user icon

Wolff verwacht onderlinge strijd bij betere prestaties: "De auto was onze grootste tegenstander"

  • Gepubliceerd op 19 aug 2022 09:46
  • comments 10
  • Door: Bob Plaizier

Regerend constructeurskampioen Mercedes heeft een lastige eerste seizoenshelft achter de rug. De Duitse renstal moest veel snelheid toegeven op de concurrentie van Ferrari en Red Bull Racing. In de laatste paar races voor de zomerstop had Mercedes de problemen onder controle en had men het gat met de concurrentie verkleind.

Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en George Russell rijden regelmatig rond in niemandsland. Red Bull en Ferrari zijn veel sneller en Mercedes is op zijn beurt veel sneller dan de teams uit het middenveld. Desondanks de grote verschillen maken Russell en Hamilton er vaak wel het beste van, in Hongarije veroverde Russell bijvoorbeeld de pole position.

Grootste tegenstander

Teambaas Toto Wolff ziet dan ook dat Hamilton en Russell elkaar voorlopig moeten helpen om het team vooruit te krijgen. In gesprek met de Italiaanse tak van Motorsport.com legt Wolff de situatie uit: "Ik denk dat de auto de grootste tegenstander was voor George en Lewis, dat waren de andere coureurs niet. Op sommige punten is dat ook zeker een voordeel. Ze gebruikten verschillende oplossingen en set-ups. Het doel was om bruikbare informatie te verzamelen om uit de situatie te komen."

Spanning

Hamilton en Russell vochten in de eerste seizoenshelft nog geen onderlinge duels uit. Wolff denkt dat dit in de toekomst wel zal gaan gebeuren: "Als onze doelen zeges en titels worden, dan denk ik dat het onderlinge respect een belangrijke factor zal gaan worden. Wanneer je strijdt voor de hoogste prijzen denk ik dat het normaal is dat er wat spanning ontstaat. Maar als mensen elkaar onderling respecteren dan zal het niet te ver gaan."

Dat was de benadering van Schumacher! Je hebt er verstand van! Dank voor dit inzicht. na gisteren twee keer een ander persoon te zijn geworden. Nu al weer. Ben een ander persoon!

Je hebt denk ik gelijk. Dat is een betere uitkomst van een rijder inderdaad.

  • 1
  • 19 aug 2022 - 12:10

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als Sir Lewis voor zijn 8ste kan vechten en Russell voor zijn eerste.

    • + 0
    • 19 aug 2022 - 09:51
    • Dat (Lewis/Nico) scenario geldt eigenlijk alleen wanneer RBR en Ferrari dan niet meer meedoen om de overwinningen en dat zie ik niet snel gebeuren, eerlijk gezegd.

      • + 0
      • 19 aug 2022 - 10:16
    • Raye34

      Posts: 234

      @ f(1)orum
      Patrick_St schrijft dan ook, "Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd >als<"....
      Want ook ik ben wel benieuwd wat onze Toto dan gaat doen, het sterretje opwaarderen of zijn pupil de voorkeur geven... ;)

      • + 0
      • 19 aug 2022 - 11:56
    • Rosberg: "Ik zeg niets hierover!"

      • + 1
      • 19 aug 2022 - 15:34
    • "Maar weet je wat in van Hamilton vind...?"

      • + 1
      • 19 aug 2022 - 15:35
  • Die onderlinge strijd heeft Hamilton al duidelijk anders over gedacht. Duwde Russell pardoes van de baan toen die op nieuwere banden hem in wilde halen.
    Hamilton is al vanaf dag 1 met Russell bezig. Wederom niets mis mee. Het is de opdracht van een rijder om de carrière van zijn teamgenoot om zeep te helpen.

    • + 0
    • 19 aug 2022 - 11:13
    • Kleine nuance, misschien? "Het is de opdracht van een rijder om de carrière van zijn teamgenoot dusdanig 'vorm te geven' dat deze voortaan fulltime in dienst gaat rijden van deze rijder ;-)

      • + 0
      • 19 aug 2022 - 11:27
    • Dat was de benadering van Schumacher! Je hebt er verstand van! Dank voor dit inzicht. na gisteren twee keer een ander persoon te zijn geworden. Nu al weer. Ben een ander persoon!

      Je hebt denk ik gelijk. Dat is een betere uitkomst van een rijder inderdaad.

      • + 1
      • 19 aug 2022 - 12:10
    • Een schizofreen is nooit alleen :-)

      • + 0
      • 19 aug 2022 - 15:48
  • Glennot

    Posts: 29

    Wolff: “…Ik denk dat de auto de grootste tegenstander was voor George en Lewis, dat waren de andere coureurs niet…”

    Zo redenerend gold dat voor iedere coureur het afgelopen decennium; het waren niet Hamilton, Rosberg of Bottas het was de auto van Ferrari, Haas, Red Bull enz…

    Dat verheven geklets over zijn coureurs en daarmee tegelijkertijd het denigrerende toontje over alle andere coureurs, maakt hem in mijn ogen buitengewoon zielig. Ongeloofwaardig was hij al een hele poos...!

    • + 1
    • 19 aug 2022 - 21:36

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.848
  • Podiums 118
  • Grand Prix 156
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
Bekijk volledige kalender
show sidebar