Kovalainen geeft toe: "Onze doelstellingen waren te optimistisch"

Volgens Heikki Kovalainen was Team Lotus vorig jaar té optimistisch bij het stellen van doelen voor 2011. Het team hoopte na een solide debuutjaar in de Formule 1 dit seizoen te kunnen strijden in het middenveld. Tot op heden hebben Kovalainen en teamgenoot Jarno Trulli nog geen enkel punt gescoord en is hun beste finishplaats in 2011 een dertiende plaats.

"Ik denk dat we onszelf te hoge doelen hebben gesteld", vertelde Kovalainen. "Met de middelen die we op dit moment tot onze beschikking hebben kunnen we niet verwachten dat we de strijd aangaan met Renault en Mercedes. We staan er nog niet dit jaar en daardoor waren onze doelstellingen wat te optimistisch. Maar ik maak me daar niet al te druk om."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Godius

    Posts: 658

    Lotus zal volgend jaar waarschijnlijk wel aan de FI\'s en STR\'s kunnen plakken maar ook niet meer.

    Als je in een (echt) nieuw team stapt dan heeft dat gewoon een paar jaar tijd nodig om te kunnen ontwikkelen tot een stabiele factor dat mee kan strijden voor de punten.

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 13:15
  • Gonfa

    Posts: 234

    Ach, niets mis mee. Kvind lotus een tof team (vooral met kovalainen dan) en traag maar zeker maken ze ook progressie.

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 13:28
  • klompie

    Posts: 236

    Leuk team dat langzaam progressie boekt, ik zie ze de komende jaren wel groeien naar een middenmoot team. Maar net als alle andere middenmoot teams met ambitie(STR,ForceIndia,Sauber,Williams) willen deze steeds verder naar voren groeien en het gevecht aan gaan met Mercedes en Renault. Maar de fabrieksteams hebben meer faciliteiten,personeel en een veel groter budget. Ik denk niet dat een middenmoot team deze strijd echt kan winnen. Maar gevechten gedurende de race in het middenveld zijn ook leuk om te zien. De doelstellingen van Team Lotus moet dan ook als eerste doelstelling hebben om de strijd met het middenveld aan te gaan.(ze slaan een stap over)

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 13:41
  • metname door Kovalainen vind ik Lotus een leuk team!
    Trulli vind ik kleurloos maarja, niet alles kan mooi en leuk zijn.. anders zou het je niet opvallen wat leuk was

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 13:50
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Toch wel een leuke sprong gemaakt weer dit jaar.. Volgend jaar denk ik dat ze onder in de middenmoot strijden..

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 15:42
  • Cypher

    Posts: 2.195

    ik had meer verwacht dit jaar eigenlijk t.o.v vorig jaar ...

    ze staan eigenlijk precies waar ze stonden , alleen dan met een iets grote voorsprong op de Virgins en de Hispania\'s

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 17:31
    • Helemaal met je eens. In de kwalificatie hebben ze zeker nog geen kans om zich op eigen kracht in Q2 te rijden. Had dat eigenlijk wel verwacht. Daarentegen doen ze het in de races beduidend beter, en hebben ze wel enigszins aansluiting. Echter dan blijft het nog zo dat er 9 snellere wagens uit moeten vallen willen ze in de punten kunnen rijden. In de hedendaagse F1 helaas een utopie. De kans dat ze zelf uitvallen is vele malen groter.

      Dat de doelstellingen te optimistisch waren? Ach, dat wist ik voor het seizoen ook wel. Maar dat geld eigenlijk voor alle teams, op Red Bull na, en misschien Sauber. Het belangrijkste, denk ik, is dat ze zich duidelijk hebben verbetert. Ook al kun je dat niet direkt uit de resultaten aflezen.

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 10:15
    • Ach, het is ergens ook niet realistisch om te verwachten dat ze in één klap 2 seconden gingen goed maken. Als je ziet dat ze op sommige circuits nu op een paar tienden zitten, dan zitten ze er volgend jaar wel bij. Ze hebben een gigantische stap gezet, maar door de dichtheid van de huidige F1 zie je dat gewoon niet. Net als je niet ziet hoe goed Kovalainen eigenlijk rijdt.

      • + 0
      • 18 jul 2011 - 23:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar