Button: "Red Bull Racing moet zich nu zorgen gaan maken"
- Gepubliceerd op 31 jul 2011 21:18
-
26
- Door: Robin Smeets
"We hebben drie van de laatste vijf Grands Prix op onze naam geschreven, dus het ziet er goed uit", vertelde Button die vandaag zijn 200e Grand Prix reed. "Het is jammer dat ik in de laatste twee races technische problemen had waardoor mijn kampioenschap nu zo goed als voorbij is. Ik sta ver achter Vettel (100 punten, red.), dus ik zou hem eigenlijk elke race moeten verslaan en dat is precies wat ik van plan ben te gaan doen."
"Red Bull Racing moet zich nu zorgen gaan maken, want we komen in zowel de kwalificatie als race dichterbij. Ik ben het team erg dankbaar voor hun harde werk. Zeker de laatste races hebben zij geweldig werk verricht en het is fijn dat we met een zege de zomerstop ingaan."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 120
Vooralsnog wordt de voorsprong van Vettel niet kleiner, integendeel. Dus grote zorgen? valt wel mee. Wel is het veel leuker nu McLaren en Ferrari laten zien dat ze echt kunnen winnen!
Ik had een tijdje de hoop dat ook Mercedes GP zich kon verbeteren, maar daar gaat het zeker nog niet vooruit
Posts: 1.278
Met 85 punten voorsprong, een snelle Fernando Alonso en een Vettel dat zelfs op mindere dagen op P4 en P2 finisht, denk ik niet dat ze in Milton Keynes of Heppenheim snel gaan panikeren. Voor het team, Button, Hamilton en McLaren fans zoals ik, is het natuurlijk leuk om nu toch regelmatig te kunnen juichen voor een racewin, maar die wereldtitel, die is echt wel vergeven...
Posts: 7.033
De constructeurstitel zit er misschien nog wel in. Dat is ook mooi meegenomen natuurlijk
Posts: 631
@ L.Hamilton.
Als je denkt dat ze nog een kans hebben voor de Constructeurs Titel, is er zeker ook nog kans voor de rijders titel. Ik hou nog steeds hoop, ondanks het grote gat, Vettel kan nie tin de top 3 blijven eindigen. Wat als Hamilton nu met een betere of gelijke McLaren 5 races wint, is het gat al een stuk kleiner. Het is optimistisch weet ik, maar Spa, Monza, Singapore, Suzuka ligt Hamilton wel. Dus ik hou hoop!
Posts: 2.567
@F1McLaren
Dat is echt fan...
Posts: 631
Haha, misschien iets te optimistisch?
Posts: 1.481
Ach, optimisme is goed voor de mens. Laten we maar gewoon van de races van dit seizoen genieten. :)
Posts: 9.505
Poeh Button, ze zullen bij RB vannacht allemaal met het zweet tussen de bilnaat wakker schrikken :)
Volgend seizoen misschien, dit jaar is een gelopen koers
Posts: 12.432
Button bedoelt eerder dat het niet meer zomaar een gelopen koers is om races te winnen. En ik denk dat er idd een paar mensen bij RB aan het denken zijn van: ze komen nu wel ernstig dichtbij(of wij beginnen achterop te geraken), we kunnen nu niet meer vanuit onzen comfort zone werken. En zullen nu adhock dingen gaan bedenken en toepassen op de auto en dat kan wel eens fout gaan. Het kampioenschap, dat zal nog wel goed komen, maar volgend jaar?
Posts: 9.505
Volgend jaar heeft iedereen weer een nieuwe auto, daar is dus nog helemaal niets over te zeggen. En dit jaar winnen ze misschien niet iedere race nee, so what. Met zo\'n voorsprong is dat ook niet van belang. Dus wat hij dan zou bedoelen met dat ze zich zorgen moeten gaan maken?
Posts: 144
RedBull hoeft zich nergens zorgen over te maken. Qua \'racepace\' zijn ze eigenlijk net zo snel als Redbull, en soms sneller. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ze kunnen winnen in Spa, Monza, Singapore etc.
Alleen het is te laat voor ze. Vettel is de meest constante die er steeds voor zorgt dat als die niet de snelste is op de zondag geen domme dingen doet en gewoon 2de, 3de of 4de wordt om puntjes te pakken. De voorsprong is te groot van Vettel. Hij kan het alleen nog vergooien door technische problemen (dus 0 punten) of domme acties waarbij die zichzelf uit de wedstrijd rijdt. Eigenlijk wat er in 2010 gebeurde. En dat zou dan meer dan 1x in de laatste 8 races moeten gebeuren. Lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar ondanks dat het kampioenschap nagenoeg beslist lijkt, hebben we toch leuke, boeiende wedstrijden en daar gaat het om.
Posts: 10.089
\'\'RedBull hoeft zich nergens zorgen over te maken. Qua \'racepace\' zijn ze eigenlijk net zo snel als Redbull, en soms sneller. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ze kunnen winnen in Spa, Monza, Singapore etc.\'\'
ik hoop dat je Mclaren bedoelt, want Redbull kan onmogelijk Monza winnen
Posts: 144
Ik bedoel idd Mclaren
Posts: 95
Red Bull zal hier wel heel overdreven op reageren in de media, en ondertussen boeit het ze niet zo heel veel.
Posts: 207
ergens heeft hij gelijk, maar wordt Vettel geen 1e, dan zorgt hij wel voor een andere podium trede. Daar komt bij dat op de Nurburgring de nummer twee voor het eerst 3!punten inliep op hem...
Posts: 10.089
Vettel reed de kwalificatie en de race met een auto die in principe precies hetzelfde was als die in Valencia, de updates werkten niet goed en zijn er daarom van vrijdag op zaterdag nacht afgehaald.. Redbull heeft daarom 1 van hun 4 \'\'door werk nachten\'\' gebruikt
Zodra die updates goed werken, en wellicht nog meer, zie ik Vettel sowieso Suzuka nog winnen
Posts: 9.176
\"Zodra die updates goed werken, en wellicht nog meer, zie ik Vettel sowieso Suzuka nog winnen\"
En zodra de updates van andere teams werken, staat RBR in de middenmoot. Wat een gezwets.
Posts: 9.176
Zodra, als, indien, mits enz..
Posts: 19.803
Categorie druk opvoeren?!
De kwalificatie gaf een iets vertekend beeld want Hamilton had de pole gepakt zonder dat foutje.
McLaren is echt mega sterk teruggekomen en doet amper tot niets meer onder qua snelheid.
De vraag is, is het op tijd? Vettel geeft dit denk ik niet meer zo snel uit handen en is ook deze race \'gewoon\' weer uigelopen op de meest belangrijke concurrentie.
Pas wanneer McLaren echt dikke 1-2tjes gaat scoren aan de lopende band kan het nog, maar of dat gebeurd? (zou het wel heel leuk vinden).
Posts: 7.033
Het is te laat jammergenoeg, of er moet een wonder gebeuren maar dat is niet realistisch.. Hopelijk kan Mclaren volgend jaar vanaf race 1 winnen om serieus mee te doen voor het kampioenschap.. En Mclaren moet zichzelf eens wat minder in de vingers gaan snijden met die verkeerde tactische beslissingen.. Vooral Lewis heeft in totaal al heel wat punten daardoor verloren..
Posts: 1.408
Probleem voor McLaren is dat zowel Button als Hamilton races winnen, dus snel inlopen doen ze niet. Voordeel voor Red Bull is dat Webber dit seizoen minder presteerd dan Vettel en Vettel daardoor flink heeft kunnen uitlopen.
Posts: 712
De optimist in mij hoopt dat het gedaan is met de Vettel dominantie, maar volgens mij is die Vettel echt niet meer voluit aan het gaan.
Denk dat hij nu gaat voor voorzichtig rijden,geen risico\'s nemen en gewoon altijd in de punten eindigen. 1ste,2de of 3de plek maakt niet zoveel meer uit. HIj moet gewoon steeds in de punten eindigen en dan komt het allemaal wel goed met zijn 2de titel.
Constructeurskampioenschap is natuurlijk wel nog mogelijk.
Posts: 435
Als Vettel gewoon blijft scoren en bij de resterende races wint elke keer een andere coureur. Blijft Vettel lachen, gisteren heeft hij weer punten goedegemaakt op Alonso en Hamilton, en teammaat.
Hij verliest punten aan Button,
Red bull wordt gewoon tweemaal kampioen, of Vettel zet elk race de auto in de muur, dus niet
Posts: 1.175
\"We hebben drie van de laatste vijf Grands Prix op onze naam geschreven\".....
Heb ik iets gemist?
De 1e van 3 heeft Alonso toch gewonnen?
Posts: 281
Hij heeft het toch ook over 5.
Canada: button (1)
Europa: vettel
GB: alonso
Dld: hamilton (2)
Hongarije: button (3)
Posts: 3.091
De laatste 4 races is Vettel enkel 3 punten verloren ten opzichte van Alonso. Op de rest is hij gewoon uitgelopen. De McLaren is nu al 2 races minstens net zo snel als de Red Bull en nog lopen de heren nauwelijks in (Hamilton 1 punt over de laatste 3 races).
Het is mooi dat McLaren de dominantie van Vettel (want van een dominant Red Bull kan je niet echt spreken) heeft doorbroken maar als de McLaren coureurs geen punten inlopen op Vettel dan maakt het allemaal weinig uit.
Zoals het nu staat mag Vettel de rest van het seizoen telkens 3e worden ongeacht wie er wint. Als Hamilton (of Button) een kans wil maken op de titel dan moet niet alleen McLaren Vettel verslaan maar moet Vettel ook continu achter Alonso of Webber eindigen.