Mark Webber: "Dit is misschien het beste teamresultaat ooit"
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 17:15
-
9
- Door: Robin Smeets
"Het resultaat van vandaag was waarschijnlijk één van onze beste resultaten als team ooit", vertelde Webber. "Het was een stressvolle avond gister, een stressvolle ochtend, maar de coureurs zijn goed betrokken bij de discussies over de banden. We hebben er goede feedback over gekregen."
"Mijn start was shockerend. Het anti stall-systeem trad meteen in werking. Ook Sebastian kwam moeilijk weg en dat was niet de beste manier om de race te beginnen. Op het moment dat Sebastian naar binnen reed voor zijn pitstop, had ik eigenlijk moeten stoppen. Mijn radio was echter helemaal geblokkeerd. Ik vroeg het team namelijk of ik naar binnen kon komen, maar kreeg totaal geen respons."
"Het grootste gedeelte van de race heb ik rondgereden met frustraties over de start. Fernando en ik reden erg dichtbij elkaar op weg naar Eau Rouge, ik gebruikte een beetje KERS, kwam ernaast en dacht dat ik een kans zou hebben. Het was een goed gevecht. Zoiets kan je uitvechten met Fernando. Het is een geweldige racer en hij weet wanneer hij geen kansen meer heeft."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.656 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 339
Mooi om te zien hoe twee coureurs respect hebben voor elkaar.
Elkaar zwaar bevechten op de baan maar altijd clean.
Posts: 1.434
Inderdaad en het WK in de knip.
Posts: 19.803
Een coureur in een topauto is vaak niet blij met een 2e plek, maar dit is een uitzondering. Dit is een typische 2e plek om trots op te zijn.
Heel mooi gereden van Webber met als kers op de slagroom de inhaalactie op Alonso!
Tjonge jonge wat jammer van die starts iedere keer zeg, dat is toch zonde! Mooi terug geknokt en een lekkere race-pace. Hij mag inderdaad tevreden zijn met deze 2e plek en het maakt het succes voor RBR vandaag 100% compleet.
Posts: 1.653
Ik vind het zeker niet lekker gereden van Webber. Als je na zo\'n start nog tweede kan worden zegt dat veel over hoe goed de auto wel niet was hier.
Posts: 19.803
En hoe goed de coureur is. Kom op man, als je naar de rondetijden keek zag je dat de pace van Webber enorm goed was. Bovendien waren de inhaalacties top. Een goed resultaat is een combinatie van een goede auto en goede performance van de coureur. Zoiets kun je niet 100% aan de auto wijden.
Posts: 1.754
Je doet net alsof je op automatische piloot naar de finish rijd. Dat doet afbreuk aan de geweldige manier waarop hij zich hersteld heeft. Daar heb je een goede auto voor nodig maar vooral ook een goede coureur die waanzinnige inhaal acties in huis heeft.
Posts: 25
En DRS + een werkend KERS systeem...
Posts: 112
Ja ik kan me nog herineren dat Webber ook een snele raceronde had
Zoiets doet een auto niet zelf hoor, het is geen KITT (Knightrider)
De coureur moet nog altijd zijn voet op het pedaal leggen en zover mogelijk intrappen + nog op de juiste tijd remmen en sturen
Posts: 19.803
Vettel is een kampioen die nog te veel onderschat wordt, en omdat hij Webber veelvoudig verslaat wordt ook Webber veel te veel onderschat.
Men vergeet even voor het gemak dat Webber qua snelheid al zijn vorige teamgenoten goed aankon. Alleen Heidfeld scoorde (Williams 2005) wat meer punten maar qua snelheid zat het wel snor.
Webber is niet van het kaliber Vettel/Alonso maar behoort echt wel tot één van de betere coureurs. Ter vergelijking, een Webber is echt wel een fikse klasse beter dan bijvoorbeeld een Massa of Petrov.
Even iets anders. Vaak worden coureurs die in de beste auto rijden altijd onderschat. Tja, daar kun je niets aan doen.
Maar neem van mij aan dat Webber een prima tot bovengemiddeld coureur is... die wel (dat mag gezegd worden) net dat beetje extra mist om kampioen te kunnen worden.