user icon

Jos Verstappen maakt eind deze maand langverwachte comeback

  • Gepubliceerd op 03 feb 2022 09:59
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen liet vorig jaar heel Nederland juichen met zijn wereldtitel in de Formule 1. De successen van de Limburger zijn niet vreemd, hij komt uit een echte racefamilie en het snelheidsvirus is hem met de paplepel ingegoten. Zijn vader Jos Verstappen reed ook in de Formule 1 en kent het wereldje dan ook door en door.

Verstappen senior trad de afgelopen jaren vooral op als mentor en schaduw van zijn succesvolle zoon. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en Jos Verstappen wilde terugkeren in de autosport. Het was de bedoeling dat hij aan de start zou staan van een rally in Assen maar de pandemie gooide roet in het eten. Daarnaast zou hij ook deelnemen aan de 24 uur van Dubai maar ook daar moest een streep door.

Haspengouw

Aan het eind van deze maand maakt Jos Verstappen dan toch zijn comeback in de racewereld. De voormalig Formule 1-coureur verschijnt op 26 februari aan de start van de Rally van Haspengouw, de eerste ronde van het Belgian Rally Championship. Verstappen bestuurt een Citroën C3 R5 die wordt geprepareerd door het team van DG Sport Competition. Naast Verstappen neemt de Belgische navigator Kris Botson plaats in de snelle Citroën.

Avontuur

Jos Verstappen is in zijn sas met het nieuwe hoofdstuk van zijn lange raceloopbaan. Op de site van de Verstappens spreekt hij zich uit: "Ik heb er erg veel zin in en ik heb ook gemerkt dat ik rallyrijden heel erg leuk vind. Dat komt doordat het heel onvoorspelbaar is. Natuurlijk ben ik gedreven en ik heb de ondersteuning van een topteam maar ik zal samen met mijn navigator op zoek moeten naar mijn limieten. De rede dat ik in dit avontuur stap is dat het mij plezier brengt."

MWHT

Posts: 2.445

zo flauw dit, heb je nou zelf ook niet iets van; ik zou beter moeten kunnen?

overigens heb je wel grindpaden in het rallyrijden, maar dat terzijde...

  • 3
  • 3 feb 2022 - 12:42

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Carlos Sainz Sr. volgt de escapades van Verstappen Sr. met argusogen...

    • + 2
    • 3 feb 2022 - 10:44
  • Vooral voor de leuk, dus. Lijkt me de perfecte basis om tot goede resultaten te komen! Ben benieuwd.

    • + 0
    • 3 feb 2022 - 10:44
  • Joss the Boss is back!

    • + 1
    • 3 feb 2022 - 10:57
  • Als je een podium in de F1 kunt pakken, kan je met tien vingers in de neus WK rallyrijden worden...

    • + 0
    • 3 feb 2022 - 11:17
  • Steur

    Posts: 169

    Zou hij ook daar weer op het laatste moment afhaken, want ook daar hebben ze geen grintbakken. 😜

    • + 0
    • 3 feb 2022 - 11:22
    • Kees van de grinTbakken....

      • + 0
      • 3 feb 2022 - 12:22
    • MWHT

      Posts: 2.445

      zo flauw dit, heb je nou zelf ook niet iets van; ik zou beter moeten kunnen?

      overigens heb je wel grindpaden in het rallyrijden, maar dat terzijde...

      • + 3
      • 3 feb 2022 - 12:42
    • Steur

      Posts: 169

      O, zeker weten dat ik beter kan, maar ik probeer me hier nu juist een beetje aan te passen en juist niet zo uit de toom te vallen. 😜

      • + 0
      • 3 feb 2022 - 12:58
    • MWHT

      Posts: 2.445

      ah, dus al die spelfouten zijn bewust...

      • + 2
      • 3 feb 2022 - 13:15
    • Steur

      Posts: 169

      Die taalfouten zijn er speciaal voor de flauwe opmerkingen. 😜

      • + 0
      • 3 feb 2022 - 13:52
    • Snork

      Posts: 15.775

      Inhoudelijk voegt die spartelende vis met z'n knipogende smiley's hier helemaal niks toe. Wel geniet ik van het feit hoe hij de Verstappens, Red Bull en alles wat er aan oranje fans aan kleeft niet uit kan staan. Dan heb je in dit tijdperk toch echt wel een k*tleven.

      • + 2
      • 3 feb 2022 - 16:51
    • @Snork,
      Hij is en blijft gesteurd wat voor account hij ook gebruikt.

      • + 2
      • 3 feb 2022 - 17:00
  • k.w

    Posts: 807

    Weer gekoppeld aan een Belg...hmm.. de vorige keer toen Jos gekoppeld was aan een Belg(ische)...heeft dit vuurwerk en een F1 wereldtitel voort gebracht.
    Succes verzekerd dan denk ik ;)

    • + 1
    • 3 feb 2022 - 11:29
  • Botson? Wtf, has Jos lost his marbles? ;)

    • + 0
    • 3 feb 2022 - 14:00
    • Marble Mania gaan Jos en Max binnenkort aan meedoen.
      Wordt 1 groot spektakelstuk...

      • + 0
      • 3 feb 2022 - 22:52
  • Hoera Jos is back.... Wie was dat ook alweer.......

    • + 0
    • 4 feb 2022 - 12:31

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nederland
  • Geb. datum 4 maa 1972 (50)
  • Geb. plaats Montfort, Netherlands, Nederland
  • Gewicht 73 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar