Lewis Hamilton: "Jawel, ik ben blij"
- Gepubliceerd op 15 okt 2011 10:07
-
54
- Door: Nathan Kop
In de persconferentie na de kwalificatie voor de Grand Prix van Korea reageert Hamilton op de vraag of alles in orde is: "Jawel, ik ben blij. Ik ben heel blij. Ik ben blij om hier te zijn en wat het team allemaal heeft bereikt in de laatste paar races."
Hij vervolgt: "Ik ben blij met het resultaat van Jenson in de laatste race en hier kunnen we ons meten met de Red Bulls, dus ja ik ben tevreden. Maar morgen is de dag waarom het gaat."
Op de opmerking of hij het allemaal even moet laten bezinken reageert Hamilton met enkel een lach.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (54)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Er is geen reden om nu opeens een gat in de lucht te springen voor de media na al die kritiek en gezeik.. Het is en blijft maar een kwalificatie en morgen is waar het om gaat. Mocht Lewis morgen winnen dan zal hij veel meer laten blijken dat hij blij is.
Posts: 212
Ik lees voornamelijk mee op deze site en post zeer weinig, maar het is mij wel al een tijd duidelijk dat jij een van de meest fanatieke Hamilton fan-boys bent, dat moet je natuurlijk zelf weten. De media had niet voor niets kritiek op Hamilton, hij heeft gewoon zwaar verzaakt dit seizoen en zich daarnaast regelmatig als een gefrustreerde puber gedragen.
Maar Hamilton is gewoon een buitengewoon arrogante jongen geworden; als top coureur moet je gewoon weten dat je ook rijdt voor je fans.. en als je als eerste in een door RBR gedomineerd seizoen een pole haalt, dan hoef je niet zo kinderachtig te doen door je kop te houden en totaal geen reactie te geven. Voor mij is dit gewoon weer een bewijs van zijn arrogantie.
Elk andere coureur zou blij zijn geweest om de RBR dominantie te doorbreken, behalve Hamilton.
Ook denk ik dat het Hamilton goed steekt dat Vettel gewoon aanzienlijk beter presteert + dat Vettel nu gewoon meer records heeft en op alle punten Hamilton (letterlijk) is voorbij gereden.
Verder wil ik jou graag het advies geven door eens op te houden met je verongelijkte gedrag als mensen eens kritiek hebben op je idool. Het is allemaal leuk en aardig dat jij een Die Hard fan-boy bent, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet zijn.
Ook zou het je sieren als je eens wat objectiever zou zijn en gewoon toe zou geven dat Hamilton gewoon een draak van een seizoen rijdt, door zijn eigen gedrag en fouten.
Posts: 2.714
Mijn Mening, jou gebruikersnaam zegt genoeg, je zult wel altijd je eigen mening over andere hebben.
Posts: 653
Ik ben het met je eens over het fanboy gedeelte, wat overigens voor heel veel fanboys op gaat. Daar gaat het nieuwsbericht echter niet over en de geschiedenis heeft bewezen dat fanboys toch niet veranderen. Dus mijn tip: lekker laten gaan en niet te serieus nemen.
Ik ben het niet met je eens over het feit dat Hamilton arrogantie vertoont nu hij niet uitzinnig is met zijn pole. De afgelopen weken heeft hij het niet makkelijk gehad, uiteraard vooral door eigen fouten, maar dat betekend niet nu 1 zwaluw ineens zomer maakt. Vind het niet zo gek dat hij denkt: \"ok leuk pole, maar nu eerst maar eens een probleemloze race rijden\".
Kortom: ik vind dat veel van de kritiek de afgelopen weken terecht was, maar om nu nog meer kritiek te geven over dat hij niet \'blij genoeg\' is...gaat mij te ver.
Posts: 363
@Mijn.mening.
Ik ben het voor het grootste gedeelte wel met je verhaal eens. Zeker het fanboy gedeelte. Behalve dat Lewis zo arrogant is. Hij is wel een beetje arrogant, maar ik denk de laatste tijd meer dat hij teleurgesteld is. Misschien dat dat ook word opgevat als arrogant op bepaalde momenten. Hij heeft gewoon een rare manier van emoties tonen de laatste tijd. Dat zagen we vandaag wel.
Toch denk ik dat hij sterker terug komt als hij meer afstand kan nemen wat er over hem word geschreven/gezegd. Hij blijft natuurlijk een briljant coureur.
Posts: 3.145
Hamilton bleef opvallend rustig vandaag na het behalen van de pole, je kunt ook niet verwachten dat hij na het behalen van enkel pole zijn problemen vergeet, na \'n overwinning dan zou het een ander verhaal zijn. Dus even duimen draaien voor een mooi resultaat voor Lewis!
Al denk ik wel dat de frontrunners (McLaren / RBR en Ferrari) een probleem krijgen met de durability van de banden.
Posts: 10.089
Hopelijk gaan we spektakel zien met de banden! lijkt me leuk!
Posts: 1.265
Die heeft natuurlijk zoveel shit van de media over zich heen gekregen de afgelopen maanden. Waarom zou hij dan opeens alles met ze willen delen. Je kon aan zijn lichaamstaal wel uitmaken dat hij er geëmotioneerd door was, maar naar buiten toe bleef hij erg cool.
Nu maar hopen dat hij het morgen om kan zetten in een klinkende overwinning.
Posts: 1.653
Shit die hij zelf veroorzaakt heeft. Vreemd hoe sommigen de rollen ineens omdraaien.
Posts: 1.308
Hij heeft fouten gemaakt, maar de media aandacht die daaraan besteedt is totaal buiten proportie.
Posts: 3.145
James, shit die hij zelf heeft veroorzaakt? ... Vertel, je lijkt insider information te hebben, wat speelt er prive / binnen het team van McLaren? Wat gaat er om in het hoofd van Hamilton?
Vertel kerel, vertel!
Posts: 4.499
De hele shit is inderdaad opgeblazen door de media, maar zoals vaker met homoseksuelen houdt ook Hamilton van drama. Hamilton is niet de eerste F1 coureur die dit meemaakt, maar wel de eerste homoseksuele F1 coureur (zover ik weet) die dit meemaakt. Hij gaat er wel als een dramaqueen mee om. Juist door dit te doen komt hij nog meer onder de aandacht.
Posts: 653
Mensen...lekker laten trollen die gast. Iedereen weet inmiddels van welk niveau de reacties van Mika4Ever zijn.
Posts: 5.397
M4U, wat een trieste reactie is dit zeg.. Ongelooflijk, wat een niveau.
Posts: 9.505
Ja shit die zelf heeft veroorzaakt inderdaad. Heeft hij gisteren toch zelf toegegeven...
Posts: 2.285
M4U spreek je uit ervaring wat betreft homoseksuelen. Ik vind jou opmerking hierover stompzinnig idioot.
Posts: 4.499
@ Kevin: Niet triest bedoelt van mij, maar het valt me gewoon op. Heteroseksuelen doen minder dramatisch.
Ik heb voor de duidelijkheid niks tegen homoseksuelen en de twee huidige homoseksuele coureurs in de F1. Sterker nog, beiden zijn coureurs die ik graag goed zie scoren.
Posts: 675
als ik vragen mag, welke 2 coureurs zijn dan homoseksueel? dat wist ik helemaal niet :)
Posts: 4.499
@ Niiek: Hamilton en Sutil.
Posts: 1.265
Dus... Als je een relatie hebt met een van de mooiste vrouwen ter wereld ben je een homo. Oke.
Posts: 18.535
Heeft Sutil één van de mooiste vrouwen ter wereld als vriendin? Want als het aan mij ligt heb je het toch echt niet over Hamilton dezijne :p
Posts: 4.499
@ VDS21 & Runningupthathill: Als ik Martin Whitmarsh mag geloven zijn Hamilton en Sutil homoseksueel en doet Hamilton sr. het met Nicole Scherzinger.
Posts: 9.887
Leuk voor hem. Persoonlijk verwacht ik echter dat Lewis Button niet voor gaat blijven tijdens de race doordat hij zijn banden te snel aan gort zal rijden.
Posts: 164
Als ie maar in ieder geval eens die red bulls maar achter zich houdt. Zo sterk als de red bull in begin van het seizoen oogde ,oogt mclaren op dit moment. Vettel heeft echt moeite om het bij te houden.
Posts: 19.806
Ik hoop van harte dat Hamilton zal winnen. Het zal hem in de F1 goed doen want een Hamilton in topvorm is een genot om naar te kijken. Ik hoop dat hij een minder goede periode definitief achter zich kan laten.
Als hij bij de start vlekkeloos wegkomt denk ik dat hij een gat zal opbouwen wat hij eigenlijk de hele race vast kan houden en vanuit de leiding kan controleren.
Posts: 1.525
Van mij mag hij ook winnen, geen fan ofzo, maar het is en blijft een geweldige rijder.
Posts: 212
Veel mensen vinden Vettel geen top coureur, omdat hij continu van pole vertrok en weg reed bij de rest.
Nu vind jij Hamilton een genot om naar te kijken, helemaal als hij in topvorm is.. vervolgens hoop je dat hij van pole direct een gaat slaat.
Wat ik daaraan niet snap is waarom het een genot is om naar een Hamilton te kijken die van pole een gat trekt, maar als Vettel het zelfde doet.. dan is het een saaie race.
M.A.W. als Hamilton van pole vertrekt en een gat trekt en zo wint.. heb je een net zo\'n saaie race als dat Vettel het doet.
Het zou pas mooi zijn als Hamilton wint zoals in China.
En dit alles zeg ik niet als Vettel fan, maar als Ferrari-Alonso / Schumacher fan.
Posts: 9.505
Ik hoop dat Vettel hem meteen pakt bij de start
Posts: 653
Dan heb je nooit goed de reacties van DH gelezen Mijn.Mening...hij heeft juist genoten van Vettel dit jaar. Hij is erg lovend over hem.
Posts: 10.089
Button leek in zijn laatste run op weg om het zijn teamgenoot nog lastig te maken, maar moest uiteindelijk ook Sebastian Vettel voor zich dulden. \"Ik verloor wat tijd in de laatste bocht doordat ik de pitlimiter per ongeluk inschakelde\", verklaart Button. \"De derde plaats is niet waarvoor ik ging, maar een goede uitgangspositie voor de race.\"
Wel raar dat er op F1today geen reactie van Button te lezen is, maar dit heeft ie gezegd.
Ik denk dat hij zonder dat \'\'foutje\'\' Pole had gepakt, of i.i.g. Vettel had gepakt
Posts: 3.471
Ik had na de kwali wel met hem te doen, en gun hem ook zeker die pole! En hij mag van mij ook best winnen, maar dat de media en alles zoveel kritiek op hem hebben, dat is toch echt zijn eigen schuld.
Posts: 5.792
Wat een baby is het toch geworden .Nu dat hij op Pole staat gaat hij ineen keer de coole man spelen alsof hij wil zeggen hoezo ik op pole das toch normaal ik snap de ophef niet helemaal.Wat een arrogant en verschrikkelijk Figuur is dit toch geworden.Hij gedraagt zich als een popstar zou doen met zijn jaknikkers bij zich.Het veranderen van manager heeft hem alleen maar kwaad gedaan
Posts: 584
Ik heb speciaal voor jou een nummer gedraaid. http://youtu.be/DRMBxnxWiNQ
Posts: 584
Ik heb speciaal voor jou een nummer gedraaid. http:// youtu.be/DRMBxnxWiNQ (zonder de spatie)
Posts: 3.145
En sinds wanneer ben jij psycholoog met een specialisatie in body language?
Weet jij wat er omgaat in het hoofd van Hamilton? Sta je daar wel eens bij stil dat het oppervlakkig is om iemand op \'n moment van een paar seconde te beoordelen?
Als jij een idee hebt wat de mind-set van Hamilton is dan wil ik graag dat je dat even met ons zou willen ventileren, want jij schijnt op en top te weten hoe Lewis zich op dit moment voelt.
En ik vind het behoorlijk hypocriet om iemand af te schilderen als \'arrogant en verschrikkelijk figuur\', met zo\'n! post! Ofwel, kijk eens in de spiegel.
Posts: 10.089
@mika4ever
Respecteer gewoon de mening van Felix50.. ik vond het eerlijk gezegd ook een ietsie ongepaste reactie, Maar ik weet ook niet wat er Engelse pers allemaal over hem hebben geschreven, misschien dat ik er dan wel 20% meer begrip voor heb (ik heb er nu 80% begrip voor :P haha)
Posts: 10.089
Wat een leuk liedje, nu is eindelijk dat liedje van \'\'fernando is faster than you\'\' uit men hoofd
Posts: 5.792
Wat is het toch een Kwallebak geworden.
Posts: 3.471
Dat was ie al...
Posts: 3.145
Goed commentaar weer kerels, hou oud zijn jullie?
Dat is een serieuze vraag overigens, gewoon interesse.
Posts: 19.806
Als je (en dan gaat het er even niet om of het terecht of onterecht is) zoveel kritiek over je dak krijgt als Hamilton dan is het logisch dat je anders dan normaal reageert na een kwalificatie of race. Vooral in Engeland is de man compleet uitgekotst, en het is logisch dat je dan als persoon (zeker Hamilton die wat meer emotioneel in elkaar zit) jezelf een andere houding probeert aan te nemen.
Een beetje \'simpel\' van je om Hamilton daarom een kwallebak te noemen.
Als hij morgen wint zul je echt wel emotie zien. Sterker nog, ik denk dat je tranen krijgt te zien.
Het is logisch dat hij nu nog niet door het dolle heen is. Een pole position is vet, het is leuk maar het levert nog steeds 0 punten op. Het gaat volledig om de zondag/race.
Bekijk het volgende keer graag wat minder zwart/wit. Probeer je eens in te leven in de persoon Hamilton. En nogmaals, het gaat er niet om of alle kritiek afgelopen maanden terecht/onterecht is, maar ga zelf maar eens na hoe jij jezelf zou poseren op het moment dat de hele media je driedubbel heeft lopen uitkotsen. Ben je dan nog steeds 100% jezelf?
Posts: 3.471
Dat vraag ik me ook vaak af bij jou kerel, als je weer een domme reactie plaatst en Hamilton tot op het bot verdedigd terwijl hij die fouten toch echt allemaal zelf maakt.
Posts: 863
F-A over domme reacties gesproken jij kan er ook wat van met je brillen actie
Posts: 10.089
Klopt Damon, eigenlijk is het ook wel logisch, stel je voor dat die nu heel blij doet met zen Pole en de race verloopt iet wat ongelukkig waardoor die toch 3e of 4e word en achter Button finisht
Dan zou die met een Pole Position een lange neus hebben gemaakt naar de Media. Maar een Pole Position is niks zeggend als de race vervolgens slecht verloopt.. Dan zou de Media zich op zaterdag uitgelokt voelen en meer dan revanche nemen op maandag ochtend (in het geval dat de race slecht verloopt)
Als die, zoals Damon zegt, Misschien wel een paar traantjes gaat laten ga ik me daar zeker een beetje aan \'\'ergeren\'\'.. dat zou ik namelijk niet echt gepast vinden, maarja als Lewis het zo voelt, moet die zich zeker niet gaan inhouden voor mensen als ik :P
Posts: 1.754
@Damon genuanceerde reactie, maar ik vind wel dat als je gewend bent in de spotlights te staan, wat zijn beroep ook met zich mee brengt, dat je dan moet proberen je zelf te blijven en niet zo bezig moet zijn je gram te halen.
Hij zou er goed aan doen alles van hem af te laten glijden. Dat zou zijn prestaties op de baan ook ten goede komen. Deze reactie had weer zo te maken met de kritiek die hij te verduren heeft gehad. Alsof hij zijn blijdschap nu niet meer met ons wil delen.
Laat het achter je man en reageer toch niet af of op andere reacties, zou ik tegen hem willen zeggen. Op deze manier laat het hem nooit meer los en draait ie zichzelf de vernieleing in. Ik vind het aanstellerij als je zo doet. Het zal hem op geen enkele manier goed doen en blijft de aandacht op een negatieve manier op hem vestigen.
Posts: 9.253
@winti: misschien is Lewis wel gewoon een gevoelige jongen die zich dat soort dingen heel erg aantrekt. Dat kan toch? Ik had altijd het gevoel bij Raikkonen, en ook bij Pedrosa in de MotoGP dat er ook een stuk verlegenheid aan de grondslag van hun media-verschijning ligt. En in het VK is de pers keihard. Hamilton is vanaf zijn debuut door de media de hemel in geprezen en dan komt het extra hard aan als je aan alle kanten verguisd wordt omdat het een paar races minder gaat. Als je dat als zwakte ervaart mag dat, aan de andere kant geeft het wel een interessant kijkje in de psyche van een coureur die ondanks jarenlange mediatraining het hart op de tong heeft. En een echte F1-fan kan Hamster waarderen.
Posts: 537
Ik snap wel waarom Hamilton zo\'n Chaggi gezicht trok, eerst natuurlijk die meerdere fouten met o.a Massa dan is de hele wereld in rep en roer en als die Pole pakt dan is de hele wereld zijn vriend .. Yeah right!
Posts: 5.397
Inderdaad..
Posts: 1
Rofl, wat een volk hier zeg. Doet ie een keer iets goed is het WEER niet goed.
Posts: 2.714
Je eerste reactie is geweldig! Welkom..
Posts: 201
Kan me best voorstellen dat ie zo reageert. Het WK is reeds beslist. En natuurlijk heeft die het grotendeels zelf verknald. Om wat wordt er eigenlijk nog om gestreden? 2e plaats, constructeurstitel? Tis misschien leuk voor de statistieken. Voor mij is de spanning er in iedergeval wel eraf. Ach, en al die aandacht van de media die horen er immers bij.
Posts: 9.253
Lewis is on the warpath! Volgens mij heeft hij Button van tevoren gewaarschuwd dat hij vandaag alles en iedereen af zou slachten want er was weinig affectie tussen de McLaren-boys bij het foto-moment. Ik vind het wel mooi hoor, pole rijden en die vastberaden killer-blik. Kimi-style! Vooralsnog krijg je nul punten voor een pole en als je een statement te maken hebt ben je er nog lang niet! Ik ben blij om de oude Lewis, weer op de baan te zien; elke ronde agressief maar foutloos en sneller dan de concurrentie. Vetteltje spaart zijn harde banden omdat de RB7 momenteel rubber vreet en Jenson kan niet bij hem in de buurt komen. Lewis gaat morgen winnen en het is hem van harte gegund! :D
Posts: 18.535
Ik snap precies het probleem niet echt om Hamiltons reactie? Er is nog helemaal niets gewonnen en alleen hij kan weten hoe hij zich binnenin voelt. Wat weten wij wat er zich allemaal af heeft gespeeld? Is dit tegen de media, heeft ie even wat willen of moeten bewijzen van zijn team of van zijn vader of iemand anders? Je weet dat niet.. Hamilton zal best gelukkig zijn met een goed resultaat.
Posts: 15
@ mijn mening.
Dat is nou net verschil tussen jou en Hamilton. Hij mag en kan arrogant zijn en bezit vele fans.
Jij mag op een forumpje je ongenoegen kenbaar maken en het idee hebben dat je het allemaal weet.
Je kletst gewoon uit je nek en ik neem je in elk geval niet serieus.
Ik geloof namelijk niet altijd alles wat ik lees en probeer op een evenwichtige manier dingen in perspectief te plaatsen. Waarschijnlijk heb je Hamilton al meedere keren zelf gesproken om te kunnen oordelen of hij arrogant is, of zou de media hier ook een rol bij kunnen spelen om aan jouw verwachtingspatroon kunnen voldoen?
De zogenaamde Telegraaf journalistiek