Alonso: "Samen met Felipe wil ik Ferrari naar voren brengen"
- Gepubliceerd op 17 sep 2011 20:09
-
25
- Door: Robin Smeets
"Ik ben er tevreden mee dat ik samen met Felipe race", vertelde Alonso. "We hebben samen hetzelfde doel en dat is om Ferrari weer terug naar voren te rijden. Daar bedoel ik niet alleen 2012 mee, maar ook nog tijdens dit seizoen."
"Winnen is natuurlijk altijd het grootste doel, dat ligt zowel in mijn aard als dat het bij Ferrari hoort. 2011 heeft onze verwachtingen helaas niet gehaald, maar ik ben er anderzijds wel tevreden mee dat ik nu tweede in het kampioenschap sta. Dat laat ook wel zien hoe belangrijke een goede voorbereiding is."
"Voor 2012 hoop ik natuurlijk een snelle auto te krijgen waarmee we ook kunnen winnen."
Trending nieuws
-
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.763 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 537
Ja meschien als je Felipe eens wat Gelijk matriaal geeft dan zouden jullie beide vooraan staan. Geen Teamorders zou ook geen slecht idee zijn
Posts: 4.805
Gast...
Posts: 10.412
zucht!
Posts: 49
Groot gelijk ;-)
en ivm teamorders , toch zeker niet in de eerste helft van het seizoen, Ferrari heeft al vanaf race 1 teamorders.
Jammer , anders kon Massa zich misschien ook eens bewijzen.
Posts: 7.320
Haha, gek he, dat Alonso tevreden is met [een] Massa! Alonso heeft altijd een dienaar nodig, al wil ik hier niet mee zeggen dat hij een beperkte coureur is. Maar Alonso heeft gewoon een niet competatieve teamgenoot nodig, zodat hij beter tot zijn recht komt. Met Massa ja, daarmee is hij tevreden. Het zou een ander verhaal worden als ze Vettel zouden halen [zie discussies eerder bericht].
Het bericht zou moeten bekrachtigen dat Alonso de prestaties van Massa goed vindt, maar eigenlijk zegt hij het tegendeel, omdat we Alonso\'s wensen inmiddels goed kennen!
Remco uit Kudelstaart: Dus jij... ach laat maar.
Posts: 2.115
Alonso heeft een tweede viool nodig. zo is het en niet anders.
We weten allen wat er bij McLaren is gebeurd.
Dus logisch dat hij dit zegt.
Bij Ferrari is hij onbetwist de nummer 1 einde discussie.
Jammer voor Felipe Massa,een goede piloot maar niet van dat caliber.
Posts: 4.805
En Pérez dan? Die schat ik toch wel hoog in hoor. En dat die naar Ferrari gaat is inmiddels geen geheim meer.
Posts: 2.115
Massa zie ik niet voor 2013 weg gaan.....maar Perez is wel de nieuwe Ferrari man..
Posts: 7.033
Ik zou het jammer vinden als Ferrari er voor kiest om nog een seizoen verder te gaan met Massa. Ik zou Perez graag volgend seizoen al naast Alonso willen zien.
Posts: 329
Elk topteam heeft een eerste en tweede rijder nodig,als de eerste rijder blundert en de tweede rijder kan veel punten scoren is het zoals het moet,sedert Button bij Mclaren rijdt zie ik hier nog weinig slecht over hem nu hij veel punte voor het team scoort.
Voor de meesten was hij 2e rijder,Webber bij R.B,Rosberg bij Merc,petrov oorspronkelijk bij renault,d\'ambrosio bij virgin dus waarom zou massa daarvoor dan geen 2e rijder mogen zijn.Bij mijn weten mag massa niet klagen en anders mag hij gerust een ander team zoeken waar men hem wilt als 1e rijder.
Posts: 408
Echter het idee van een tweede rijder is ook dat hij punten binnensleept voor het constructeurskampioenschap, en dat doet Massa te weinig. Met een betere tweede rijder maakte Ferrari misschien nog een kans op de 2e plaats bij het constructeurs, daar kunnen ze nu sowieso naar fluiten.
Posts: 38
Hoe erg ik het Massa ook gun, denk dat we met zn allen zien dat hij zijn beste tijd heeft gehad, en het niet heel veel beter meer met hem zal gaan.. Soms kwalificeert hij zich nog voor Alonso maar zie je in de race dat hij t tempo gewoon niet een hele race kan blijven volgen. Al was het in Monza natuurlijk niet zijn fout dat ie in de rondte werd geduwd.
Jammer want ik had Massa zeker zn WK gegund.
Posts: 1.434
<<Alonso: \"Samen met Felipe wil ik Ferrari naar voren brengen\">>
en Massa onder de groene zoden.
Ik ziet het voor de komende jaren niet zitten en heeft Massa nodig.
Posts: 19.803
Tja, Alonso heeft in de verste verte niets te dulden van Massa. Mensen die op dit forum blijven roepen dat Massa niet presteert omdat hij minder goed behandeld wordt is zo een onzin. Je bent volkomen blind als je denkt dat Massa qua prestaties op zou kunnen tegen Alonso.
Vervang Massa a.u.b. zo snel mogelijk. We hebben het nu wel gezien. Ik zie liever een ander in die auto. Het allerliefst natuurlijk Vettel, Hamilton of misschien wel Raikkonen! Maar dat gaat nooit gebeuren. Wat er wel zit aan te komen is Perez. Doe dat maar zo snel mogelijk a.u.b.!
Posts: 49
Vind ik eigenlijk niets gek , die gast zijn mortivatie is toch volledig weg als hij enkel maar in dienst van Alonso mag rijden.
Hij mag er zelf niet echt voor gaan , als hij dan al eens voor Alonso rijd/kwalificeert, moet hij zijn plaats afstaan aan hem.
Je kan dus eigenlijk totaal geen vergelijking maken met Alonso, zolang Massa niet zijn eigen race mag rijden.
Alonso maakt het ook maar alleen omdat hij een hulpje op de baan heeft rondrijden, zonder dat is Alonso ook niets (zie zijn Mclaren carriere)
Posts: 47
Jaja, breek Massa maar af. Hij rijd nu al 2 matige seizoenen. Hij heeft waarschijnlijk wel een auto nodig die hem volledig ligt, Kijk maar naar 2006,2007,2008. Als ferrari hem dat kan geven betwijfel ik of het nog zo goed zal gaan tussen hem en Alonso.
Posts: 47
Als Massa volgend jaar een auto krijgt die hem echt ligt, zullen we wel zien wie wie niet kan volgen.
Posts: 10.412
alweer?!
Posts: 517
Het probleem is alleen dat Massa die niet meer zal krijgen, Alonso is de nr 1, en dus zal de auto worden gemaakt naar zijn wensen waar Massa het verder maar mee moet zien te rooien.
En... al zou Ferrari Massa er iets in tegemoet willen komen, zolang ze Alonso geen winnende auto hebben kunnen geven kan Massa daar sowieso naar fluiten.
Posts: 47
Alweer ja, dit jaar was hij niet zo goed de auto, Massa ook wel wat meer pech gehad dan Alonso, gepruts in de pit. Lekke band, Anderen die hem aanrijden. Zou anders wel wat meet wk punten hebben.
Posts: 4.805
Ah, dus dáárom is hij consequent veel langzamer dan Alonso.
Posts: 18.535
Hij is niet langzamer dan Webber ivm Vettel of Button ivm Hamilton in de kwalificaties. Het feit is gewoon dat de RB goed genoeg is om Webber alsnog op het podium te zetten en dat Massa er dan net naast valt. Ook Alonso kon nog niet zoveel podia pakken en slechts één zege, hij wordt gezien als zowat de beste rijder van het veld. Massa heeft daarenboven ook de pech dat hij constant idioot lang wordt buitengehouden en als het dan toch een keertje niet hoeft, dan verprutsen ze zijn pitstop wel. Het is niet allemaal zwartwit. Zet Massa in de RB en hij doet net hetzelfde als Webber.
Posts: 47
Dat vind ik gesproken, dat willen de Alonso fans niet inzien natuurlijk.
Posts: 47
Ja alweer, geen auto zoals dit jaar. daar kan hij niet zo goed mee presteren dat is waar. Heeft ook wel al wat meer pech gehad dan Alonso. Gepruts in de pit, lekke band, anderen die hem aanrijden.
Posts: 3.146
Kunnen ze met z\'n 2 goed aan. Is een goede verhouding Massa en Alonso. Alonso is wel beter, maar als Massa weer gaat zoals hij kan dan wordt het leuk volgend jaar. Als de auto dan competitief is uiteraard.