Bruno Senna verspeelt puntenfinish in eerste bocht
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 16:05
-
27
- Door: Robin Smeets
"Ik had nog nooit de eerste bocht gereden met zoveel brandstof aan boord", vertelde Senna tegenover de BBC. "Ik remde op hetzelfde punt als ik altijd deed, beschadigde mijn voorvleugel, maar gelukkig kon ik doorrijden. Het spijt me dat ik iemand anders zijn race heb verpest. Misschien had ik wat voorzichtiger moeten zijn, maar het is racen en zoiets kan gebeuren."
"Ik heb nu veel ronden gereden in een race en kijk uit naar de Grand Prix op Monza."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 1.508
Hopelijk dat die Franse koekwouzen inzien dat ze Heidje niet weg hadden moeten doen.
Posts: 2.418
Ik snap hun wel hoor. Heidfeld is gewoon niet de persoon die ze zoeken, dus hebben ze iemand nodig naast Petrov voor volgend jaar. Wat als Kubica niet terug kan komen volgend jaar? Dan moeten ze dus iemand anders er naast zetten. Dat zou dus Senna of Grosjean kunnen zijn. Door nu Senna al in de auto te zetten, kunnen ze beslissen of ze denken dat hij goed genoeg is.
Heidfeld scoorde wel punten voor Renault, maar zit nu wel tegen het einde van zijn carriere aan. Hij is geen topper en zijn tijd in de F1 zit er op.
Posts: 517
Precies!
Dit is wat ik hier gisteren ergens al zei toen iedereen Senna meteen de hemel in prees om zijn geweldige kwalificatie.
7e, ja super, heel mooi, maar wel tot stand gekomen in een verregende quali wat in F1 gewoon als Russische roulette wordt gezien.
De punten worden pas op zondag verdeeld, en die heeft Senna al na 1 bocht verspeeld
Posts: 243
Ik snap dat je Heidfeld beter vond maar gebruik dan alsjeblieft ook zijn normale naam en ga niet voor elke coureur een koosnaampje verzinnen B.V Hambal heet gewoon nog steeds Hamilton.
Voor de rest was het van Senna een Rookie fout en het klopt hij heef nog nooit op een droog Spa met een volle auto gereden. Hopelijk mag hij tot het einde van het seizoen en ook volgende seizoen blijven rijden.
Posts: 4.499
Onzin! Dus Glock kan ook naar huis?
Senna maakte een beginnersfout, welk excuus heeft Glock? Het is gewoon een startindicident.
Senna heeft een geweldige race gereden daarna! Eerst langszaam naar de pits, vervolgens een stop-and-go en toch nog op korte afstand van de punten!
Posts: 1.508
Alleen coureurs die ik mag krijgen leuke koosnaampjes.
Posts: 18.535
Senna en Glock rijden beide stomweg in de fout in de eerste bocht, dit gaat gewoon ook op voor Glock. Feit is gewoon dat dit niet was gebeurd met Heidfeld achter het stuur. Dat kan je bijna met zekerheid zeggen. Ze zochten toch een verbetering voor Heidfeld? Een wagen die goed in de regen is en een rondetijd op het juiste moment zeggen niet echt veel, dit wel.
Posts: 584
never mind
Posts: 584
Nu heb ik een reactie neergezet met het woord lu-ll-ig. Waarom komt dat niet door de keuring heen?
Dit was de reactie: Erg lu-llig voor hem. Maar goed, zoals al eerder verteld kan je het hem niet kwalijk nemen. Het is inderdaad een rookie foutje.
Posts: 277
tuurlijk kan je het hem kwalijk nemen. Hij is geen rookie meer. Hij heeft vorig jaar toch een volledig seizoen gereden? (min 1 race) Dat was gewoon een domme actie.
Posts: 373
Veteranen maken ook \'rookie-foutjes\', is je dat niet opgevallen? Men doet alsof we alles door de vingers moeten zien, omdat dat coureur een nieweling is.
Posts: 2.418
Jammer, ik had hem en Alguersuari een mooie race gegund. Helaas was Alguersuari hier de dupe van. Senna heeft natuurlijk niet echt kunnen oefenen op een droge baan, maar dan had hij toch iets voorzichtiger moeten zijn.
Posts: 1.525
Jammer, zeker ook voor Algersuari, maar kan gebeuren.
Posts: 1.503
Voor de rest heeft ie een goede race gereden, op 1m32.985 van de nummer 1 rijden met een extra lange pitstop en een drive-trough vind ik dat een 13e plek lang niet slecht is! Nagaan dat Petrov 1m11.917 op de nummer 1 is geëindigd op plek 9.
Jammer van het foutje in bocht 1, jammer voor Alguersuari, maar ik vind dat hij voor de rest een goede race heeft gereden voor de 1e race in deze wagen!
Vettelinnetje, wat had Heidveld dan meer te bieden dan Senna? Door de manier waarop Heidveld aan de kant is gezet vind ik het jammer voor hem, maar ik vind het tot nu toe geen slechte keuze moet ik zeggen!
Volgende race maar beter Senna, ik sta nu nog achter jou dus laat dan aub ook even wat moois zien in Monza!
Posts: 4.499
Mee eens. En waarom pakt Vettelinnetje Glock niet net zo hard aan?
Posts: 1.508
@AtteH,
Heidje had anders in die krakkemikkelige strontketel genaamd Renault wel regelmatig punten gepakt.Dat hij aan kant is gezet is schandalig.maar ja geld hé.
Posts: 1.503
Heidje? Alsjeblieft, hoe oud zijn we?
Maar de resultaten van Heidfeld dit jaar op volgorde:
12, 3, 12, 7, 8, 8, DNF, 10, 8, DNF, DNF
Nu komt onze vriend Senna aanzetten met een 13e plek in zijn eerste race in deze Renault waarin hij nog maar 2x eerder had gereden (test en vrije training en dus nu een heel weekend). Hij maakte even een ongelukkige start door de laat te remmen, iedereen maakt wel eens een foutje, zelfs de toppers maken wel een zo\'n foutje.
Maar Heidfeld heeft 6 van de 11 races punten gepakt, weet niet of ie daar trots op moet wezen, maar dat laten we maar even.
Ik weet niet wat jij tegen Senna hebt, maar tot nu toe laat ie nog geen verkeerde dingen zien op 1 foutje in de vrije training en 1 foutje in de race na, moet je hem dan gelijk al de grond in boren? Hij heeft vandaag na de crash een constante race gereden met goede tijden, lang niet slecht.
Maar ik erger me nog heet meest aan dat Heidje, net alsof hij je vriend is ofzo, echt om te kotsen!
Posts: 1.508
Jeetje Atte,wat kan jij je druk maken zeg! Wie zegt nou dat Heidje mijn vriend is? Dat enkel en alleen jouw gedachte.
En die 2 DNF is niet zijn fout.Bij die eerste werd hij door Buemi van de baan gereden,en bij die tweede had hij die brand.En dat is niet zijn fout.Of wel soms? En zou jij mij even willen uitleggen dat Senna het beter zou doen in die rijdende koffiezetapparaat?
Trouwens ben jij een Fin om zo aan je naam te zien?
Posts: 866
Beginersfout met volle tank en koude remmen....tempo was gewoon goed en op de timing hier was te zien dat Senna wel snel onderweg was.
Drive Through was wel van toepassing.
Hij had zonder dit wel voor Petrov gefinished
Posts: 4.499
Zeker! 100% mee eens!
Posts: 10.412
bah wat een kwal tijdens gesprek met eddy na de race.
Posts: 866
Ja Alonso die negeert Brundle gewoon bij de Gridwalk......wat nen enge man
Posts: 19.808
Van zero to hero en weer andersom. Naja, nu overdrijf ik misschien een beetje maar laat ik het anders uitleggen.
We hadden geen wonderen verwacht van Senna voor dit weekend, maar die kwalificatie was op en top. De verwachtingen voor de race zijn dan ook meteen hoger dan normaal en dan maakt hij zo een beginnersfout.
Senna moet weten dat je de race niet in 1 bocht beslist. Maar ok, het kan... een coureur maakt soms fouten en Senna is relatief onervaren. Het was dom maar het zou ook niet eerlijk zijn hem nu helemaal af te schrijven.
Laat ik voorop stellen dat dit een weekend was voor Senna waarin hij hopelijk heel veel geleerd heeft. Geleerd heeft hoe je dingen heel goed kan doen en ook geleerd heeft hoe je het echt niet moet doen.
Ik verwacht niet dat Monza de Lotus-Renault goed zal liggen dus ik hoop dat Senna niet voor Grosjean wordt vervangen ná Monza. Met een goede snelheid, en op de reguliere banen die na Monza komen zijn enkele puntenfinishes haalbaar als hij geleerd heeft van vandaag!
Ik gun het hem wel. Het is toch een Senna en mij doet het wel wat!
Posts: 395
Zag er wel erg klunzig uit, al mag iedereen natuurlijk fouten maken. Sport is dingen goed en dingen fout doen. Heidfeld zal wel volwassen genoeg zijn om nu niet te claimen dat hij het beter had gedaan. Gaat dit hele verhaal niet gewoon over geld?
Posts: 249
Senna is een gebakkie, om in de 1ste bocht al Alguersuari naar de sloop te rijden. Verder in de race was het maar een nummertje. Dat zal zo blijven, anticiperen dat kan hij niet. En dat gaat ook nooit gebeuren. # zoveel die niet competitief is in een goede auto.
Posts: 18.535
Hoe kunnen sommige mensen dit een rookiefout noemen? Hij heeft verdorie een jaar ervaring in de F1. Hij reed met een auto waarbij hij 50 meter vroeger moest remmen als alle anderen.. Hoe kan dit een rookie-fout genoemd worden? Schumacher zijn fouten waren dat vast ook.. Het is gewoon onbesuisd de eerste bocht ingaan. Hetzelfde voor Glock, trouwens, al zag je dat Glock nog beter remde dan Senna.
Posts: 932
Ik lees overal beginners fout, wat een onzin !! Deze vent heeft al een jaar ervaring met achteraan starten en kunt dus de hectiek van een start. Dit is gewoon overmoed geweest. Hij geeft aan dat hij nog nooit met een volle tank deze bocht heeft genomen dan weet je toch van te voren dat je voorzichtig moet zijn, daar moet je niet achteraf mee komen. Dit heet nadenken, vorm van intiligentie, dat heeft deze Senna niet zoveel blijkbaar. Ik las ergens op een andere site dat hij vond dat hij de naam Senna eer had aangedaan na de training. Nou ik kan hem meegeven dat hij dat ook in de race heeft gedaan, zijn ome kon ook erg goed botsen in de eerste bocht.