user icon

Russell tempert verwachtingen: "Niet zo zeker waar het vandaan komt"

  • Gepubliceerd op 22 jul 2022 10:19
  • comments 21
  • Door: Martijn Arnoldus

Mercedes gooit voor de Franse GP nieuwe onderdelen op de W13 in de hoop om het gat met de koplopers verder te verkleinen. Sommige buitenstaanders denken zelfs dat de Duitse formatie mee kan doen voor de victorie. Mercedes-rijder George Russell tempert echter deze voorspellingen.

"Er zijn veel verwachtingen van Mercedes dit weekend - niet zo zeker waar dat vandaan komt", zei Russell donderdag op de persconferentie. "Maar we zijn de auto zeker aan het verbeteren en we dichten dat gat [naar Ferrari en Red Bull]. "Het wordt heet, wat volgens mij weer een beetje gunstig is voor ons."

Op de vraag of Mercedes voor pole of de zege kan gaan, zei Russell het volgende: "Ja, we gaan ervoor, maar realistisch gezien, als we alles perfect doen, denk ik dat we een tiende achterstand zullen hebben, twee tiende achter op Ferrari en Red Bull."

De voormalig F2-kampioen weet dat deze twee teams verslaan een moeilijke opgave zal worden, maar hij merkt wel progressie met de W13. "Ik denk dat dit de eerste keer dit seizoen is dat we de auto echt begrijpen en dat we begrijpen wat er moet veranderen om de auto sneller te laten rijden. Terwijl we zo lang hebben geprobeerd te begrijpen wat de problemen waren, hoe we dat konden oplossen en niet noodzakelijkerwijs om de auto sneller te laten gaan."

Hij sloot af: "We wisten na de eerste test dat het een lastige start van het seizoen zou worden, maar nu denk ik dat we ons als team op een goede plek voelen dat we hierop kunnen voortbouwen en een aantal goede stappen kunnen maken."

Ja. De koptelefoons waren helaas uitverkocht bij Media Markt de. 😉

  • 4
  • 22 jul 2022 - 10:59

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Sander

    Posts: 294

    Vraag anders even Damon Hill waar dat vandaan komt.

    • + 2
    • 22 jul 2022 - 10:26
    • Alle Britten zeggen het, Buxton ziet Mercedes op eigen kracht 2 en 3 worden dit weekend

      • + 0
      • 22 jul 2022 - 10:49
  • Eens met Russell. Al denk ik wel dat ze er hier wat dichter op zullen zitten. Deze baan zou de wagen vrij goed moeten liggen. Toch zullen Leclerc en Verstappen denk ik wel te snel zijn. De focus zal dan moeten zijn op een p3 want Checo en Sainz zullen te pakken zijn.

    • + 1
    • 22 jul 2022 - 10:29
  • mario

    Posts: 11.255

    "Mercedes gooit voor de Franse GP nieuwe onderdelen op de W13"

    Ik zou het toch iets beheerster doen.... Je kent er wel vanalles tegenaan kwakken, maar dan lijkt het niet en komt de wagen vast niet door de keuring en mag je niet racen.... Zit je dan met je nieuwe onderdelen.... ;)

    • + 1
    • 22 jul 2022 - 10:44
    • Ja. De koptelefoons waren helaas uitverkocht bij Media Markt de. 😉

      • + 4
      • 22 jul 2022 - 10:59
    • mario

      Posts: 11.255

      👍😁

      • + 1
      • 22 jul 2022 - 11:06
    • @Martijn: anders even checken op Media Markt nl? ;-)

      • + 3
      • 22 jul 2022 - 11:06
    • Ik ben toch niet gek! 😉

      • + 1
      • 22 jul 2022 - 15:16
  • Ik ben toch wel benieuwd naar de nieuwe race truck van Mercedes. Moet echt een monster zijn op de Autobahn

    • + 1
    • 22 jul 2022 - 10:48
  • "Er zijn veel verwachtingen van Mercedes dit weekend - niet zo zeker waar dat vandaan komt"
    Naast het doorakkeren van de diverse 'opinions' op Sky, moet je misschien dan ook even praten met je teamgenoot; die spreekt op Sky van 'high hopes for a first win here"

    • + 1
    • 22 jul 2022 - 11:03
    • Ik hoorde Lewis juist zeggen dat hij niet snapt waar het vandaan komt. Tenzij er 2 verschillende Hamilton’s zijn. Dat kan natuurlijk ook nog. ;)

      • + 0
      • 22 jul 2022 - 11:21
    • MWHT

      Posts: 2.910

      Dat zou fijn voor hem zijn, FM19, heeft ie eindelijk iemand om mee te praten. ; )

      • + 3
      • 22 jul 2022 - 11:25
    • Euh... Lewis Jekyll en Hyde Hamilton? ;-)

      • + 1
      • 22 jul 2022 - 11:29
  • Als iedereen rekening houdt met een mogelijke overwinning van Mercedes ontvangen de Mercedes-boys minder schouderklopjes bij een daadwerkelijke zege...

    • + 0
    • 22 jul 2022 - 11:24
  • De Sky analisten vervelen zich een beetje volgens mij en gaan ze zon onzin roepen. Mercedes doet echt niet mee om de overwinning dit weekend. Eerst proberen ze Charles en Max tegen elkaar op te zetten en was de 2e Wereldtitel van Max niet meer haalbaar. Toen was het Max en Checo. Ik weet niet wat die Engelsen daar in het water of lucht hebben zitten.

    • + 0
    • 22 jul 2022 - 12:25
    • Sander

      Posts: 294

      Vinegar

      • + 1
      • 22 jul 2022 - 12:51
    • Ze zijn daar nog niet gewend aan het feit dat hij dit jaar, tot op heden, gewoon niet meedoet om de prijzen. De manier waarop ze in de kwalificaties nog steeds focussen op hem, terwijl hij helemaal niet meedoet om de pole position is irritant. Ik begreep dat in F1 ProTV je ook engels commentaar kan krijgen van een ander team en daar ga ik t.z.t. ook naar kijken.

      • + 0
      • 22 jul 2022 - 15:40
    • Valt mij ook op James. Constant Hamilton laten zien. Rijdt hij in een outlap volgen ze hem nog.

      • + 0
      • 22 jul 2022 - 15:50
    • Sander

      Posts: 294

      Wat je te zien krijgt ligt niet aan Sky. Dat wordt door de F1 zelf verzorgd. Daar heeft in principe niemand invloed op.

      • + 0
      • 23 jul 2022 - 06:10
  • zorba

    Posts: 1.643

    van nu wordt er strenger toegezien op de flexibele onderbodem ,specifiek de plank waar gaten in gemaakt zijn waardoor ze kunnen verbuigen ,wordt er daar op bedoelt door sommige wagens waaronder ferrari aanpassingen moeten doen en al geeft redbull het niet toe zei ook

    • + 0
    • 22 jul 2022 - 12:43
    • Volgens mij was dat uitgesteld naar Spa. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 22 jul 2022 - 13:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 293
  • Podiums 9
  • Grand Prix 82
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (24)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar