user icon

Tsunoda ontvangt extra gridstraf na overtreding in VT2

  • Gepubliceerd op 09 sep 2022 20:53
  • comments 14
  • Door: Bob Plaizier

Yuki Tsunoda is niet bepaald bezig met het sterkste weekend uit zijn Formule 1-loopbaan. De Japanse AlphaTauri-coureur ontving voorafgaand de vrije trainingen als een gridstraf van 10 plaatsen vanwege het bereiken van vijf reprimandes in 2022. In de tweede vrije training ging Tsunoda wederom de fout in.

Tijdens de training in de Italiaanse namiddag werd er met de gele vlag gezwaaid omdat Mick Schumacher zijn Haas naast de baan had geparkeerd. De Duitser kampte met motorproblemen en moest zijn wagen stilzetten van zijn team. Tsunoda ging onder de gele vlag de fout in en reed te hard door. De stewards hebben hem nog een gridstraf gegeven, dit keer van drie plaatsen. Ook ontvangt hij twee strafpunten op zijn superlicentie.

Tsunoda heeft het geluk dat er geen talent bij de opleiding zit die flink groeit. Ben niet zo heel goed in namen, maar die vorig jaar het goed deed in F3 laat nu amper progressie zien. Vips is er uit geknikkerd. En wat over blijft is momenteel minder dan Tsunoda. Daarbij is er nog steeds een kans... [Lees verder]

  • 1
  • 9 sep 2022 - 21:58

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.841

    Ik vind Tsunoda misschien wel het zwakste product van de hele RB-opleiding. Ik mag hopen dat hij volgend jaar niet meer in de F1 rijdt. Maar waarschijnlijk krijgt hij nog een seizoentje, want ze willen een Japanner.

    • + 0
    • 9 sep 2022 - 20:56
    • ThisGuy

      Posts: 1.074

      Een Japanner, een Chinees, een Amerikaan. Het zijn moetjes he.

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 21:19
    • Stri

      Posts: 2.841

      Klopt. Moet eerlijk zeggen dat ik Zhou nog wel vind meevallen. Hij blaast me niet weg, maar dramatisch vind ik hem ook zeker niet.

      Wat Tsunoda in Canada deed, vind ik nog altijd de meest schlemielige actie van het jaar. Ik schat hem hoger in dan Latifi, maar wat mij betreft komt Tsunoda op plek 19 dit jaar.

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 21:23
    • Yuki zitber ook alleen door Honda gok ik

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 21:44
    • Tsunoda heeft het geluk dat er geen talent bij de opleiding zit die flink groeit. Ben niet zo heel goed in namen, maar die vorig jaar het goed deed in F3 laat nu amper progressie zien. Vips is er uit geknikkerd. En wat over blijft is momenteel minder dan Tsunoda. Daarbij is er nog steeds een kans dat Gasly naar Alpine vertrekt. Hoewel die dan klein is volgens de geleerden.

      die kans is klein he. Ik bedoel niet Tsunoda.

      • + 1
      • 9 sep 2022 - 21:58
    • ThisGuy

      Posts: 1.074

      Dat de spoeling dun is blijkt wel uit het feit dat er aan Herta wordt getrokken.

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 22:21
    • @Stri

      De zwakste Red Bull Junior die F1 heeft gereden is naar mijn mening nog altijd Scott Speed. Geen onaardige kerel, maar hij kon er geen hout van.

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 23:09
    • En Alex Albon, maar dat is vooral omdat ik het een gigantische kneus vind. Tsunoda met zijn grote waffel en grote pruik heeft dan tenminste nog personality.

      Tsunoda heeft op zijn goede dagen snelheid en fighting spirit. Die goede dagen zijn alleen vrij dun gezaaid.

      • + 0
      • 9 sep 2022 - 23:12
    • Ik vond naast Speed die Nieuw-Zeelander erg matig. Kan even niet op zijn naam komen.
      Voor mij bewijst Albon in de Williams dat hij in F1 mag horen. Niet foutloos. Niet voor een top team, maar ruim goed genoeg voor het middenveld.

      Kvyatt vond ik achteraf ook matig. Die had 1 goed seizoen naast Ricciardo.

      • + 1
      • 10 sep 2022 - 01:03
    • Wanneer moet er een Zimbabwaan mee racen

      • + 0
      • 10 sep 2022 - 01:12
    • de laatste was Conrad Rautenbach in de rallysport. maar die kon het betalen omdat zijn vader een diamant mijn heeft

      • + 0
      • 10 sep 2022 - 07:58
    • @snailer je hebt het over hauger en hartley denk ik

      • + 0
      • 10 sep 2022 - 08:38
    • Ja, little-nightmare. Hauger laat geen progressie zien.
      En Hartley was wel erg matig. Die is onterecht in F1 gezet. Thanks.

      • + 0
      • 10 sep 2022 - 09:18
  • GHM65

    Posts: 1.013

    Yuki via de zijdeur naar buiten s.v.p. Niet bepaald een aanwinst voor de F1. Ik heb het idee dat hij iets doet wat te hoog gegrepen is voor hem.

    • + 0
    • 10 sep 2022 - 08:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Land Japan
  • Geb. datum 11 mei 2000 (22)
  • Geb. plaats Kanagawa, Japan, Japan
  • Gewicht 54 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar