user icon

Verstappen baalt van te zware auto's: "Dat is niet heel erg fijn"

  • Gepubliceerd op 13 aug 2022 12:09
  • comments 30
  • Door: Bob Plaizier

In de Formule 1 gelden sinds dit seizoen nieuwe technische reglementen. De nieuwe regels moesten het veld stevig opschudden en ze moesten ervoor zorgen dat close racen makkelijker werd. Vooralsnog is het veld amper opgeschud en is het wederom Max Verstappen die aan de leiding van het WK gaat. De Nederlander ondervindt wel wat hinder aan de regels.

De nieuwe regels hebben ervoor gezorgd dat de wagens er dit seizoen compleet anders uit zien dan voorheen. Eveneens hebben de regels ook enkele nadelen. Een aantal teams hadden immers last van het veelbesproken fenomeen porpoising. Verstappens team Red Bull Racing worstelde weer met een compleet ander probleem: het gewicht van de auto's.

Gewicht

Eerder dit jaar gaf men al aan dat de wagens van Verstappen en zijn teamgenoot Sergio Perez het nodige overgewicht hebben. Verstappen geeft halverwege het seizoen zijn verdict over de nieuwe regels en baalt van het gewichtsprobleem. Hij wordt geciteerd door Motorsportweek: "Ik denk dat het makkelijker is geworden om andere auto's te volgen. Maar je hebt natuurlijk ook nog het gewicht van de auto's. Ze zijn enorm zwaar en ik denk niet dat dit heel erg fijn is. Ik zie er ook geen snelle oplossing voor."

Volgen

Maar naast de problemen met het gewicht ziet Verstappen niet zoveel problemen met de nieuwe wagens. De Nederlander is over het algemeen tevreden: "Het volgen van de andere auto's is makkelijker geworden. Het was lastig te voorspellen maar ik denk dat we nu een betere kans hebben om te racen. Maar goed, het blijft op sommige coureurs heel erg lastig om elkaar te volgen. Dat is ook in combinatie met banden die te warm worden enzovoorts. We moeten dus naar een paar dingen kijken."

Daarom zit ze in de schuur op een gare rapendieet!

  • 2
  • 13 aug 2022 - 12:09

Reacties (30)

Login om te reageren
  • "Verstappen baalt van te zware auto's."

    Dat heb ik met schoonmoeders...

    • + 1
    • 13 aug 2022 - 12:08
    • Daarom zit ze in de schuur op een gare rapendieet!

      • + 2
      • 13 aug 2022 - 12:09
    • Remco_F1

      Posts: 682

      Dat heb ik met mijn vriendin...

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 12:23
    • Raye34

      Posts: 260

      @Larry Perkins

      Heb jij auto's met te zware schoonmoeders?

      • + 1
      • 13 aug 2022 - 12:28
    • Ik heb mijn schoonmoeder in de seine gegooid in Frankrijk, die is verleden week eruit gehaald, gelukkig stierf dat bees.

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:28
    • Schoonmoeders zijn ook mensen @Roy!
      Zelfs die van jou...

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:39
    • Golf-GTI

      Posts: 824

      Larry heeft last van te zware schoonmoeders…

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 15:04
    • Snork

      Posts: 16.750

      “schoonmoeders” suggereert meerdere versies daarvan. Ik vind eentje ervan wel genoeg. Gelukkig is mijn schoonmoeder een schatje, wel wat aan het dementeren, maar ze is een lieve oude dame.

      • + 1
      • 13 aug 2022 - 17:18
    • Alleen als ikzelf nog naar de supermarkt zou gaan, daar krioelt het van de schoonmoeders die in hun eentje drie rijen dik de gangpaadjes blokkeren.
      Gelukkig kan m'n butler één van m'n medewerkers sturen.

      Heb meer last van brutale forumleden...

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 17:22
    • @larry, maar leg eens uit waarom jij je schoonmoeder wil optillen?

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 19:33
    • Heb je er weer zo'n eentje...

      Met ook nog een vraag die kant noch wal raakt.

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 20:03
    • Snork

      Posts: 16.750

      Larry, toch schreeuwt dit om een antwoord 😉

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 21:18
    • @Snork, waarom wil jij De Kuip in de fik steken?

      (dat is net zo'n soort onzinnige vraag, dus vertel het maar...)

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 00:42
    • Mijn schoonmoeder is zo dement dat zich een paar keer per dag onder schijt.
      Dus zo schoon vind ik mijn "2e" moeder niet......

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 03:57
  • Mr.Rofl

    Posts: 647

    Obesitas is vooral een first world problem

    • + 1
    • 13 aug 2022 - 12:09
  • hellway666

    Posts: 22

    beetje rare zin ( Maar goed, het blijft op sommige coureurs heel erg lastig)

    • + 2
    • 13 aug 2022 - 12:16
    • Gebruiker

      Posts: 358

      Op sommige coureurs is ‘inhalen’ al lastig laat staan op sommige circuits 😉😛

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 05:34
  • De schrijvert haalt twee zaken door elkaar:
    1. Het gewicht van alle F1-auto's in het algemeen.
    2. Het OVERgewicht van specifiek de huidige Red Bull Racing RB18.

    Verstappen heeft het alleen over het eerste punt...

    • + 2
    • 13 aug 2022 - 12:17
    • Snork

      Posts: 16.750

      Dat dan weer toegepast op schoonmoeders, geldt het daar ook precies zo?

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 17:20
    • Vreemd genoeg vormen schoonmoeders van anderen dikwijls geen probleem @Snork...

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 17:25
  • Is al een probleem sinds 2014, maar elke keer komt er meer gewicht bij.

    • + 0
    • 13 aug 2022 - 12:26
    • bonensoep

      Posts: 435

      Ben het kwijt... Je schoonmoeder, je vriendin of de RBR?

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 13:24
    • @Bonensoep,

      @Remco heeft dat met zijn vriendin,
      @Larry met z'n schoonmoeder en
      Max met alle wagens. 🤪

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 13:51
    • bonensoep

      Posts: 435

      @Pietje
      Bedankt voor de toelichting. Het wordt toch wat trager in de bovenkamer na 18 uur in de auto :-)

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 13:54
    • @Orange heeft het ook over alle wagens @Bonensoep.

      @Pietje, voor de zekerheid, ik had het OVER mijnschoonmoeder, maar ik heb niks MET mijn schoonmoeder!

      Geen verwarring scheppen hè (je bent doorgaans zo helder in je reacties...).

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:11
    • Excusez-moi voor de stomme fout @Larry!
      Als je iets MET je schoonmoeder had, sloot je haar niet op in de schuur.

      @Bonensoep, is jouw auto ook te zwaar, waardoor je er 18 uur
      over gedaan hebt? 🤪

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:19
    • Bonensoep ligt niet alleen zwaar op de maag...

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:36
    • En dat terwijl je van bonensoep extra naverbranding krijgt.

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 18:06
    • bonensoep

      Posts: 435

      @Pietje
      Zeker te zwaar, naar mijn mening. We zitten er dan ook met zijn zessen in. Nog een paar jaar en dan begint het natuurlijk verloop mee te spelen en wordt de auto minder zwaar. Misschien dat mijn vrouw en ik door datzelfde natuurlijke verloop dan wat zwaarder zijn geworden maar dat zien we dan wel.

      @Larry.
      Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar die methode om je choonmoeder in de schuur op te sluiten... Doe je dat ook als je op vakantie gaat? En hoe doe je dat met eten en drinken? Kraan in de schuur o.i.d?

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 19:55
    • Op vakantie: personeel neemt het over.
      Eten en drinken: alles uit de trog...

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 00:45

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.899
  • Podiums 73
  • Grand Prix 158
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar