user icon

Di Montezemolo: "Ferrari zal sleutelrol spelen in deze seizoenshelft"

  • Gepubliceerd op 03 aug 2011 09:04
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo is zeer content dat de Scuderia zich herpakt heeft na een matige seizoensstart. De Italiaanse renstal kon zich de afgelopen races echt meten met concurrenten Red Bull Racing en McLaren. Di Montezemolo verwacht mooie dingen voor de resterende races.

“Ik kan zien dat het team de juiste spirit heeft na een moeizaam begin van het jaar. Stefano Domenicali en zijn crew zijn vastberaden, volledig gefocust op hun taken voor het tweede deel van dit seizoen waarin Ferrari zeker een sleutelrol gaat spelen. We zullen meer zeges oprapen als aanvulling op de belangrijke en historische overwinning op Silverstone”, besluit Di Montezemolo.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Werner

    Posts: 1.650

    Ik ben fan van de man maar om de overwinning op Silverstone nu \"historisch\" te noemen is er toch wel wat over... Belangrijk en misschien indrukwekkend na de slechte start wel maar historisch ? Misschien ligt het aan de vrije vertaling van de auteur van het artikel...

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 09:29
    • AirJan

      Posts: 1.194

      Een beetje Italiaans drama bij deze man :) Vroeg me ook gelijk af waarom het een historische overwinning was.
      Ach als ze op Monza een 1-2 scoren is het seizoen voor de italiaanse tifosi meer dan geslaagd.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 09:41
    • Beetle

      Posts: 1.264

      Misschien om deze reden:
      “Winnen in Engeland, een thuisrace voor een groot deel van onze opponenten, is iets speciaals, helemaal omdat het op de zestigste verjaardag van de eerste overwinning van Ferrari gebeurde\"...

      Commentaar geven op van alles kunnen jullie prima maar je ergens in verdiepen is vaak teveel gevraagd....

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 11:03
    • Reactie van een overduidelijke Ferrari fanboy?

      Als je een beetje nadenkt en terugkijkt in de historie weet je hoe overdreven en opgeblazen Ferrari altijd doet over bepaalde dingen.

      De 200e race van Button met overwinning was toch ook niet opeens historisch?

      Ja, een mooi moment voor Ferrari in Silverstone waar veel waarde aan gehecht mag worden. Maar historisch, kom op hey.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 11:44
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ja, ik was het vergeten maar inderdaad die eerste overwinning 60jaar geleden en nu deze zijn toch wel speciaal te noemen.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 13:05
    • @Damon Hill,

      Dat \"historisch\" moet je niet te zwaar aan tillen, Ferrari is natuurlijk wel een historisch team, dus de eerste overwinning ooit op Silverstone en dan nu na een zware periode dee eerste seizoensoverwinning op bijna de 60 jarige verjaardag is een \"historisch\" feitje, niet meer en niet minder.

      Ben zelf Italiaans, dus weet hoe dat werkt, is een beetje de volksaard, emotioneel, drama, vol overgave, jijzelf gaf ook al bij herhaling aan dat je het prachtig vind als een coureur zijn overwinning emotineel beleeft(italiaans bloed?).

      Di Montezemolo is natuurlijk een aangeschoven familielid van de Agnelli\'s en was ooit de kroonprins van Gianni himself, nou als er ooit een familie aan elkaar hing van historie,en drama zijn het de Agnelli\'s wel.

      Beetje peptalk van \"il grande capo\", gaat het rode hart van de manschappen harder van kloppen.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 13:52
    • Ok, goed onderbouwd en vanuit jouw oogpunt kan ik het nu goed begrijpen.

      Nogmaals vind ik Ferrari vaak overdreven maar een beetje emotie is juist ook weer mooi!

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 09:04
  • Inderdaad een sleutelrol om Seb in zijn RBR sneller kampioen te laten worden. Door het afpakken van punten tussen de Mc en Ferrari. gaat het een ei-tje worden

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 09:31
    • idd.. Vettel wint nog wel 2 races.. dan is die sowieso kampioen, en zolang ze van elkaar punten blijven afpakken.. hoeft Vettel zich geen zorgen te maken

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 09:59
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ferrari geeft het WK al op. Met zijn mededeling \"We zullen meer zeges oprapen....\" zegt hij al nou een paar overwinningen en wij zijn tevreden.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 13:25
  • David

    Posts: 20

    Ongeacht hoe je het bekijkt, dit jaar zal Vettel terug kampioen zijn, bij Ferrari denken ze nog steeds dat ze kampioen kunnen worden, de enige bij Ferrari die zich ervan bewust is dat het niet meer zal lukken is Alonso daarom focust hij zich enkel op het behalen van overwinningen.
    Ik hoop voor Vettel dat hij van z\'n titel geniet want ik denk dat het voorlopig z\'n laatste zal zijn ook, titelkandidaten voor volgend jaar zijn volgens mij één van de Mclarenrijders of Alonso !!!

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 09:57
  • Typisch Ferrari, typisch Italiaans. altijd een beetje overdrijven. Als het niet goed gaat is de F1 slecht, zijn de regels slecht en bla bla en als er een paar races worden gewonnen is alles mooi en kleurrijk.

    Maargoed, dan ingaande op het bericht. Alonso gaat denk ik winnen op Monza. Maar verder.. ik denk dat McLaren er beter voor staat en met beide McLaren mannen goed in vorm gaan zij een sleutelrol vormen en zijn zij de enige die mogelijk Vettel kunnen stoppen. Maar dat is slechts mijn mening.

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 09:59
    • Werner

      Posts: 1.650

      Mc Laren heeft een beter duo en momenteel zien ze er inderdaad ook sneller uit. Toch denk ik dat Ferando een punt heeft mbt het weer. Dat is niet echt goed voor Ferrari en wel goed voor Mc Laren geweest. Als de temperaturen wat hoger zouden zijn in de tweede helft van het seizoen zou Ferrari misschien wat sneller zijn. Toch altijd leuk om deze twee topteams te zien terugkomen.
      Hoe je het ook draait of keert : Mc Laren en Ferrari zijn nodig in de F1. Zonder deze teams stelt het circuit bitter weinig voor.
      Neem nu die nieuwkomers... Wat hebben ze nu toegevoegd aan de F1 ? Persoonlijk vind ik : heel weinig. Gascoyne ging er toch van uit dat Team Lotus ging meevechten voor het podium ? Toch een beetje tè optimistisch lijkt me.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 10:07
    • Er moet altijd één team het slechtste zijn. Ok, de nieuwe teams brengen bar weinig, volledig mee eens. Maar ik ben wel blij dat ze er zijn. Hier kunnen namelijk jonge talenten debuteren. Stel je voor dat je die teams niet hebt. Dan heb je weinig rijders op de grid en is misschien Williams het slechtste team! Auw!

      Wat jammer is, is dat alle auto\'s tegenwoordig belachelijk betrouwbaar zijn. Vroeger kon je met een bolderkar incidenteel nog in de top 6 eindigen, in bijvoorbeeld een regenraces waarin ook veel auto\'s mankementen kregen.
      Door je hoofd koel te houden en je kansen te pakken kon je dan scoren.

      Nu kan dit niet meer en kun je moeilijk naam maken want een 16e, 17e of 18e plaats valt bij voorbaat niet heel erg op.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 10:33
    • Werner

      Posts: 1.650

      Tja ik ben het wel met je eens.
      En die betrouwbaarheid... Misschien moeten ze wat meer toestaan op gebied van motoren ontiwkkeling. Dan zal er vaker iets stuk gaan, denk ik.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 10:56
    • Inderdaad, door alle freezes op motor ontwikkelingen krijg je dat.... toeren omlaag begrenst en ze draaien hun rondjes wel.... Nog even en de eerste is ingeschreven op Le Mans ;-)

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 10:59
  • kieko

    Posts: 435

    Gewoon de reacties van die man over de afgelopen jaren lezen, altijd hetzelfde deuntje, gaat het slecht is het de FIA gaat het goed is het ferrari, gewoon links laten liggen.

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 13:23
    • Die-hard Ferrari fans zien dit niet (of willen het niet zien).

      Bij Ferrari is altijd alles prachtig en inderdaad als het niet lukt dan ligt de schuld elders.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 13:46
    • goh, het zijn net mensen..

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 16:41
  • mlracing

    Posts: 63

    Laten we het hopen. Mclaren er ook bij, en redbull die wegzakt naar de plaatsen 5 en lager. Kan het kampioenschap er nog een beetje spannend uit gaan zien. Een beetje als 2009.

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 14:59
    • James

      Posts: 1.652

      Is het dan ooit spannend geweest in 2009 :p

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 17:29
    • zal ferrari toch een betere 2e rijder moeten hebben. zoiets als but mis?

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 01:18

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar