user icon

Netflix en Formule 1 verlengen contract, twee nieuwe seizoenen Drive to Survive

  • Gepubliceerd op 06 mei 2022 09:24
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1 heeft de afgelopen jaren flink aan populariteit gewonnen. Wereldwijd is het aantal fans enorm gegroeid en men heeft eindelijk voet aan wal gekregen in de Verenigde Staten. De groeiende populariteit heeft vanzelfsprekend meerdere redenen maar de Netflix-serie 'Drive to Survive' heeft er zeker een grote rol bij gespeeld.

Aan het begin van dit jaar verscheen het vierde seizoen van de show op de streamingsdienst. De serie was een enorm succes en volgens de Formule 1 stond de reeks in 56 landen in de wekelijkse top tien. Maar enkele maanden lang was er niets duidelijk over de toekomst van de serie, een aankondiging bleef namelijk geruime tijd uit.

Nieuw contract

Gisteravond kwam men echter met duidelijkheid. De Formule 1 en Netflix maakten namelijk bekend dat het contract met twee jaar is verlengd. Dat betekent dat er dus een vijfde en zesde seizoen van de reeks volgen. De camera's van Netflix zijn dus ook dit jaar weer aanwezig in de paddock om de (meeste) coureurs en teams op de voet te volgen. De serie wordt ook in de komende seizoenen geproduceerd door de gerenommeerde James Gay-Rees en Paul Martin.

Kritiek

De Netflix-serie kreeg in de afgelopen jaren ook veelvuldig te maken met kritiek. Niet elke coureur wil namelijk meewerken aan de productie. Regerend wereldkampioen Max Verstappen wil namelijk niet meewerken aan de serie omdat hij het niet eens is met hoe de coureurs in beeld worden gebracht. Netflix gaat immers nogal creatief om met de waarheid en plakt regelmatig boordradio's onder andere situaties. Tevens worden er soms niet bestaande rivaliteiten gecreëerd door de streamingsdienst.  

jammer...DTS mag in het afvoerputje. De story/prive/weekend van de F1.

  • 4
  • 6 mei 2022 - 09:28

Reacties (22)

Login om te reageren
  • jammer...DTS mag in het afvoerputje. De story/prive/weekend van de F1.

    • + 4
    • 6 mei 2022 - 09:28
    • MWHT

      Posts: 2.445

      ach, hebben scriptschrijvers ook weer wat te doen...

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 09:30
    • Joeppp

      Posts: 5.722

      Je hoeft niet te kijken en ik denk dat de meeste mensen die wat meer met de sport hebben dan de gemiddelde kijker er ook niet naar kijken. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is voor de F1.

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 09:55
    • Snork

      Posts: 15.776

      Ik vind het wel vermakelijk en heb alle seizoenen gekeken. Kom maar door met de volgende twee. Dat er soms gedramatiseerd wordt, dat weet ik. En daarom leg ik altijd een korrel zout op tafel neer voordat ik weer een aflevering kijk. ;-)

      • + 1
      • 6 mei 2022 - 11:54
  • "Drive" has survived ;-)

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 09:34
  • That reminds me...
    Ik heb de huidige serie nog niet afgekeken.
    Wie komt er dan ook een week voor de start met zo'n serie op de proppen?
    Ik laat het hierbij.
    De volgende DTS ga ik niet meer kijken.
    De start van het echte seizoen is veel leuker!

    • + 1
    • 6 mei 2022 - 09:51
    • Ik heb alleen de laatste aflevering gekeken. Met een grimmige Toto die als een James Bond schurk oogt en klinkt: "everybody has a target on their backs next year".

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 09:54
    • Die timing snap ik ook niet zo, doe dat lekker halverwege januari, dan hebben we iets te kijken in de winterstop.

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 10:34
    • Snork

      Posts: 15.776

      Evert, ik had alle afleveringen op m'n Ipad gedownload. Maandje terug moest ik naar Australië waar ik ook de race heb gekeken daar, tijdens dat eindeloze stuk vliegen is DTS dan prima tijdsverdrijf ;-)

      • + 1
      • 6 mei 2022 - 11:56
    • Heb inderdaad ook nog niet gekeken... Misschien na dit seizoen?

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 14:55
  • Net zo nep als de haven bij het cirquit.

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 10:00
    • Je bedoelt 'zirkwie'?
      Of sircuit? Circuit? Sirsuit.
      Qircuit. Zeirkwuit.

      😏

      • + 3
      • 6 mei 2022 - 11:07
    • Handig toch zo'n smartphone waarvan de spellingscontrole steeds de taalpurist voer geeft :)

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 12:07
    • Och, van de medeforummers kan ik een skrijvfaudtje wel hebben. 👍
      Vooral zolang de aangeboden artikelen van deze sait nog volzitten met spel- en schrijffouten.

      Enne ik ben zelf ook niet Roomser dan de Paus.🤗

      • + 1
      • 6 mei 2022 - 14:03
    • Snork

      Posts: 15.776

      Evert, het is:
      Roomzer dan de pous.

      • + 1
      • 6 mei 2022 - 14:08
  • Leuk man, nog meer show.

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 10:33
  • Hoop dat ze luisteren naar de kritiek. De serie en het commentaar is tranentrekkend te noemen. Will Buxton: if you finish first, you win the race.

    • + 1
    • 6 mei 2022 - 10:42
    • Snork

      Posts: 15.776

      Klopt als een koe.

      • + 0
      • 6 mei 2022 - 11:57
  • Benieuwd welk team/rijder dit seizoen zijn propaganda mag verkondigen in DTS. Ik doe een gok Lewis Hamilton. Gaat toch echt af dit seizoen.

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 11:28
  • Evert van der Pick
    Foutje,sorry,bedankt..

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 13:26
  • Wat ik altijd tegen mijn vrouw zeg als ze begint over wat er in (reality) shows gebeurd: "het is een reality show, het is niet echt"

    • + 0
    • 6 mei 2022 - 14:56

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar