user icon
user icon

Alguersuari: "Wij kunnen Sauber verslaan in laatste twee races"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2011 13:41
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Jaime Alguersuari had vandaag opnieuw een goed optreden tijdens de Grand Prix van India. Gestart vanaf de tiende positie eindigde de Spanjaard op de achtste positie. Hiermee verzekerde Alguersuari zichzelf en zijn team Scuderia Toro Rosso van vier punten.

Door het sterke optreden denkt Alguersuari dat zijn team in de laatste twee races het team van Sauber kan verslaan en zo definitief de zevende positie in het constructeurskampioenschap kan verzilveren.

De Spanjaard vertelde na afloop van de Grand Prix in India: "Ik ben heel erg blij met onze prestaties vandaag. Het was een goede race voor het hele team, de snelheid was net zo snel als in Korea, waardoor ik Senna en Sutil kon inhalen."

"Ik reed ook voor de beide Saubers en ik denk dat dit resultaat momenteel weergeeft wat de rangorde is. Het is zeker bemoedigend dat we de Renault-coureurs hebben verslagen. Het team heeft opnieuw geweldig werk afgeleverd in de voorbereiding, de sessies en ook de pitstops gingen heel goed. We zijn op de goede weg en ik ben blij met de vier punten die ik heb kunnen scoren, waardoor we op hetzelfde totaal als Sauber zijn gekomen. Als we ons best doen tijdens de laatste twee races kunnen we hun verslaan in het kampioenschap."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ze staan er zeker goed voor. Toro Rosso is op dit moment beter dan Sauber, dus ik denk ook dat ze er in Abu Dhabi definitief voorbij gaan.

    Ik vind Alguersuari de laatste tijd erg sterk presteren. Hij scoort veel punten en heeft nu bijna het dubbele aantal punten van Buemi. Hij moet nog wel een beetje aan zijn starts werken, want daar verliest hij nog al eens plaatsen, maar hij rijdt steeds sneller en maakt minder fouten. Het team kan er nu gewoon op vertrouwen dat hij de punten wel binnenhaalt.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:46
    • Ik ben echt onder de indruk van Alguersuari, vond altijd al dat hij iets extra\'s had, ook al kwam dat er nog niet helemaal uit.

      Maar de nieuwe regels, of liever de complexheid daarvan, lijkt het beste in hem naar boven te brengen, Jaime is wel een denker in de auto volgens mij, en hij maakt een hele volwassen indruk, bovendien is ie pas 21, Jaime komt er wel denk ik.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 14:00
    • Stri

      Posts: 2.269

      Een leuk ventje vind ik het ook, met karakter. Zeker geen grijze muis. Ik hoop hem ook volgend jaar te zien in hetbdeelnemersveld! Hij heeft dit seizoen bij mij echt wel een indruk achter gelaten.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 17:40
  • Godius

    Posts: 658

    Ik kan je een ding wel vertellen. STR gaat Force India nog inhalen in de ranglijst voor constructeurs.
    Het is eigenlijk onbegrijpelijk waarom ze niet meer punten hebben gescoord dit seizoen, in feite is het gewoon een iets afgewaardeerde Newey-wagen.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 14:01
    • Newey heeft niks te maken met deze Toro Rosso..

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 14:30
    • Godius

      Posts: 658

      Het zou leuk zijn als je jouw mening zou kunnen ondersteunen met argumenten.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 14:37
    • Doe jij dat dan ook, pummel!

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:17
    • JeePee

      Posts: 395

      Mening? Hoe kan zoiets een mening zijn? Hij heeft er iets mee te maken, of niet. Kun je weinig mening over hebben.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:24
    • Klopt Raikkonen-fan.
      Nadat de klantenchassis afgeschaft werden, is Toro Rosso begonnen met hun eigen auto te bouwen. Daar heeft Adrian Newey geen invloed in gehad.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:26
    • Even voor de onderbouwing.

      www.auto123.com/en(...)r-2010?artid=107570

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:31
    • Stri

      Posts: 2.269

      Eigenlijk zitten jullie er beiden min of meer naast. Het gaat veel te ver om te zeggen dat dit gewoon een afgewaardeerde RB is. Het is namelijk inderdaad zo dat ze gewoon hun eigen bolide bouwen. Echter, er is wel een samenwerking tussen beiden teams. Je kunt er vergif op innemen dat beide teams echt wel wat informatie delen. Ik was vandaag gedoemd tot het kijken naar RTL 7 en Olav gaf dit ook al aan.

      Maar je kunt echt niet stellen dat het een afgewaardeerde RB is, als je namelijk beide wagens analyseert zitten er echt wel een aantal basisverschillen in. Een afgewaardeerde RB zou in de basis hetzelfde zijn :)

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 17:38
    • Wel apart dan dat het sterke punt van toro rosso het lange rechte stuk is, en dat het zwakste punt is van Redbull

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 07:16
    • Ze hebben dan ook een andere motor. Iedereen moet gewoon toegeven dat de basis van deze STR de Red Bull van 2009 is. De auto\'s hebben dus ook nog gelijkenissen. Maar daarbij blijft het dan natuurlijk ook. Newey heeft hier dus wel een hand in gehad, maar absoluut niet de definitieve.

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 11:38
    • szixxx

      Posts: 4.753

      @RF:

      Dat komt door de motor ;-)

      De Ferrarimotor heeft volgens mij een hoger top dan de Renaultmotor

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 12:02

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar