user icon

Red Bull Racing RB7 en Buddh International Circuit winnen awards

  • Gepubliceerd op 16 nov 2011 14:43
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De door Adrian Newey ontworpen Red Bull Racing RB7 en het gloednieuwe Buddh International Circuit, sinds dit jaar de thuishaven voor de Grand Prix van India, zijn bij de Professional Motorsport World Expo Awards 2011 in de prijzen gevallen. De RB7 won de award voor beste race-auto van het jaar, Buddh International Circuit streek de award voor circuit van het jaar op.

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner reageerde als volgt op de uitverkiezing: “Het is een fantastische mijlpaal en een groot voorrecht om deze award in ontvangst te mogen nemen. Ons succes van de afgelopen jaren hebben we te danken aan de mensen binnen Red Bull Racing en Red Bull Technology. Deze prijs is een eerbetoon aan hun harde werk en toewijding.”

Jurylid Gary Anderson zegt over Buddh International Circuit: “Veel nieuwe Formule 1-circuits voldoen aan de hoogste standaard qua faciliteiten, maar ontberen enige creativiteit als het gaat om lay-out. Buddh International Circuit onderscheidt zich met een lay-out die coureurs, teams en fans waarderen. Bovendien zijn de faciliteiten top waardoor deze Grand Prix uit zal groeien tot een van de beste weekenden van het Formule 1-jaar.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Tifoso

    Posts: 2.883

    Niet meer dan logisch. Al zou circuit van het jaar ieder jaar moeten uitgaan naar Spa.

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 15:25
  • GP van India, circuit van het jaar? Grapje zeker? In mijn ogen moet je die award baseren op wat de meest spannende race is geweest van het seizoen ipv op basis van faciliteiten ect. En SPA is in mijn ogen het mooiste circuit maar dat staat hier buiten!

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 15:32
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Spa is inderdaad het mooiste circuit op de kalender. Qua faciliteiten vind ik het circuit van Abu Dhabi echter vele malen indrukwekkender dan India. Qua spanning wat betreft de race zouden beiden niet in aanmerking komen voor een award.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 16:00
    • Ja ben het met je eens, Spa is al een circuit dat sinds 1924 bestaat en India bestaat net 1jaar dus daar valt niks over te zeggen. Maar als de prijs naar een circuit gaat met de beste faciliteiten zal het volgend jaar wel Austin(USA) zijn zeker? Beetje raar iets!

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 16:22
    • Als eens bij nagedacht dat het misschien wel bedoelt wordt op rijders en niet op kijkers?

      Haast elke rijder heeft zich lyrisch uitgelaten over het circuit! Dat is niet zomaar.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 16:44
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @RUTH: Nee eigenlijk niet maar als we de rijders en fans gaan vragen wat het circuit van het jaar is welk circuit denk jij dan dat er naar bovenkomt? Je mag 1 keer raden en het is niet India ;-)

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 17:04
    • Tgoh ja, waarschijnlijk zal die award wel een limiet hebben, anders wonnen Spa of Suzuka alle jaren wel wat. Feit is gewoon dat alle rijders echt superlovend waren over het circuit van India, terecht ook, dus is het niet zo vreemd dat het die prijs wint.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 22:26
  • India?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Het is echt een totaal geen leuk circuit!
    Ik vind het juist een beetje een saai circuit
    Mijn favoriete circuits zijn : Spa (Belgie) & Yas Marina (Abu Dhabi)

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 17:18
  • Dat de RB7 deze prijs ontvangt lijkt me logisch..
    Constructeurs titel + rijders titel.. zou raar zijn als HRT het won

    De keuze voor Buddh International circuit snap ik niet echt.. maar ik geef het voordeel van de twijfel

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 18:33
    • Weet niet of je het al gehoord hebt, maar de Red-Bull is eigenlijk een gecamoufleerde HRT wat ik uit zeer geheim bronnen heb vernomen hier.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 18:42
    • Dominic! Dat mocht niet verder verteld worden. U heeft Charlie en mij gesworen dit geheim geheim te houden. Nu ben ik genoodzaakt met de Fia en Charlie Whiting in beraad te gaan over uw verdere mogelijkheden tot het plaatsen van reacties op dit forum.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 19:34
    • Ik zal geen aanklacht doen :P

      • + 0