'HRT in gesprek met Renault over motorendeal voor 2012'

Hispania Racing kan volgend jaar al met Renault-motoren gaan rijden, zo melden Italiaanse en Spaanse media vandaag. Volgens het Italiaanse Autospring en het Spaanse Daily AS is HRT met Renault in gesprek over een tweejarig contract dat volgend jaar al in zou gaan.

HRT racet momenteel met Cosworth-motoren en maakt gebruik van versnellingsbakken van Williams. Dat team rijdt ook met krachtbronnen van Cosworth. Renault gaf eerder al aan graag meer teams te willen voorzien van motoren. Mocht de deal doorgaan, dan zal HRT in 2012 waarschijnlijk met de complete achterkant van Renault racen, waarmee Vitaly Petrov en Bruno Senna nu rijden.

Renault heeft zich al verzekerd van motorendeals met Red Bull Racing, Lotus Renault, Team Lotus en Williams. HRT zou dus de vijfde klant worden van het Franse merk. Tevens zou Cosworth wederom overblijven met één klantenteam, Virgin Racing.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.887

    Oftewel, einde verhaal voor Cosworth, want één team lijkt mij niet genoeg

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 15:19
    • rchorus

      Posts: 880

      Aangezien er ook al weken geruchten gaan dat Virgin naar Mercedes wil overstappen, zie ik voor Cosworth ook geen toekomst meer.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 15:42
    • En dat hebben we dan allemaal te danken aan de enginefreeze.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:09
  • Als dat echt zo is, dan wordt Virgin het nieuwe Minardi. Ze worden nu al voorbij gereden door HRT af en toe, dus als ze bij Cosworth blijven gaat het team snel ten onder. Ik hoor ook veel klachten vanuit het team dat Branson er weinig aan doet.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 16:22
    • WimmelF1

      Posts: 141

      Nou nou, dat is wel erg doemdenken. Virgin is op het gebied van het chassis nog steeds stukken beter als HRT. Ik denk niet dat de motor meteen de doorslag zal geven. Ik denk dat het pakket wat men eromheen krijgt en de knowhow juist zeer aantrekkelijk zijn. Zoiets kan Cosworth niet leveren, maar om dan te zeggen dat Virgin het nieuwe Minardi wordt?! Het kan best, maar dat ligt niet aan de motor dan.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 17:35
    • mogen ze willen ik had voor minardi nog respect. een prachtig team was dat en paul gewoon een normale kerel..een gemis voor de f1

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 17:41
  • Teams laten Cosworth massaal vallen.
    Is dat omdat Cosworth geen goeie partij is of omdat ze hun motor niet op het niveau van Mercedes, Renault of Ferrari mogen brengen?

    Kortom, is er een toekomst voor Cosworth wanneer vanaf 2014 de turbo\'s komen? En gaat nieuwe motor constructeur Pure klanten binnen halen?

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 16:59
    • WimmelF1

      Posts: 141

      De Cosworth is absoluut geen slechte motor. Ik denk dat het te maken heeft met \'fabrieksimago\'. Cosworth is als het goed is een soort van privateer onder de motoren. Geen megalomaan automerk. Renault of Mercedes zullen altijd meer voor een team kunnen doen dan Cosworth kan. Qua geld en op technisch vlak.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 17:32
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"De Cosworth is absoluut geen slechte motor.\"

      Ik hoor vaak iets anders. Qua pk\'s zouden ze aardig mee kunnen komen, maar dat zou ook sterkt afnemen na relatief weinig kilometers.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 19:44
  • Beri

    Posts: 6.927

    Niet echt verrassend te noemen nadat HRT al een deal met Williams sloot en deze over gingen naar Renault.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 17:55
  • Wie gaat dat betalen zoete liefe Gerritje, wie zal dat betalen... *zingt verder*

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 20:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het Probleem van Cosworth is dat ze geen complete zaken leveren .De motor word eigenlijk kaal geleverd en iedereen moet daar een versnellingbak bij ontwikkelen ,.hydro achterwieel ophanging enz.Zodoende vielen de wagen zo vaak uit .Het kost teveel om zelf alles alleen te ontwikkelen plus de tijd die de teams kwijt zijn.

    • + 0
    • 15 sep 2011 - 12:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar