user icon

McLaren-duo optimistisch voor Abu Dhabi: "Circuit ligt ons wel"

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 14:52
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureurs Lewis Hamilton en Jenson Button kijken vol verwachting uit naar de Grand Prix van Abu Dhabi van komend weekend. De Britten geven zichzelf een goede kans voor de zege op Yas Marina Circuit. Hamilton: “We hebben alle reden om vol vertrouwen naar Abu Dhabi af te reizen.”

Hij vervolgt: “Yas Marina Circuit past bij de karakteristieken van onze auto. We zouden van de lay-out moeten kunnen profiteren om DRS en KERS, twee sterke punten van ons, te maximaliseren. Red Bull Racing en Sebastian Vettel hebben de titels reeds op zak, maar ik wil het seizoen goed en winnend afsluiten. De teller in 2011 staat voor mij op twee zeges, dat aantal wil ik verdubbelen. Het zou een mooie beloning voor iedereen binnen het team zijn.”

Button vult aan: “Yas Marina Circuit ligt ons wel, dus ik ben zeer optimistisch. In India hadden we niet de snelheid om te winnen, maar we lieten Vettel wel werken voor zijn winst. Tactisch gezien deden we het fantastisch. De pitmuur voorzag me van de juiste informatie en maakte de juiste beslissingen, en de pitcrew leverde perfecte pitstops af. Het kampioenschap is al vergeven, het doel is nu om races te winnen en een mooie show op te voeren.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Net zoals India en Korea zeker! Ik wacht het lekker af tot de race. Had het gevoel dat ze race pace hebben ingeleverd ten opzichte van Ferrari/ RBR.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:25
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Idd! In India riepen ze dit ook op de vrijdag. Goed, Jenson is wel 2e geworden maar in de buurt van de overwinning is hij nooit gekomen.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 15:30
    • F1McLaren

      Posts: 631

      En in Korea kon Hamilton het op P2 ook niet helemaal bijbenen. Vettel cruisde weg, en Hamilton moest vol in de verdediging tegen Webber. En in beide weekeinde zeiden ze dat ze gingen strijden voor de win..

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:02
    • Idd, en in 2010 riepen ze dit ook continu..

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:05
    • F1McLaren, je hebt toch wel een idee over wat voor problemen McLaren had?

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:09
    • @Mika was het probleem lewis?:P

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @alonso fan(3411) Vandaag om 16:14:

      Droog! hahaha

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:22
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ze verloren toch downforce? Maar dat had dan opgelost moeten zijn in India, en ook daar werden ze om de oren gereden..

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 17:10
    • Correctie, button is niet om den oren gereden

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 18:13
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Vettel kon het gat perfect controleren, hoefde geen moment te pushen. En kwam geen moment onder druk te staan van Button. Voor de rest was het kansloos rondrijden.. En kon McLaren geen stap dichterbij komen.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 20:56
  • AzzKickah

    Posts: 75

    Wou net zeggen. Vettel ging gewoon op Cruise-Control naar de finish in India. Laatste rondje nog ff snelste ronde pakken. En weer naar huis.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:39
  • Zolang Vettel maar wint, Vettel moet zijn 1e Hattrick behalen dit weekend!! (2009, 2010 en 2011 winst)

    In Brazilie mag Button/Webber/Alonso winnen :P

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:04
    • szixxx

      Posts: 4.754

      En waarom hoeft hij dan niet Brazilie te winnen? Daar kan hij het record van MSC evenaren van 13 zeges in 1 seizoen. Lijkt me een beter record dan een hattrick...

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:33
    • waylon

      Posts: 2.258

      Toen dat met Schumacher gebeurde mocht Raikkonen-Fan nog geen tv kijken van z\'n ouders

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:36
    • @szixxx

      haha, ja dat is mijn tekst voor na de GP van Abu Dhabi (hoop ik)

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 17:04
  • Michael

    Posts: 1.434

    Als je de topics is allemaal bekijkt dan komt dit praatje van Mclaren veel voor. Elk circuit heeft wel wat waardoor ze winst willen pakken. maar............

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 19:10
  • bvonk

    Posts: 930

    Leuk dat hier in sommige reacties alleen India en Korea worden genoemt. Ook bij Japan verwachte McLaren het goed te doen en die wisten ze inderdaad te winnen. Ze zeggen dit dus echt niet voor niets. En zeggen we verwachten het goed te gaan doen is niet we gaan zeker winnen.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 21:33

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar