Button ruikt kansen: "Lay-out circuit India past bij de McLaren"
- Gepubliceerd op 27 okt 2011 16:32
-
12
- Door: Rob Veenstra
Button: Wat betreft de afstelling lijkt de baan in India meer op Spa-Francorchamps en Suzuka dan op Singapore en Zuid-Korea. Onze auto functioneerde uitstekend in België en Japan, dus ik verheug me op komend weekend. In Zuid-Korea was Red Bull Racing in het voordeel, optrekken uit langzame bochten en tractie op rechte stukken is waar zij in uitblinken. Op snelle circuits hebben wij echt grote stappen gezet.
Ik heb tachtig rondjes in de simulator gereden op Buddh International Circuit en ik heb vertrouwen in onze richting voor de set-up. De baan ziet er leuk uit, dus ik heb er zin in. Het duurt misschien even voordat al het stof is weggereden, maar de lay-out kan op mijn goedkeuring rekenen.
De langzame bochten zijn goed ingedeeld, met een wijde entree en een krappe apex. Dan draait alles om het aanremmen en dat biedt ruimte voor inhalen. Het circuit bevat ook een mooi snel gedeelte, erg uitdagend en coureurs houden daar van. En als je de baan bewandelt voel je het hoogteverschil pas goed. Bocht 3 gaat bijvoorbeeld aardig omhoog, dat maakt het opwindend.
Trending nieuws
-
Verstappen maakte Mercedes gek met bijzondere eisen
Renger van der Zande heeft een fraaie anekdote over de 24 uur van de Nürburgring-deelname van Max Verstappen ged...
16 jun 2026 16:46 -
'Alpine richt vizier op Russell: Briatore ziet Mercedes-coureur als topdoelwit'
George Russell staat hoog op het verlanglijstje van Alpine voor het Formule 1-seizoen 2027. Volgens ingewijden zou ad...
16 jun 2026 15:22 -
Hamilton in zevende hemel: "Hij heeft Kardashian ten huwelijk gevraagd"
Lewis Hamilton bevindt zich momenteel op een roze wolk. Na een dramatisch eerste seizoen bij Ferrari, weet de zevenvo...
16 jun 2026 14:47 -
McLaren gaat officieel in beroep tegen ingrijpend FIA-besluit
Het team van McLaren heeft formeel protest aangetekend tegen de beslissing van de FIA om de tijdstraffen van Pierre G...
16 jun 2026 16:06 -
McLaren-reserve krijgt F1-kans van Haas
Regerend Formule 2-kampioen en McLaren-reserve Leonardo Fornaroli werkt later deze week een test af voor het team van...
16 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.078 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 584
Ik ben blij dat de teams toch nog gemotiveerd na de races gaan. Ondanks dat het al een gelopen strijd is.
Posts: 631
Ik heb er een beetje een gemixt gevoel bij, bij McLaren zegen ze dat dit circuit hun heel goed ligt. Maar ik hoor uit verscillende hoeken dat dit circuit veel lijkt op Korea. Maar als het dan toch lijkt op Korea, heeft Red Bull toch een snellere auto. En ziet het er helemaal niet zo rooskleurig uit als je naar de race pace kijkt.
Posts: 10.089
Als het op Korea lijkt heeft Mclaren de snellere auto (beide auto\'s hadden in de race last van overstuur plotseling, zonder dat was het een 1-2/1-3 geweest sowieso)
Posts: 43
onderstuur..
Posts: 632
Volgens mij hadden ze juist onderstuur.
Overstuur is denk ik ook makkelijker omheen te rijden dan onderstuur.
Posts: 10.089
klopt, ik had wat te snel getypt
Posts: 18.535
Het hangt er vanaf. Extreem overstuur is even moeilijk overheen te rijden dan extreem onderstuur. Als je wagen maar geen tractie vindt bij het uitkomen van de bochten, dan is dat minstens even moeilijk op te vangen dan een wagen die de apex maar niet wil pakken.
Posts: 3.145
Runningupthathill, dat verschilt per coureur. De ene coureur rijdt juist graag met onderstuur en een ander met overstuur.
Hamilton rijdt juist graag met een erg onstabiele achterkant en dus meer de neiging heeft naar overstuur, terwijl Button bijvoorbeeld onderstuuring fijner vindt.
Posts: 10.089
Dit dacht ik ook al, we gaan het zien!
Posts: 398
Ik heb er echt zin in zondag, het is toch leuk om de race op een nieuw circuit te mogen volgen. En wie er wint ? Het zal wel een Red Bull of een McLaren zijn maar het zou bijvoorbeeld toch gewoon ook leuk zijn als de Force India\'s het (redelijk) goed doen en Karthikeyan niet laatste wordt en Webber wint !
Posts: 3.987
Posts: 689
Idd, zo zou ik het ook zeggen, niet meer en niet minder. Ik denk ook dat de beste het daar gaat winnen. ;-)