user icon

McLaren is voorwaardelijk voor testen tijdens seizoen

  • Gepubliceerd op 08 aug 2011 14:29
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren is voorstander van de herinvoering van testen tijdens het seizoen. Het moet echter niet uit de hand lopen, aan het aantal testdagen en de precieze invulling stelt de Britse renstal wel enige voorwaarden.

McLaren-directeur Jonathan Neale: “Een beetje testen tijdens het seizoen zou goed zijn. Het is wel zaak om te zorgen dat we het werk van de afgelopen jaren met betrekking tot bezuinigingen en beperkingen niet in één klap ongedaan maken. We hadden goede beweegredenen om te stoppen met ongelimiteerd testen. Maar tests herbergen ook mogelijkheden om jonge coureurs wat ervaring op te laten doen en monteurs te trainen, dus ja, wij zijn voor een beetje testen tijdens het seizoen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vind het alleen geen goed plan om voor een zomertest, een wintertest minder te doen. Twee jaar geleden hadden we zes tests geloof ik, vorig jaar vijf, dit jaar 4, en volgend jaar worden dat er 3...

    Ik zie eerder achteruitgang ipv vooruitgang...

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 14:40
  • Voor mij hoeven ze maar 1x te testen tijdens het seizoen: op Spa in juli, net als voorheen! Voor 20 euro hele dag F1 auto\'s kijken..!

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 15:25
  • F12011

    Posts: 617

    Ik hoop ook dat ze terug mogen testen tijdens het seizoen, ik weet niet of McLaren lang voorstander gaat blijven :)))...

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 15:26
  • Ik blijf het vreemd vinden dat voor een technische/mechanische sport je niet zou mogen testen. Daarnaast denk ik dat de budgetten m.b.t. simuleren ook aardig de pan uit reizen. Kleine teams hebben veel meer aan circuit tests dan de grote teams. Grote teams gebruiken tests o.a. om data te kunnen vergelijken met wat er uit de simulatiesoftware komt.

    Misschien kan je zelfs denken aan de mogelijkheid om teams die onder de top 4 van het constructeurskampioenschap (einduitslag)meer op circuits mag laten testen dan de top 4. Verbeterd wel de competitie.

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 15:29
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik snap ook niet dat dit zo\'n probleem is. Ze kunnen simpelweg toch een maximaal aantal kilometer\'s afspreken dat gebruikt mag worden tijdens het seizoen. Het gat met kleinere teams is door het verbod op testen ook niet kleiner geworden dan voorheen, dus ik zie het probleem niet zo.

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 16:06
  • testen/trainen hoort nu eenmaal bij sport. Zoals eerder vertelt is, is het verschil tussen de top en de achterhoede nog steeds even groot in vergelijking met een aantal jaren geleden.

    Onbeperkt testen zou te veel van het goede zijn, maar 3 keer tijdens het seizoen ofzo zou wel leuk zijn. Maar dan wel op circuits waar niet geraced wordt.

    Tevens zou dit gecombineerd worden met een soort van grote sponsor dag. Laat mensen een kijkje achter de schermen nemen (met in achtneming dat niet alles gezien mag worden, anders weet de concurentie ook de nieuwtjes).

    Denk dat vele fans dit zullen waarderen, wat tevens een leuke marketing voor de teams kan zijn.

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 16:16
  • Ben er nog steeds voor om een team een x aantal liters brandstof te geven. Ze mogen dan zelf weten waar ze die brandstof voor uitgeven, testen of race. Als je niet goed met je brandstof om gaat heb je aan het eind gewoon pech en moet je de motor conservatiever om laten gaan met de brandstof. En de F1 wordt dan vanzelf \"groener\".

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 16:27
    • Amaai!

      Posts: 305

      Nou Dim dim sum, een goed idee die voorraad benzine doneren, al ben je met een sponsor als Shell en Total wel gezien... Even verder denken en we geven alle teams aan hoeveel megajoules energie ze per race en voor het testen en trainen mogen/kunnen gebruiken. Dat ze dan maar zelf invullen hoe en met wat voor soort aandrijving ze hun wagens maken en verfijnen. Eindelijk wat meer innovatie, dan wat nu het net niet de nek omdraaien is van al die gefrustreerde ingenieurs, die hier en daar maar wat aanmodderen en links en rechts wat mogen bijvijlen. Voor de rest zitten ze hedendaags in de windtunnel een verkoudheid op te lopen... dat mag dan weer wel, eindeloos omgekeerde vleugels op vier wielen ontwerpen die het inhalen volledig bemoeilijken.
      Wat mij betreft mogen ze best terugkeren naar de tijd van de rijdende sigaren met minimale voorvleugels en kleine achtervleugel. Toe was inhalen nog een genot om te zien en een echte mannenzaak! No guts no glory!

      • + 0
      • 8 aug 2011 - 17:20
    • eindeloos in de windtunnel is niet toegestaan, dus probeer je eerst eens te verdiepen voordat je wat schrijft!

      • + 0
      • 9 aug 2011 - 10:42
  • Amaai!

    Posts: 305

    Spendeer gewoon een extra testdag zonder limieten op banden en materialen, voor of na elke Grand Prix en je bent goedkoop gesteld, het is transparant en de jonge rijders komen gelijk mee aan de bak.

    • + 0
    • 8 aug 2011 - 17:24
  • johan12

    Posts: 10

    Je kan toch 4 of 5 keer na een race op maandag op dat circuit testen je ben er dan toch

    • + 0