Jaime Alguersuari: "Ik verdien een beter stoeltje"
- Gepubliceerd op 18 sep 2011 16:15
-
20
- Door: Robin Smeets
"Ik heb nog geen plannen voor volgend jaar en ik heb ook nog met niemand binnen Toro Rosso gesproken over het volgende seizoen", vertelde Alguersuari. "Ik wil een auto waarmee ik vooraan kan rijden en races mee kan winnen. Ik denk dat ik dat ook wel verdien. Ik wil niet voor de zestiende plaats vechten, ik wil een auto die goed genoeg is om de titel mee te winnen, omdat ik weet dat ik dat kan."
Alguersuari zal volgend jaar in ieder geval niet voor Red Bull Racing rijden, want Mark Webber verlengde daar enkele weken geleden zijn contract. Destijds liet de Spanjaard zich teleurgesteld uit over de contractverlenging van Webber, maar hij heeft verder niks tegen de Australiër zelf, benadrukte hij.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Zo, die is wel erg zeker van zichzelf... Iemand die regelmatig in de punten rijdt is nog niet gelijk een winnaar. Gewoon de rest van het seizoen die Buemi helemaal zoek rijden, en je gaat misschien een kleine stap omhoog bij een ander team. Maar ik denk dat hij gewoon bij Toro Rosso moet blijven wil ie ooit doorstromen naar Red Bull Racing.
Posts: 2.323
hij wilt alles te snel
Posts: 10.089
arrogant om over jezelf te zeggen
Hij bluft geloof ik een beetje, uitkramen dat die grootse ambities heeft en dat die het kan.. hopend op een topteam dat zegt, \'\' als jij echt denkt dat je dat kan, laat dat dan maar ff zien, je krijgt 1 seizoen de kans en anders opgehoepeld\'\'
dan hopen dat je Massa als teammaat hebt, en een door Byrne en Newey ontworpen auto onder je reet hebt, en dan zeggen \'\'zei ik toch?\'\'
Posts: 1.308
Ben het met hem eens dat hij meer kan dan hij nu laat zien. Maar met hem zijn er nog meer \"talenten\" die allen op een (beter) stoeltje wachten. En er zijn maar 3 á 4 competitieve team op dit moment. Waarvan 2 voor de komende jaren al een sterk duo hebben(McL, Mer), en de andere 2 voor komend jaar hetzelfde duo behouden(Fer, RBR).
-Hulkenberg
-Di Resta
-Perez
-Ricciardo
-Vergne
-Grosjean
Ik denk dat ik de grootste \"talenten\" nu wel opgenoemd heb.
Posts: 803
Zeg Jaime, hoeveel pole positions heb jij al gereden met die op zich niet slechte auto?
En hoeveel pole positions heeft Hulkenberg destijds gereden met die toch aanzienlijk mindere Williams?
Je staat dus 1-0 achter en Hulkenberg heeft geen eens een mogelijkheid om dit jaar te laten zien wat hij kan, dus waar heb je het nou helemaal over meneer middelmaat?
Posts: 358
Jou vergelijking slaat de plank dus echt compleet mis!
Posts: 1.525
Slaat idd helemaal nergens op.
Posts: 653
Sorry, maar dit is inderdaad appels en peren...
Posts: 803
Best hoor, maar jullie gaan toch niet huilie-huilie doen als Jaime volgend jaar geen stoeltje heeft en Hulkenberg wel?!
Posts: 1.525
Ik vind dat hij \'t goed doet. Sympathieke jongen ook vergeleken met kleurloze figuren ala Buemi.
Posts: 4.805
Helemaal met Jaime eens. Jammer dat er zo weinig beschikbaar is voor volgend seizoen, anders had hij nu wel een mooie deal te pakken. Als je in die auto 3x van p18 de top-8 inrijdt, ben je een grote.
Posts: 1.887
Tja, als je zo vaak P18 staat (dus slechtste van de nieuwe teams), ben je echt geen grote! Dat je dan punten haalt heb je mede te danken aan het feit dat je zoveel nieuwe bandjes hebt.
Posts: 18.535
Het zegt vooral dat ie zijn kwalificatie al een heel aantal keer verknald heeft.
Posts: 4.805
De kwalificatie is echt een loterij in het middenveld. Op Monza ging het ook de hele tijd tussen een drie- of viertal andere coureurs, tot op het aller- allerlaatste moment opeens zijn naam er stond. Kwam totaal uit het niets. En met die banden is onzin, want hij heeft in de race niet meer banden gebruikt dan de anderen.
Posts: 3.077
@ Runningupthehill
Misschien of Alguersuari accepteerd dat zijn auto niet snel genoeg is. Vervolgens offert hij de kwalificatie op, zodat hij in de race kans heeft op punten. Ik denk dat Alguersuari een hele intelligente rijder is en ik wil hem wel eens zien in een goede auto.
Posts: 18.535
Neen, hij maakt gewoon kleine foutjes op cruciale momenten in de kwalificatie. Feit is gewoon dat dat dit jaar qua banden dan nog wel mee kan vallen (denk ook aan Schumacher, Button, Hamilton, Webber) die het hem al voordeden. Als je nu gaat zeggen dat ie bewust in Q1 eruit gaat, dan gaat ie niet nog een setje zachte banden extra aan gort rijden aan het einde van die sessie om er toch nog bij te geraken.
Posts: 38
Nog een jaartje geduld Jaime, in 2013 zit Webber waarschijnlijk niet meer in die RB.
Posts: 10
ik verdien ook zoveel.
ik krijg het alleen niet.
Posts: 2.263
Was dit niet duidelijk toen meneer riep dat hij in een red bull thuis hoorde?
Posts: 5.745
Ik zou zeggen: op naar de Toro Rosso fabriek en je een beter stoeltje laten aanmeten. Als je beter zit, rij je misschien ook beter.