user icon

Vettel: "Een erg goede race, maar gemengde gevoelens"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2011 12:50
  • comments 14
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel schreef vandaag geschiedenis door zijn elfde overwinning van het seizoen te scoren en de eerste winnaar op het Buddh International Circuit te zijn. Na afloop was de Duitser dan ook erg tevreden over zijn race, waarin hij élke ronde aan de leiding reed, maar hield er toch gemengde gevoelens aan over.

"Het was een erg goede race voor ons en ik heb van elk moment dat ik aan de leiding reed genoten", vertelde Vettel tijdens de persconferentie. "Ik moet het team en Renault bedanken, maar desondanks heb ik toch gemengde gevoelens."

"Aan de ene kant ben ik dus heel erg blij, aan de andere kant hebben we de afgelopen twee weekenden twee vrienden verloren. Onze gedachten zijn bij hen. Natuurlijk nemen we risico's als we in de auto stappen, maar je hoopt gewoon dat er niks gebeurd. Soms wordt je aan de gevaren herinnert, maar dat is eigenlijk het laatste wat je wil."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Goed het te benoemen.

    Daarom begrijp ik niet dat je in de laatste ronde alle risico\'s neemt om de snelste ronde neer te zetten.

    PR gelul !!

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 12:57
    • Hij wou zijn 1e Grand Chelem binnen halen.. met succes

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:02
    • Smock

      Posts: 172

      Grand Chelem of niet, het blijft PR gelul.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:04
    • Steff

      Posts: 405

      Waarom zou je deelnemen-starten-inhalen-KERS gebruiken-enzovoort .. ?

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:04
    • @Raikkonen-Fan,

      Wil niks aan de Grand slam van Vettel afdoen hoor, maar vind de Grand slam van Alonso vorig jaar in Singapore mooier, de Ferrari was toen de mindere van de RB6, en Alonso haalde hem op het lastige Singapore puur op skills binnen.

      De RB7 is dominant aan alles en iedereen, en dan op een circuit met uitloopstroken groter dan het circuit zelf, kies ik(totaal objectief;)) voor Alonso\'s Singapore Grand Slam.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:38
    • Dat mag jij vinden

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 20:28
  • sailor

    Posts: 10.268

    Erg mooi van Vettel dat hij er toch aan blijft denken dat er coureurs zijn omgekomen in de race-wereld , dat maakt vettel buiten het feit dat hij een buitenaards goede coureur is ook nog eens een coureur met een hartje van goud.
    Ik hoop nog heel lang van Vettel te mogen genieten op de baan.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:02
    • Hoezo genieten op de baan?? je ziet hem ongeveer 5 rondjes...

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:43
    • pokerface

      Posts: 584

      Weet je wat een PR praatje is? De laatste alinea van het artikel...
      Hetzelfde als de koningin met de aanslag die \'zucht\' was allemaal media getraind.
      Ik kan niet oordelen of Vettel een goede jongen is of niet. Ik ken hem niet persoonlijk. Maar dit is echt duidelijk een PR praatje.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 21:27
  • hanspuij

    Posts: 235

    was anders niet te horen over de boordradio toen hij over de de streep kwam. wat een poep praat alweer.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:05
    • Met je laatste stukje beschrijf je je comment inderdaad het best.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:13
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    In de boordradio was hij samen met RBR te druk met hun records en hoe goed ze wel niet zijn.

    Nogmaals PR geneuzel.

    Als zijn overleden \"vrienden\" in zijn hoofd waren , dan had hij niet in de laatste ronde de snelste tijd gezet met alle risico\'s van dien.

    Maar des ondanks, de man rijdt echt foutloos dit seizoen en dat is niet alleen aan de oppermachtige RBR toe te schrijven.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:21
    • hanspuij

      Posts: 235

      maar wel veel.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 15:09
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Ongeveer net zoveel als Vettel\'s rol.

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 01:08

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar