Permane: "Verschil tussen Kubica en Petrov zou minimaal zijn"
- Gepubliceerd op 14 aug 2011 00:54
-
23
- Door: Robin Smeets
"We kunnen er eerlijk over zijn, Vitaly was vorig jaar niet de snelste coureur", begon Permane. "Robert versloeg hem bijna in elke kwalificatie, maar op het einde van het seizoen reed Petrov een goede race in Abu Dhabi. Toen we dit jaar in Melboure arriveerden voor de eerste race van het seizoen, kregen we een hele andere Vitaly te zien. Hij was zeer geconcentreerd en maakte het hele weekend geen enkele fout. Dat werd beloond met een podium. Hij is gegroeid."
"Vorig jaar was Robert veel sterker en had Vitaly geen enkele kans tegen hem. Als Robert dit jaar had gereden was hij nog altijd sneller dan hem, maar ik denk dat het veschil tussen beide minimaal zou zijn geweest."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 101
hij is inderdaad wel beter geworden ten opzichte van vorig seizoen
Posts: 4.499
Dat denk ik ook...
Posts: 10.412
dat denk ik ook. veel zeggen was kubica er maar,maar in het verleden hebben we gezien dat hij en nic niet veel verschillen van mekaar.
Posts: 696
Ik denk dat het verschil kleiner zou zijn, minimaal hoop ik voor Renault niet, want dat zou betekenen dat de wagen van dit jaar veel en veel slechter is in vergelijking met die van vorig jaar. Ik vraag me af of men bij Renault wel zo blij is met deze uitspraak.
Posts: 123
Misschien qua snelheid.. Maar hoe zit het met de rest?
Posts: 1.434
Dit is het teken aan de wand dat Kubica niet meer terug komt bij dit team. Ze gaan hem dumpen. Moet je ook maar geen rally gaan rijden tijdens een F1-seizoen.
Posts: 18.535
Het ongeval van Kubica gebeurde in het tussenseizoen.
Posts: 4.499
@ Runningupthathill: Ik ben het vrijwel nooit eens met Michael, maar hierin heeft hij absoluut gelijk. Kubica kreeg zijn ongeluk midden in de tests. Ook al is de eerste GP nog niet geweest, deze periode hoort 100% bij het seizoen!
Posts: 18.535
Nee, die periode hoort bij het voor/tussenseizoen. Het seizoen start bij de eerste race. Trouwens, wat had het uitgemaakt of dit ongeluk nu vóór de eerste testsessies had gebeurd of op het moment dat het nu gebeurde? De kans dat Kubica nog terugkeert is al niet zo groot, dus het zou helemaal geen verschil gemaakt hebben.
Posts: 10.089
Kubica was gewoon aan het trainen voor het nieuwe seizoen.. Rally is voor F1-coureurs gewoon een training..
Bij het MTB\'en brak Webber ook zijn been, en een jaar later blesseerde die zijn schouder erbij.. ook niet meer mountainbiken dan ?
Posts: 2.418
@Raikkonen-FAN: Rally\'s rijden is niet echt een training voor de Formule 1. Mountainbiken kan wel een training zijn inderdaad, maar wat Kubica deed was meer voor de lol.
Posts: 18.535
Toen Webber zijn been brak, was dat evenzeer voor de lol.. Dus ik zie het verschil niet, behalve dat de verwondingen van Kubica zwaarder zijn, maar dat had bij Webber net zowel het geval kunnen zijn.
Posts: 1.525
Gewoon een freak accident, botte pech. Op een mtb kun je ook heel makkelijk zwaargewond raken.
Posts: 3.146
Dat ze hem gaan dumpen kan ik me voorstellen, tenzij hij tijdens een test laat zien 100% te kunnen presteren.. Dat zullen ze nog wel proberen.
Mbt het rallyrijden, dat is nuttig omdat het veel wagengevoel geeft. Ondanks dat het geen F1 auto is. Dat zal elke coureur bevestigen. Heeft een hoog risico, maar is niet geheel nutteloos.
Posts: 2.195
het verschil tussen Petrov en Heidfeld is ook minimaal.
dat Petrov gegroeid is klopt, maar hij zit nog steeds niet in de buurt van Kubica
Posts: 9
Petrov heeft aan het einde van vorig seizoen al laten zien zijn draai in de F1 gevonden te hebben. Ik denk dat hij naar behoren presteert. Kubica schat ik toch wat hoger in. Wel raar dat hij toestemming heeft gekregen om rally\'s te gaan rijden. Een te groot risico als je het mij vraagt. Zie je het al gebeuren dat bijvoorbeeld Wesley Seijder in de winterstop aan rugby gaat doen? NOT
Posts: 3.128
Petrov is inderdaad gegroeid maar ben bang dat het nooit een topper wordt. Waarschijnlijk een 2e de la Rosa maar that\'s it. Ben benieuwd hoeveel kritiek hij gekregen zou hebben als Putin niet met Renault aan het internet bankieren was voor hem.
Maar goed, als iemand van Russische afkomst hoor ik wat meer chauvinisme te tonen voor Petrov. Dus hoop ik dat hij in 2014 (als ie nog rijdt) in Sotsji(waar ik bijna elk jaar naar toe ga) betere prestaties neerzet.
Posts: 10.089
Petrov maakt een zeer goede indruk dit seizoen!! hij zet de lijn van Abu Dhabi door.. dat zie ik graag!
Posts: 962
hij is niet meer zo wisselvallig als vorig jaar, maar een spectaculaire coureur vind ik hem niet. Hij doet nog steeds af en toe echt domme dingen op de baan (je teamgenoot de pits in rammen bijv) en daarnaast, wat heeft ie nu laten zien? Hij doet het in de kwalificaties vaak redelijk, maar heeft minder punten dan zijn teamgnoot, die tegenvalt. Kubica had in deze wagen wellicht ook niet veel klaargespeeld, maar ik denk wel dat het verschil tussen hem en Petrov aanzienlijk is. Dat verandert niet zomaar. Ik denk dat met Kubica, die wagen af en toe de top 6 zou halen in kwalificaties en het verschil met Mercedes zou veel kleiner zijn. Maar je weet het niet. Ik hoop alleen maar dat Kubica zsm terugkeert! Geweldenaar is het!
Posts: 3.128
Ik denk dat wij hier te maken hebben met 2 talenten - aangeboren een aangeleerd. Kubica - aangeboren, Petrov - aangeleerd.
Posts: 19.803
Petrov is dit seizoen een stuk sterker geworden, dat mag niemand ontgaan zijn. Mocht Kubica gereden hebben, dan zou het gat nooit zo groot als vorig jaar geweest zijn. Maar dan nog had er altijd een redelijk verschil gezeten tussen beide heren, simpelweg omdat Kubica echt een hele goede is, en Petrov gewoon een redelijke rijder die (met alle respect) nooit kampioen zal worden.
Petrov doet het heel leuk, maar zelfs nu.. heeft hij toch nog minder punten dan een ingekakte Heidfeld. Die gekke Duitser is minder snel maar over het algemeen een stuk constanter in de races. Dit is dus wel een punt waar Petrov flink in moet gaan groeien.
Er vanuitgaande dat Kubica dus had gereden was het gat zeker kleiner geworden. Maar dat het gat minimaal zou zijn, dat denk ik niet. Ik denk dat het gat tussen die 2 vergelijkbaar had geweest met Vettel/Webber. Verschil tussen die 2 is niet heel groot, maar ook zeker niet minimaal.
Wat betreft het rally-ongeluk. Lekker makkelijk om er achteraf een oordeel over te geven. Een coureur kan ook middels andere sporten gewond raken. Een coureur moet ook dingen kunnen doen die hij leuk vindt. En zeg nu zelf, hoe groot is de kans op een enorm ongeluk? Het is voor het eerst sinds jaren dat zoiets als dit gebeurd, en meteen staan sommigen flink afkeurend te roepen dat het niet kan!
Posts: 2.852
Vergeten we met zijn alle niet dat de renault van dit jaar gebouwd was voor Kubica? De hele wagen zou zijn afgesteld op zijn rijstijl en zijn wensen. Ik denk dan ook dat de man hier veel meer mee zou hebben laten zien dan Petrov en Heidfeld.
Nee, ik denk dat Michael gelijk heeft en dit persbericht een signaal afgeeft. Deze man gaat wellicht niet meer terugkomen...
Posts: 19.803
De berichten omtrent Kubica zijn verwarrend vind ik. De enige keer hoor je positief nieuws en de andere keer speculeren we erover dat hij nooit terug komt.
Ik denk dat we het pas werkelijk weten op het moment dat hij in een F1 wagen stapt.
Ik hoop in ieder geval wel dat hij terugkomt en kan presteren. Kubica is wat mij betreft altijd een ongelofelijk goede coureur geweest.