user icon

Scuderia Toro Rosso jaagt op nieuwe grote sponsor

  • Gepubliceerd op 01 sep 2011 14:10
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Scuderia Toro Rosso jaagt op een nieuwe grote sponsor. Het Italiaanse team hoopt binnenkort definitief Cepsa binnen te halen, de tweede grootste oliemaatschappij van Spanje.

De Spaanse krant AS weet te melden dat de wagens van Toro Rosso vanaf de Grand Prix van Italië de sponsorlogo's van Cepsa zullen dragen. De belangrijkste sponsoren dit jaar zullen Falcon Private en Nova Chemicals blijven, een Zwitserse bank en Canadees bedrijf.

Ook in 2012 zou Cepsa op de Toro Rosso's te zien zijn, wat mogelijk zal resulteren in een nieuwe hoofdsponsor voor de Italianen. Hierdoor zullen mogelijk ook de kleuren van de wagens gaan veranderen. Voor Jaime Alguersuari kan dit mogelijk ook positief uitpakken, als er een grote Spaanse sponsor zich bij zijn team voegt.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • \"Cepsa, de tweede grootste oliemaatschappij van Spanje.\"

    Als dat klopt kun je de samenstelling van STR idd nu al uittekenen voor volgend jaar: Ricciardo en Algersuari. Houdoe en bedankt Buemi!

    • + 0
    • 1 sep 2011 - 14:18
    • Daar zou je wel eens helemaal gelijk in kunnen krijgen!
      Wellicht wordt Vergne dan de test- en reserve coureur.

      • + 0
      • 1 sep 2011 - 14:27
    • Ze hebben ook een zwitserse bank als sponsor dus...bye bye Ricciardo....

      • + 0
      • 1 sep 2011 - 16:59
    • Albers had ook NL sponsors en toch was het bye bye ;-)

      • + 0
      • 1 sep 2011 - 17:00
  • Ik zou het toejuichen, die Buemi eruit...

    • + 0
    • 1 sep 2011 - 16:37
  • Beri

    Posts: 4.141

    Cepsa komt er omdat Petroleum Investment Company uit Abu Dhabi het team zal overnemen of in ieder geval een groot belang hierin zal nemen. Dit bedrijf is een investeringsmaatschappij dat ook al een groot belang in Nova Chemicals heeft die nu STR al sponsoren. Cepsa is ook onderdeel van deze investeringsmaatschappij. De overname zal per volgende week bekend worden gemaakt.

    • + 0
    • 1 sep 2011 - 20:09
  • ik zeg beide coureurs eruit. Ik vind beide totaal niet aanspreken, ik vind dit team daarom ook het minst interessant.

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 07:47
  • Mol

    Posts: 36

    Nieuwe kleuren zou niet gek zijn, rijden er tenmiste maar 2 auto\'s rond met een stier op de auto (daar ga ik dan maar wel vanuit).
    En Beumi mag van mij wel uit de auto, die laat tot nu toe weinig van zich zien.

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 08:40
  • Dat Ricciardo er gaat rijden is wel heel zeker. Dat talent willen ze gewoon vanaf volgend jaar in hun eigen tuin stallen.

    Dus de vraag die overblijft is:
    1. Gaat Buemi eruit?
    2. Gaat Alguersari eruit?
    3. Gaan ze er beide uit voor Vergne?

    Ik hoop 3, ik denk 2.

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 10:19
    • Copse

      Posts: 361

      Vind je die Ricciardo nou echt zo\'n talent?
      Hij is nog niet 1x sneller geweest dan Liuzzi in de kwalificatie en in de races vind ik hem ook vrij onopvallend (voor zover je op kunt vallen in een HRT).

      Alguersuari blijft wel, helemaal als Cepsa de nieuwe sponsor wordt.
      Buemi is al vaker bekritiseerd door de TR leiding dit jaar, hij moet vrezen voor zijn plek.
      Ricciardo zal zijn plek dan wel overnemen, maar of dat nou zo\'n enorme verbetering is....

      • + 0
      • 2 sep 2011 - 11:23
  • geen nieuws vandaag?

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 11:10
    • Het is eindelijk mooi weer. De redactie zit lekker op het terras ;-)

      • + 0
      • 2 sep 2011 - 11:48
  • Cepsa...Welke kleuren hebben die?? Jee, i kben ineens erg benieuwd hoe de Toro Rosso eruit komt te zien als de kleuren veranderen!! dit juich ik overigens ontzettend toe; ik was klaar met naar Toro Rosso\'s te kijken. Jaime mag voor mij in de F1 blijven, Buemi heb ik niks mee.

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 14:25
  • heb ff gegoogled..Cepsa is roodwit, dus mss wordt die toro rosso een stuk meer rosso...hoop dat ie flink veranderd want ben zwaar uitgekeken op dit team...

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 14:55

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar