Voor 2025 is er nog één stoeltje beschikbaar in de Formule 1. Het team van VCARB moet het tweede stoeltje nog invullen, terwijl er ook nog onduidelijkheid bestaat over het Red Bull-zitje van Sergio Perez. Isack Hadjar hoopt dan ook nog altijd op een kans.
De resultaten van Perez vallen flink tegen, en er gaan veel geruchten rond over zijn toekomst. De kans is aanwezig dat Red Bull hem na het seizoen gaat bedanken voor de bewezen diensten. Liam Lawson wordt genoemd als een mogelijke opvolger, terwijl hij ook de grootste kanshebber is voor het stoeltje bij VCARB. Als Lawson promotie krijgt, dan moet Red Bull op zoek naar een andere coureur voor VCARB.
De talentvolle Fransman Isack Hadjar komt dan in beeld. Het Red Bull-talent rijdt nu in de Formule 2 en hij fungeert als reservecoureur van de twee teams. In een interview met de Franse tak van Motorsport.com laat hij weten dat hij hoop houdt op een Formule 1-zitje: "Ik zou zeggen dat mijn kansen bestaan. Het is in ieder geval niet aan mij. Er gebeurt nu wel veel bij VCARB en Red Bull, en er kan verder van alles gaan gebeuren. En ik ben natuurlijk de volgende op de lijst. Ik weet niet welke beslissingen ze gaan nemen, ik ben hier en ik probeer hoe dan ook klaar te zijn voor volgend jaar."
0

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 35.327
"Er gebeurt nu wel veel bij VCARB en Red Bull"
Hiermee bevestigt hij dus dat Perez op de wip zit, want dat zal niet over Max gaan hoop ik.
Posts: 5.522
Hij zal de laatste zijn aan wie ze zoiets gaan vertellen.
Posts: 35.327
Is dat zo @Harry? Als er niets zou veranderen bij RBR zou Hadjar alleen VCARB benoemen en zelfs die niet, want dan blijft Liam volgend seizoen gewoon naast Yuki rijden en Hadjar blijft reservecoureur, maar hij blijft hopen op een zitje bij VCARB.
Posts: 11.618
In de media gebeurt veel, ik zie voor 2025 helemaal geen veranderingen komen bij VCARB en Red Bull, , Hadjar zal rustig moeten afwachten of hij een kans gaat krijgen.
Posts: 33.401
Ik denk dat voor elke voor F1 potentiele, maar niet er uit springende rijder uit de F2 het gewoon veel beter is om superformula te doen. Ze rijden daar een duidelijk betere auto dan F2. De aero is op een hoger niveau. En de teams zijn groter, Althans in ieder geval de grote teams daar.
Posts: 35.327
@Snailer, dat klopt allemaal, de wagens daar lijken qua alles veel meer
op F1 wagens, maar Red Bull kan niemand van hun mensen meer in de Super Formula stallen, want Team Mugen stopt ermee. Dat was het team waar
Red Bull hun coureurs altijd kon laten rijden. De andere teams hebben geen stoeltjes meer voor volgend seizoen.
Posts: 33.401
Dat is jammer. Is Mugen helemaal weg? Of is er nu een nieuwe eigenaar? Als die nog zitjes heeft, dan is er wel nog een mogelijkheid.
Droom modus aan: Het zou mooi zijn als Red Bull een superformula team zou starten.
Die modus weer uit: Gaat niet gebeuren denk ik zo.
Posts: 35.327
"A spokesperson for Honda has clarified that its joint F1 junior programme with Red Bull will end after 2024, but declined to comment on Mugen's situation specifically."