user icon

Teambazen van topteams: "Alguersuari hoort in de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2011 12:40
  • comments 16
  • Door: Robin Smeets
Jaime Alguersuari hoeft zich geen zorgen te maken over zijn toekomst in de Formule 1, althans dat zeggen enkele teambazen. De Spanjaard maakt een goed seizoen mee, maar is nog altijd in afwachting over zijn positie voor 2012. Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne kloppen namelijk ook op de deur bij Toro Rosso.

"Het is nu geen rookie meer, maar echt een volwaardig Formule 1-coureur", vertelde McLaren-teambaas Martin Whitmarsh. "Zijn tweede volledige seizoen is een erg goed jaar geweest, ondanks dat hij zich nog altijd moet blijven ontwikkelen. Maar dat is normaal."

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali deelt de mening van Whitmarsh: "Hij heeft enkele sterke races gereden en een goede bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de auto. Hij doet nu steeds meer ervaring op, maar laat nu al zien over voldoende potentieel te beschikken."

Ross Brawn, teambaas van Mercedes GP, sloot af met de woorden: "Hij verdient zeker een plaats in de Formule 1. Ik ben onder de indruk van hem, al is het moeilijk om iemand goed te beoordelen als hij maar voor één team heeft gereden."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • .Henry

    Posts: 1.308

    Dus, hup in die Red Bull voor 2013. Heeft hij meteen een mooie benchmark aan Vettel.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 12:42
    • En hoezo een \'\'jong meisje die nieuw is op de site\'\'?????
      Denk je dat ik dom ben ofzo hahaha :P

      • + 0
      • 19 nov 2011 - 10:31
  • Haha, het is nog zo\'n puber. Kweek eerst maar eens wat spieren en leiderschap dan zien we dan wel. Hij komt nu nog zo onzeker over.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 12:57
    • Hij komt inderdaad onzeker over. Hij moet inderdaad wat meer leiderschap laten zien!

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 13:07
  • Ik zie hem in 2013 graag bij RBR rijden. Vergeet niet dat deze knaap nog erg jong is, en voor zijn leeftijd toch al hele volwassen races heeft laten zien. Daarnaast lijkt hij ook behoorlijk wat rauwe snelheid in huis te hebben.
    Hij draait een goed seizoen, presteert steeds constanter en toont aan nog steeds te groeien. Dat zijn allemaal positieve signalen en die zijn de topteams natuurlijk opgevallen.

    STR zal hem sowieso verkiezen boven Buemi. Niet Buemi een waardeloze coureur is, maar Buemi laat bijvoorbeeld veel minder groei zien dan zijn jongere teamgenoot.

    Ik durf hem wel aan, in de toekomst wordt Alguersari een meervoudig grand-prix winnaar.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:09
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Sluit ik me bij aan Damon!!! Wat mij betreft is dit een van de beloftes van de toekomst. Sinds zijn debuut ben ik al fan van hem maar dit jaar laat hij echt zien dat hij in de sport thuis hoort en persoonlijk vind ik het dan tof dat er diverse teambazen zijn die dit ook vinden. Dan ben ik er bijna zeker van dat deze favoriet van mij ook in de toekomst verzekerd is van een stoeltje!

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 14:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Hoewel.. zekerheid heb je natuurlijk nooit maar met deze veer in zijn achterste is de kans dat hij een stoeltje heeft natuurlijk gewoon aanwezig!

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 14:19
    • pokerface

      Posts: 584

      Pas in race 7 eindigde hij voor het eerst voor zijn teamgenoot. In feite is dit het eerste seizoen dat hij zijn teamgenoot verslaat.

      Nu neem ik de kennis van de teambazen niet in twijfel maar wel de jouwe.

      Ook wil ik mededelen dat je Petrov in het andere onderwerp zat af te kraken, terwijl Petrov in zijn debuut jaar naast een ervaren F1 coureur kwam. Mag een rookie soms geen fouten maken?

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 15:03
    • @Pokerface,
      Om te reageren op Petrov\'s debuutseizoen. Er is een verschil tussen \'fouten maken\' en compleet weggereden door een teamgenoot.

      Petrov was helemaal nergens in 2010, m.u.v. een paar leuke races. Dat geeft absoluut wat aan. Een goede coureur heeft over het algemeen (en fouten mogen daarbij horen) gewoon een goed debuutseizoen waarin hij niet weggereden wordt door zijn teamgenoot.

      Kijk maar eens naar de debuut seizoenen van bijvoorbeeld Button, Rosberg en Hamilton. Deze deden het uitstekend tot zeer uitstekend. Kijk ook eens hoe Di Resta en Perez zich dit jaar ontwikkelen in een auto die echt niet heel veel beter is dan de Lotus-Renault.

      Petrov daarentegen rijdt vaak wat kleurloos rond. Ja.. het lijkt misschien ergens op maar dat is ook niet zo gek met Bruno Senna als slappe teamgenoot.

      Ook tegenover Heidfeld heeft hij gewoon het onderspit moeten delven. En dat terwijl Heidfeld zelfs een paar keer pech had.

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 15:48
  • Ik vind Buemi en Jaime allebei in potentie topcoureurs. Kwa snelheid ontlopen ze elkaar nauwelijks.Ze halen meestal alles uit de auto. In ben ook van mening als hun kwalificatie snelheid verbetert dat ze vaker in de top10 zouden rijden. Nu moeten ze vaak in het middenveld strijden met auto´s die een tikje langzamer zijn en dat kost hun beide veel tijd. Ik vind het jammer dan Jaime volgend jaar niet bij red bull rijd. Webber ben ik op uitgekeken. Jaime naast Vettel. Buemi naar renault naast petrov. En Vergne en Ricciardio naast elkaar voor STR. Webber naast Alonso bij Ferrari, en exit Massa.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:15
    • Ik kan mij heel goed in jouw reactie vinden, m.u.v. dat je Webber graag bij Ferrari ziet. Waarom Webber op die plek? Ik ben eerder benieuwd wat Perez in die wagen kan. Mooiste scenario is natuurlijk Alonso + Kubica, maar ja... we weten daar we daar nog niets over kunnen zeggen of voorspellen.

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 13:43
    • Dat zou helemaal perfect zijn!.. en dan ook nog Raikkonen - Bottas

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 15:52
  • GPGert

    Posts: 803

    Conclusie: Buemi ligt eruit!

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:23
  • Mirani

    Posts: 2.973

    Wat betreft Alguersuari heb ik eigenlijk 2 droomscenario\'s. Beide zullen niet gebeuren, omdat het ten koste gaat van een coureur die al vastligt voor volgend jaar.

    1; Naast Vettel volgend jaar, inplaats van Webber bij Red Bull. Webber komt eigenlijk al 3 jaar niet in de buurt van Vettel. In 2010 had Vettel veel pech, waardoor Webber in de buurt kon blijven en serieus mee kon doen om de titel. Webber zou eigenlijk vervangen moeten worden en dan is iemand uit de eigen opleiding de meest logische keuze, waarom bestaat anders Toro Rosso?
    2; Sauber, Perez vs Alguersuari, de winnaar rijdt vanaf 2013 voor Ferrari. Het zou ten koste gaan van Kobayashi, maar persoonlijk schat ik Kobayashi niet al te hoog in. Perez is beter en het zou me verbazen als Alguersuari niet beter is.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 18:22
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Om eerlijk te zijn zie ik Alguersuari liever naar een team vertrekken waar hij geen 2e viool hoeft te spelen. In de Ferrari heeft hij geen kans naast Alonso die duidelijk een voorkeursbehandeling krijgt. Naast Vettel zou ik hem meer kans geven om zich verder te ontwikkelen. Ik zie hem hoe dan ook het liefst gewoon bij een topteam.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 11:09

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit