bandenmerk speciaal voor Ferrari zachtere compounds introduceert in 2012. Vanaf volgend seizoen verdwijnen de harde banden en zal de huidige medium-band het hardste compound worden. Daarnaast zal er een zachtere band geïntroduceerd worden.

Volgens Pirelli zou dat inderdaad een voordeel kunnen zijn voor Ferrari, omdat hiermee de banden sneller op temperatuur zijn, maar ontkent dat de nieuwe compound speciaal voor de Italiaanse renstal zou zijn ontwikkeld. "Het team waar we nu over praten had in Korea nog altijd problemen met de banden toen ze daar de super soft en soft gebruikten. Dat is dus onzin", wuift Hembery de geruchten van tafel.

"We doen dit omdat we het racen spannender willen maken. Als we een hardere compound mee hadden gebracht voor volgend jaar zou iedereen zeggen dat we te conservatief zijn en dat de races saai zijn. Ik denk dat we volgend seizoen meer strategieën zullen zien zoals we aan het begin van 2011 zagen. De hardere band gaat langer mee en de snellere slijten sneller."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Zou kunnen, op een kunstmatige manier Ferrari weer aan de top terug krijgen om een dreigend vertrek te voorkomen. Alles is mogelijk en de F1 slangenkuil.

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 02:05
  • IK HEB MASSA ZIJN PROBLEEM ONTDEKT!! Massa rijd met zijn ogen dicht.. vind je het gek dat je Alonso dan niet bij houd......

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 10:38
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Zou webber dat dan ook hebben?

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 11:07
    • weet ik niet, dan zou ik een plaatje van hem moeten zien tijdens het rijden.. als webber dan netals massa op het bovenstaande plaatje zijn ogen dicht heeft, is dat het geval :P

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 12:15
    • Nee Webber is te dik, volgens hem is hij 10kg zwaarder dan de rest...

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 12:26
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik vind het toch wel weer triest dat dit soort verhalen weer de kop op doen. Iedereeen heeft afgelopen jaar al kunnen zien dat ze Ferrari niet een voordeel geven en ook nu weer die verhalen :-/

    Gaan we dit nu ieder jaar opnieuw krijgen?

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 11:06
    • okkie

      Posts: 302

      Ja, men is nog steeds doodsbang voor Ferrari. Op een gegeven moment rent Ferrari er weer van door en gaan andere teams weer piepen en huiliehuilie om regels schreeuwen om Ferrari an banden te leggen.

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 13:00
  • Het is zeker triest dat er mensen zijn die denken dat Ferrari weer eens een voorkeursbehandeling krijgt..

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 11:09
  • kieko

    Posts: 435

    laat ik het niet bevoordelen noemen, maar het team die in de media het meeste riep dat ze last hadden van de harde compound wordt op hun wenken bedient.
    LAten tijdens de wintertest maar eens zien wie voordeel heeft van de nieuwe banden,

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 11:42
    • Dus je bedoelt dat de iedereen behalve Ferrari in 2011, het huidige seizoen, op hun wenken zijn bedient??

      Beetje vreemde gedachte...

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 12:01
    • okkie

      Posts: 302

      Nou niet zo vreemd hoor.

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 13:01
    • @Okkie: Mooie zin, maar verklaar je nader...

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 13:32
  • aruba24

    Posts: 640

    Als ferrari Hypocriet was hadden ze tegen de blowdeffuser kunnen stemmen dan waren ze als nog kampioen geworden ? , maar stemde voor , ter voordeel op redbull en mclaren.

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 13:56
    • Precies..
      Maar daar letten ze dan gemakshalve even niet op.

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:53
  • Ik zat hier al op te wachten...
    Dit jaar had dus iedereen behalve Ferrari een voordeel en dan is het allemaal ok.
    Nu valt een beslissing toevallig in het voordeel van Ferrari uit, en jawel hoor... de Ferrari bashers zijn er weer...
    Beetje zielig...

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:49
  • Het is gewoon triest dat er mensen zijn die dit insinueren. Iedereen rijdt met dezelfde banden, dus iedereen heeft dezelfde opties om zijn auto aan te passen aan die banden. De banden worden willekeurig verdeeld, dus er is helemaal geen sprake van een mogelijke bevoordeling. De enige reden dat Pirelli de banden zachter maakt, is omdat de teams het rubber doorhebben. Op deze manier wordt het weer wat moeilijker, daar heeft Ferrari niets mee te maken en ik juich het zelfs toe.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 13:01

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar