user icon
user icon

HRT neemt in 2012 versnellingsbakken en KERS af van Williams

  • Gepubliceerd op 03 nov 2011 16:23
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het team van HRT heeft een nieuwe akkoord met Williams gesloten over de afname van versnellingsbakken voor het seizoen 2012. De insteek is om de samenwerking ook daarna voort te zetten. Bovendien gaat HRT volgend jaar gebruik maken van het Kinetic Energy Recovery System van Williams.

HRT-teambaas Colin Kolles: “In de afgelopen twee jaar hebben we een vruchtbare band met Williams opgebouwd en het stemt ons gelukkig dat ze ook in de toekomst een rol spelen bij de ontwikkeling van ons team. Afgezien van de ervaring die we de sinds de start van onze relatie hebben opgedaan voorziet Williams ons in 2012 weer van de laatste technologie in versnellingsbakken. En we beginnen ook aan KERS, een enorme stap voor ons team.”

“Met de steun van Williams zijn we gegroeid als team en we zijn blij dat we volgend jaar weer op ze kunnen rekenen, gezien hun prestigieuze en erkende ervaring in de Formule 1. Deze overeenkomst versterkt de ontwikkeling van de auto voor 2012 die momenteel plaats vindt in München. Bij HRT werken we non-stop om onze prestaties te verbeteren en onze doelstelling voor de top tien in 2012 staat fier overeind. Deze samenwerking brengt ons dichterbij realisatie van dit doel.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • 5e team voor renault? ik krijg trouwens best respect voor hrt wat ik in het begin niet had...

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 16:26
    • Zal denk ik wel moeten, want ik weet niet hoe ze de bak aan de motor koppelen met kers zonder prestatie verlies. Maar dan zal Virgin waarschijnlijk een Mclaren achterkant krijgen.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 16:36
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Of ze nemen het huidige systeem van Williams over, dat is immers voor de Cosworth gemaakt.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 16:38
    • Als ze net als de zelfde:

      Mercedes V8
      Versnellingsbak
      En KERS van Mclaren gaan gebruiken?
      Ik gok op een tijd winst van 0.500 tot max 1,000

      Mclaren&mercedes schijnen het best werkende kers van de grid te hebben.
      En de mercedes V8 is ook gewoon ijzer goed.
      Ik hoop echt dat HRT , Team Lotus en Virgin aansluiten bij Sauber enZ komen.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 18:25
  • aruba24

    Posts: 640

    HRT heeft al versnelingsbak van wiliams van 2010 , nu krijgen ze de laatste uitvoering van 2011

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 18:51
    • felix50

      Posts: 5.792

      ik weet niet of ze daar nu zo blij mee moeten zijn want de williams wagens waren niet voor uit te branden.Oke als hrt de snelheid van willliams van dit jaar evenaart doet hrt het zeker wat beter al is dit niet omnaar huis te schrijven als je daar het chassis van hrt bij op telt.Wie ontwikkeld eigenlijk nu de wagens bij HRt omdat Geoff weg is?

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 09:47
    • @ Felix:

      Ik heb geen idee: op hun website staat het niet...

      www.hispaniaracing.com/team.php

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 07:01
  • Als ze inderdaad aan KERS beginnen, vind ik dat een geweldige stap. Bovendien zullen ze de eerste van de drie nieuwe teams zijn en dat geeft ze een voorsprong wat dat betreft, in mijn optiek.

    • + 0
    • 5 nov 2011 - 07:06

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar