Christian Horner: "We konden ons geen crash veroorloven"
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 16:20
-
37
- Door: Robin Smeets
Volgens Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing, was het een teambeslissing. "Dit is een teamresultaat en door eerdere omstandigheden in de race reden ze in deze volgorde. Sebastian had nog een probleem met zijn KERS en het laatste wat je wilt dat er gebeurd is dat we als team veel punten zouden verspelen."
"Natuurlijk was Mark het er niet mee eens, maar vanuit teambelang was dit de beste beslissing."
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 235
wat een vies mannetje.
Posts: 10.412
gewoon een dikke.....
Posts: 711
Mijn mening staat al als 2de onder de race, met uitleg er onder!
Posts: 232
Ja ja tuurlijk .. houd je mond volgende keer ..horner
Posts: 2.049
Bij mijn weten was het nog altijd Vettel die Webber afknalde in Turkije. Aangezien dat beeld duidelijk in Horner zijn hoofd gespeeld heeft bij die beslissing, had Webber eigenlijk voorrang moeten krijgen.
Teamorders toegelaten of niet, Horner heeft verleden jaar gezegd geen teamorders te geven. Ironisch genoeg heeft hij Vettel verleden jaar op hetzelfde circuit bevoordeeld. Toch duidelijk dat Webber 2de rijder is he.
Posts: 10.089
dus jij vind dat Vettel Webber voorbij had moeten laten ??? jaa dat doet elk team altijd, hun coureur die 80 punten achter staat in de laatste ronde de hun Championship Leader laten inhalen.. raar dat dat niet mocht!
Posts: 2.049
Webber was pakken sneller en Vettel voor in het kampioenschap of niet, het zou Vettel maar 3 punten schelen. Nogmaals, gezien Vettel empirisch gezien de grotere brokkenmaker is dan Webber in zulk soort situaties, was het beter om Webber voor te laten.
Posts: 10.089
haha, Vettel de grote brokkenmaker...
Posts: 18.535
Turbo, ik zie nu ook niet in waarom Vettel de grootste brokkenmaker is, Webber heeft vorig jaar ook 2 directe concurrenten van de baan af getikt (2x Hamilton) en doet dat ook wel meer.. Iedereen trouwens. Ik vond het gewoon logisch, mede omdat ik niet verwacht dat Vettel aan de kant zou gaan en ze elkaar van de baan zouden rijden.
Posts: 10.089
sja ik zal wel gek zijn, maar ik begrijp dit helemaal.. waarom zou je je coureurs in de laatste 2 ronden.. 33 punten in gevaar laten brengen omdat ze vechten om 3 puntjes?
Posts: 880
Ik ben het in principe met je eens, hoor. Had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Maar ik kan ook de reacties begrijpen van mensen die zeggen dat dit haaks staat op het \'wij geven hier geen teamorders\'. Het komt toch wat hypocriet over in Horners geval.
Posts: 3.840
@Ricardo uit Geleen
+1. Helemaal correct en wat zijn ze getraint in PR talk zeg. Jordan kan me nu ook de pot op.
Posts: 3.145
Het gaat er niet om of Webber voorbij had moeten gaan aan Vettel of niet, maar hoe haalt Horner het in zijn hoofd om vorig jaar Ferrari te bekritiseren en te berispen voor hun teamorder, maar zelf geen háár beter bent, dan is Horner in mijn ogen een mediafeil mannetje die er alles voor over heeft om maar met alle winden mee te waaien.
Posts: 413
Ik vond het gewoon logisch, ookal was het niet fijn om te horen...laatste ronde, moest dit eerder in de race gebeurt zijn zou ik het erg gevonden hebben..
Posts: 7.033
Vrij logische beslissing in mijn ogen zo aan het einde van de race. Webber kon op het rechte stuk nog wel proberen in te halen(wat niet lukte) maar inhalen ergens in een bocht was het risico op een eventuele crash niet waard aangezien Alonso 1 reed en mocht Vettel uitvallen ziet het er opeens een stukje anders uit + waarschijnlijk opnieuw een rel binnen het team van RBR. Dus ik vind het wel een verstandige beslissing van Horner.
Posts: 18.535
Voila :)
Posts: 144
Horner is een hypocriet mannetje. Vorig seizoen schreeuwen en verbolgen doen over dat Massa Alonso voorbij liet in Hockenheim, en nu min of meer hetzelfde doen met teamorders. Niks mis mee, maar hou je dan stil als andere teams daar ook voor kiezen.
Posts: 3.840
Excuus?
www.f1fanatic.co.u(...)-order-pass-vettel/
Webber ging van zijn gas af. Wat is duidelijker.
Posts: 640
Goed gedaan webber je kontract wordt verlengt tot 2012 groetjes Dietrich Mateschitz
Posts: 10.089
webber negeerde het bericht.. wat is je reactie nu ?
Posts: 3.077
Ik vind het een terechte beslissing. Je zit als team niet te wachten op een \'do or die\' actie van Webber in de laatste ronde. Teamorders horen ook thuis in een teamsport en dat is F1.
Alleen als Ferrari het had gedaan, dat was Horner de 2e in de rij om kritiek te geven. Met Helmut Marko vooraan in diezelfde rij.
Posts: 2.250
Ik denk zelfs dat Webber niet eens luisterde naar de teamorders. Want Horner had het duidelijk over : \"Maintain the gap\", maar die was er niet meer op het moment dat het radiobericht kwam. Ik denk dus dat Webber nog gewoon aan het vechten was.
Posts: 3.840
\"Keep the gap\"
Posts: 10.089
haha toen wij het bericht hoorde zat webber er zowat naast.. wel lastig om dan het gat op die hoogte te houden :P
Posts: 1.754
Webber hield zich er niet aan en kon er dus niet voorbij. Als hij het nog harder zou proberen moest hij onnodige risico\'s gaan nemen. Dat wilde Horner niet maar hij had ook kunnen zeggen tegen Vettel, Mark is faster then you... Mark is en blijft de number two driver. McLaren doet hetzelfde als het erop aan komt.
Posts: 10.089
geef mij eens 1 goede reden, waarom Horner zou zeggen \'\' Seb, Mark is faster than you.\'\'
Posts: 1.754
Vetels kers werkte niet meer en Mark was op dat moment sneller. Voor het WK maakt het niet veel uit.
Posts: 1.434
Hoe je het mag noemen een smerige beslissing en als ik dat bekkie van Vettel nu voortaan zie dan ga ik ......
Posts: 712
...niets doen?
Posts: 18.535
Stoppen met reageren?
Posts: 3.145
Wat een slappe smoes, je bent dus bang dat beide auto\'s naast de baan komen te staan, waarom geef je Vettel dan niet de opdracht om Webber niet vechten bij een inhaalactie? ...
RBR = een bijzonder! hypocriet team;
2010, na Ferrari\'s teamorder;
\"
Ik zou mijn coureurs nooit zoiets opdragen. Ik wil dat ze ervoor racen, beëindigd Horner.
\"
Posts: 10.089
je bent niet echt objectief.. jammer, want de laatste 2 week vond ik dat je dat vaak wel was
Posts: 3.145
Het gaat me meer om de leugen van Horner en dat hij denkt zowat iedereen op zo\'n manipulerende manier te kunnen bespelen.
Posts: 18.535
Zoals ik al eerder zei Mika, McLaren zit constant te zeggen dat hun rijders mogen racen tegen elkaar en er zijn zo 2 voorbeelden te noemen waarin ze dat uit veiligheidsoverwegingen niet doen.
Posts: 7.177
Slechtste smoes ooit!
Posts: 7.177
Slechtste smoes ooit!
Posts: 962
De enige juist beslissing. Webber mag dan wat sneller geweest zijn in de laatste ronde, maar Vettel is duidelijk degene die het meeste aanspraak maakt op de titel dit jaar. We hebben vorig jaar allemaal gezien hoeveel verschil een paar puntjes kunnen maken en met een ontketende Alonso kun je maar beter wat meer punten voorsprong hebben. Als het dan voor het teamresultaat niet uitmaakt, Vettel er tóch al voor zit én je kunt de positie van de beste coureur wat versterken, waarom zou je dan Webber erlangs laten? Er zijn 2 kampioenschappen, 1. de constructeurs en 2. coureurs. Voor de constructeurs maakt het niet uit, voor de coureurs is het beter dat Vettel wint. A + B = Webber moet zijn gezeik houden en teamspeler zijn.