Domenicali: "Lewis Hamilton heeft een geweldige instelling"
- Gepubliceerd op 06 aug 2011 00:30
-
50
- Door: Robin Smeets
"Voor mij behoort Lewis samen met Fernando en Sebastian bij de beste drie coureurs van het kampioenschap dit seizoen", vertelde Domenicali. "Ik begrijp wel dat hij de laatste tijd wat kritiek krijgt, omdat ik weet hoe deze sport in elkaar steekt. Niet alleen met Lewis, maar ook met onze coureurs. Het hoort er nou eenmaal bij. Van een coureur met zoveel potentieel hoop je soms wel dat hij andere beslissingen neemt in sommige situaties. Maar dat hoort bij de natuur van een rijder."
"Zover ik van de buitenkant kan beoordelen, rijdt Lewis altijd in de aanvalsstand rond. Soms is het wel grappig als je Lewis tijdens een safety car met slecht weer hoort roepen dat er makkelijk weer geracet kan worden, terwijl andere coureurs zeggen dat ze niks kunnen zien. Het is geweldig om een coureur met zo'n instelling te zien."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 336
Haha, en gister of eergisteren verscheen dit bericht al op de site.
\"Enige tijd geleden werd Hamilton gelinkt aan een overstap naar Ferrari, waar hij eventueel weer teamgenoot zou kunnen worden van Alonso. Daarover vertelde de Brit: \"Ik heb op dit moment niet het gevoel of de plannen om een overstap te maken. We praten hier wel over een fantastisch team en je weet nooit wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.\"
Wat is er gaande in de paddock?
Misschien heeft Ferrari een aanbod gedaan?
Posts: 7.033
Het begint nu wel een beetje opvallend te worden.. Ferrari & Hamilton. Misschien is er iets gaande, maar ik denk niet dat Lewis Mclaren gaat verlaten.. Ferrari is sportief gezien geen stap vooruit maar financieel waarschijnlijk wel. En ook zijn die sponsorverplichtingen bij Ferrari minder dan bij Mclaren. Ferrari is bovendien ook een team met rijke geschiedernis.. Wie weet... Een overstap naar Ferrari zou dus ook zijn voordelen hebben voor Lewis, maar Alonso heeft heel dat team al om zich heen gebouwd joh. Veel van zijn sponsors eisen dat hij als 1ste coureur wordt behandeld. Daarnaast blijft Alonso als persoon een slecht verliezer.. Alonso rijd niet voor niks al bijna heel zijn F1 carriere naast een overduidelijke nr2 coureur. Zoals ik/wij hem kennen kan hij heel fel en gefrustreerd reageren op een verlies.. Terwijl Lewis juist heel kalm kan blijven.. Hij heeft dan ook de neiging om dingen te doen/roepen waar hij achteraf spijt van heeft met mogelijke onrust als gevolg.. Ik zie Alonso dus echt als een probleem als Lewis hem in een Ferrari regelmatig zou gaan verslaan.. Verder lijkt het mij wel een dream duo. In mijn ogen de 2 beste coureurs uit het huidige F1 veld..
Posts: 12.432
Dan zal Ferrari eerst het 1e en 2e rijders systeem moeten schrappen, zolang dat niet gebeurt zie ik Lewis zolang Alonso daar zit er niet naar toe gaan. Zie het al voor me, eigenlijk niet.
Posts: 10.089
zal je zien dat waar 2 honden vechten om een been, Gaat VettelFinger er mee heen
Posts: 1.754
Vergeet niet dat je met het binnenhalen van een topcoureur ook de concurrent waar je hem vandaan haalt verzwakt. Hamilton is onvervangbaar en McLaren heeft dan een probleem. Hulkenberg moet zich nog ontwikkelen en Raikkonen is gestopt. Rosberg zit vast bij Merc en Vettel bij Red Bull.
Ze hebben dan twee van de drie beste coureurs in huis. Ze kunnen elkaar naar het leven staan maar ook tot grotere hoogtes stuwen! Ik vraag me af of Ferrari dat aandurft en die twee geleerd hebben van 2007...
Posts: 2.250
Gewoon een journalist die vroeg: \"Wat denk je van Lewis Hamilton?\"
Ik denk echt niet dat Hamilton voor een ander team dan McLaren zal rijden op korte termijn, zelfs zeker niet voor Ferrari omdat iedereen nu onderhand wel weet dat Alonso, op 2007 na, nog nooit een teamgenoot heeft gehad die hem partij kan bieden. Alonso is heel blij met een teamgenoot als Massa die op veilige afstand blijft en die gewillig plaats maakt mocht hij er toch achter belanden.
Dat is ook beter voor Ferrari zelf, want nu zie je dat de beide McLaren-rijders punten afnemen van elkaar waardoor ze Vettel helemaal niet partij kunnen bieden. Massa is helaas te zwak bezig om punten af te nemen van Alonso.
Posts: 7.033
Denk het ook ja, nudat door RBR een streep ging gaat de media Lewis weer aan Ferrari linken.. Maar de antwoorden die worden gegeven zijn niet bepaald afwijzend.. Aan beide kanten houden ze de deur wel een beetje open.
Posts: 1.653
Button kan ook alleen maar punten afnemen als Hamilton weer een stommiteit begaat. Alonso doet zo\'n dingen niet.
Posts: 1.308
Nee, want Alonso stuurt zijn auto niet richting de muur in Spa, en besluit toch niet door te drukken als er iemand aan de binnenkant zit in Canada hè.... Alonso maakt net zo goed fouten.
Posts: 584
Als Lewis weg gaat bij McLaren hebben ze wel een andere coureur nodig, die goed en agressief is. Het zou mij benieuwen wie dat dan word.
Posts: 7.033
Dan zou ik Perez een hele goede keuze vinden.
Posts: 101
Hülkenberg?
Posts: 880
Pérez .. :\')
Posts: 4.499
Ik denk dat McLaren graag Di Resta binnen hengelt en wegkaapt voor de neus van Mercedes...
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen hier telkens overal maar Hülkenberg roepen. Ten eerste kan deze jongeman maar in 1 auto tegelijk zitten en ten tweede heeft hij minder getoond dan Maldonado nu doet!
Posts: 10.089
Kobayashi!!!!! maar die is niet compleet genoeg, al denk ik wel dat Kobayashi nog enorm zal groeien als die bij zon team rijd.. het is ook geen zeurder, doet wat er van hem gevraagd word en is zonder twijfel een geweldige coureur, maar in de kwalificatie valt die vaak tegen.
Posts: 2.418
Kobayashi lijkt me niet zo\'n goede keuze voor McLaren. Bij een topteam moet je in de kwalificatie en in de race gewoon goed kunnen zijn. Rosberg, Kubica (als hij volledig herstelt) of in de toekomst Hulkenberg of Di Resta lijken me dan betere coureurs. Van die laatste 2 hangt het dan nog wel af hoe ze zich verder ontwikkelen. :-)
Posts: 114
@ Rodawa met alle respect maar Kubica mag je uit je hoofd zetten
Posts: 4.499
@ Rodawa: Hülkenberg heeft nog niets laten zien in de F1, neem dan Maldonado, die is beter!
Posts: 619
Door dat geflirt over en weer zou je denken dat er een grote overstap in de lucht hangt. Maar ik zie Hamilton niet zo snel bij Ferrari rijden. Ze passen gewoon niet bij elkaar (helaas).
Maar een vervanger voor Lewis: ik zou heel graag Kobayashi in de McLaren rijden. Als ze op zoek zijn naar een goede en agressieve coureur is dat een goede keuze.
Posts: 3.471
Ik zie die Japanner liever in de Ferrari, gezien de link met Ferrari... Massa kan dan weer terug naar zijn oude nest, Sauber.
Posts: 880
Ik kan me persoonlijk goed vinden in de mening van Domenicali over Hamilton. Maar Lewis zal niet snel McLaren verlaten. Hij is daar gewoon familie, en tevens botert het goed met Jenson.
Wat betreft de relatie Alonso-Hamilton .. er zijn foto\'s vrijgegeven van Button\'s 200e GP-feestje. Hierop kon je zien hoe Fernando en Lewis elkaar lachend omarmden, dus van negativiteit is geen sprake. Eerder van diep respect.
Posts: 3.471
En waar heb je die foto\'s gezien dan kerel?
Posts: 10.089
dat zonden ze zelfs uit op BBC... dat kan netzo goed gespeeld zijn
Posts: 2.418
Foto\'s weet ik niet te vinden, maar er was pas wel een filmpje van te zien. Dat ze elkaar omarmen heb ik dan ook weer niet gezien, maar wel dat ze met elkaar stonden te praten en wat stonden te lachen.
Maar goed, dat zegt ook niks. Misschien maakten ze wel grapjes over dat Vettel al een tijdje niet gewonnen had. :P
Posts: 114
Foto staat op planet-f1 punt com
Posts: 97
Zomaar even een gedachte die bij mij opkwam.
Met Lewis Hamilton zou vodafone zo maar weer sponser kunnen worden van Ferrari.
Met bank santander gaat het op dit moment niet zo best.
De krediet status van deze bank is pas nog verlaagt.
Drogen de sponsor inkomsten op dan moet er wel een mooi alternatief komen.
Posts: 9.887
Is dit niet dezelfde Lewis die vorige week ongevraagd de loftrompet over Alonso heeft geblazen?
Ferrari heeft eerst openlijk aan Button getrokken en ze zullen het echt niet nalaten als ze Lewis aan kunnen trekken. Een beetje flirten kan sowieso geen kwaad, zeker niet bij een Italiaan!
Posts: 136
@ Maximo,
In de sport de \"loftrompet blazen\" over iemand is een manier om hem in slaap te wiegen.
Posts: 10.089
\'\'Voor mij behoort Lewis samen met Fernando en Sebastian bij de beste drie coureurs van het kampioenschap dit seizoen\"
Ze willen bij Ferrari nog steeds 3 auto\'s per team, Vettel - Lewis - Alonso zou toch een geweldig trio zijn.. maarja dan is Vettel al 4 races voor het einde WK ;)
even OT: Ik mag nu onderhand wel eens een teiltje gaan halen, het word nu wel heel erg.. Ik denk dat Hamilton vroeg of laat de overstap zal maken
Posts: 10.412
denk dat jij zelfs onder een dekbed van vettel slaapt.:P
Posts: 2.418
Haha, ik zou het wel vet vinden om die 3 in 1 team te zien. Ik denk dat, als er dan geen clashes komen binnen het team, je een geweldig trio hebt. Ze rijden eigenlijk allemaal heel verschillend, waardoor je op alle vlakken wel een topcoureur hebt. :)
Posts: 179
Hamilton naar Ferrari , Button naar red bull .
Schumacher en Kobasan naar Mc Laren .
Webber en Massa naar HRT :)
Posts: 10.412
ja net of een topteam belang bij schumacher zou hebben.....
Posts: 650
Zo, das duidelijk. Even de deuren richting elkaar openzetten. Voorlopig heeft Hamilton nog wel een uitdaging in Button. Het is echter wel een baasje dat tot het uiterste gaat en alles uit zijn karretje wil persen (of zijn banden nu bijna op zijn, of er weinig in zn tank zit). Wat dat betreft past hij in mijn ogen perfect bij Alonso.
Posts: 114
Met alle respect voor Button, maar laten we gewoon eerlijk zijn met z\'n allen en tot de conclussie komen dat Butten geen partij is voor Hamilton.. Button wint of staat boven Hamilton wanneer er iets aan de hand is met Hamilton
Posts: 1.745
Hamilton naar Ferrari, lijkt me niet zo verstandig wanneer hij dat doet.
Ferrari is nu het team van Alonso en daarnaast zie ik in Alonso ook een veel betere coureur dan Hamilton. Alonso is echt een stuk completer. Rijdt i.t.t. Hamilton met zijn verstand. En aangezien ze qua snelheid waarschijnlijk niet veel voor elkaar onder doen, denk ik dat Hamilton het heel moeilijk gaat krijgen bij Ferrari.
Ik zou het wel heel dapper vinden mocht hij het doen.
Posts: 2.418
Ik denk niet dat Hamilton naar Ferrari zal gaan. Voor Ferrari lijkt het me niet handig, omdat je dan 2 toppers in je team hebt, maar voor Hamilton zelf ook niet. Hij past heel goed bij McLaren. Ik vind hem geen type om tussen al die Italiaantjes te staan (niet lullig bedoeld trouwens, maar volgens mij gaat het gewoon niet goed samen). :)
Posts: 46
Lewis volgd jaar bij ferrari ;)
Posts: 114
Hamilton is op de moment gewoon DE beste piloot en dat is gewoon klare taal.. Zelf vind ik dat Hamilton beter bij McLaren kan blijven, zij zijn gewoon een familie, en er is eigenlijk ook geen reden voor Hamilton om weg tegaan.. Hamilton is McLaren & McLaren is Hamilton
Posts: 10.071
Klopt, Lewis is een kind van de McLaren familie, maar ook hij heeft denk ik wel eens een nieuwe uitdaging nodig, andere mensen om \'m heen, andere omgeving, gewoon iets nieuws.
Die drang om te laten zien wat je allemaal in huis hebt(en da\'s niet weinig) aan mensen waar je nog niet eerder mee gewerkt hebt, om die uitdrukkingen op hun gezicht te zien als je kneiterhard je rondjes rijd.
Zou hem wel goed doen denk ik.
Posts: 10.412
Klopt, Lewis is een kind van de McLaren familie ???
Posts: 114
@ MR.Monza daar heb je gelijk in, maar persoonlijk denk ik dat de sponsoren niet al te blij zullen zijn me de eventuele komst van de beste F1 piloot op dit moment naar Ferrari, in 2007 hebben velen van ons wel gezien waarom.. Want sponsors willen Alonso zowiezo gewoon als eerste man zien
@ Alonso Fan \'\'Klopt, Lewis is een kind van de McLaren familie ???\'\' je snapt toch wel wat ik bedoel man.. Sh!t
Posts: 10.412
ik weet niet wat ron allemaal uitspookt.:P
Posts: 584
Er zijn 3 coureurs die bovengemiddeld goed zijn. Dat zijn Alonso, Hamilton en Vettel. Alleen Vettel heeft/had het geluk een dominante auto onder zijn kont te hebben.
Posts: 2.223
Voor mij is en blijft Mika Hakkinen DE McLaren man, zie Lewis nog wel een keer overstappen
Posts: 1.434
Ik denk dat McLaren van lewis Hamilton af wil. Hij kan de titel niet bemachtigen en er zijn altijd problemen. Waarschijnlijk wordt hij binnengehengeld bij Ferrari en Massa naar Williams of Lotus.
Posts: 1.652
De ene keer zeg je dat Lewis ontzettend goed is (zie reactie op het artikel van Massa waar je zegt dat hij Alonso wel effe met gemak zal verslaan en WK zal worden), en nu ligt het aan Hamilton dat Mclaren hem weg wilt doen?
Posts: 1.434
en bij <<Fernando Alonso niet van plan om titelkansen op te geven>> geef ik aan dat hij de titel bij Ferrari gaat halen.
Posts: 19.803
@Michael. Volg je de F1 nou of niet? Hamilton is zo ongeveer het kindje van McLaren. No way dat ze van hem afwillen. Bij McLaren weten ze echt wel hoe belachelijk goed Hamilton is. Ok, hij is soms wat wild maar dat wisten ze al.
Het feit dat de wereldtitel afgelopen 2 jaar niet gehaald wordt ligt meer aan de auto dan aan Hamilton, dat ziet iedere F1 kenner. No way dat ze van Hamilton af willen. Nu niet en later ook niet.
Posts: 19.803
Wat ik denk dat er gaat gebeuren:
Vrij weinig qua rijderswisselingen. Enkel vanaf 2013 verwacht ik dat Perez Massa gaat vervangen en dat Webber gestopt is.. wiens plek door Ricciardo ingevuld wordt.
Wat ik hoop:
Tja, kom maar met die Hamilton naar Ferrari. 2 van de 3 beste coureurs bij het meest historische team. We zetten de popcorn vast klaar!
Rosberg vervolgens lekker naar McLaren naast Button en Vettel en Ricciardo bij RBR is ook echt wel een topduo.
Tot slot Di Resta en Hülkenberg bij Mercedes en bij Lotus-Renault Kubica en Grosjean of Senna.