user icon

Gasly rekent op stoeltje bij topteam in 2023

  • Gepubliceerd op 09 jan 2022 10:16
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Pierre Gasly ziet 2023 als zijn grote kans om terug te keren in een team dat in staat is om te strijden voor het kampioenschap. De Fransman ziet zichzelf als de voor de hand liggende kandidaat voor een stap omhoog, aangezien hij gedurende het seizoen 2021 het maximale uit zijn AlphaTauri-auto heeft gehaald, vooral in de kwalificatie.

In tegenstelling tot andere coureurs met een groot potentieel, zoals Charles Leclerc en Lando Norris, realiseert Gasly zich dat zijn huidige team nooit een potentiële kanshebber is voor het WK, aangezien ze tweede team zijn van eigenaar Red Bull. Een terugkeer naar Red Bull Racing zou de ideale stap zijn voor de 25-jarige coureur, nu hij een meer volwassen en complete coureur is dan toen hij tevergeefs naast Max Verstappen reed in het begin van 2019.

Sergio Perez kreeg opnieuw de voorkeur van Red Bull Racing voor 2022, waardoor Gasly naast Yuki Tsunoda bij AlphaTauri blijft, maar het volgende jaar zullen er mogelijk meer stoelen vrijkomen op de grid vanwege het aflopen van diverse contracten.

Kansen gaan komen

Gevraagd tijdens een interview met Auto Motor und Sport of hij bang was om in de beste jaren van zijn carrière vast te zitten bij een team in het middenveld, antwoordde Gasly: ​​“Nee, want de markt zal veranderen. Veel contracten lopen af ​​in 2023 dus er gaan kansen komen. In de Formule 1 gaat alles heel snel. Ik maak me niet al te veel zorgen."

"Er zullen kansen komen, dat weet ik zeker. We zullen zien wanneer het de juiste tijd is. Op dit moment concentreer ik me op mijn prestaties. Ik doe mijn best. Het beste wat ik kan doen, is resultaten herhalen zoals in Mexico - vijfde worden in de kwalificatie, achter Mercedes en Red Bull in een auto die thuis hoort in de middenmoot. Ik zou het zeker beter doen met een snellere auto. Dat is het enige dat telt."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Hij zou Alonso of Ocon kunnen vervangen bij Alpine. Of Ricciardo bij McLaren. In de Mercedes naast Russell als Lewis stopt misschien? Bij Red Bull zal het in ieder geval niet gebeuren.

    • + 1
    • 9 jan 2022 - 10:26
    • Joeppp

      Posts: 5.126

      Waarom niet bij RedBull? Perez gaat niet eeuwig door en is vervangbaar. RedBull is achter Gasly blijven staan ondanks dat hij op het moment dat hij in de hoofdmacht stond niet goed genoeg was. Ik denk ook dat het goed is dat hij Albon niet heeft vervangen omdat juist na Albon er enorm veel druk op stond bij RB. Ze hebben het geprobeerd met hem bj RB maar het werkte toen nog niet, vervolgens hebben ze hem een nieuwe kans bij AT gegeven om te groeien en leren en dat heeft hij uitstekend doorlopen. Ik denk dat hij in 2023 gewoon in de RB zit en Perez met pensioen gaat.

      • + 2
      • 9 jan 2022 - 10:53
    • Ik denk dat eventueel Alpine het enige team is waar hij kans zou kunnen maken om zijn nationaliteit.
      Teams als Mercedes en Ferrari denk ik sws niet omdat ze daar ook wel zagen dat hij niet heel goed tegen de druk kan. Ook al is hij behoorlijk gegroeid.

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 10:57
    • Hij heeft zijn kans gehad en is bezweken onder de druk ben bang dat een top team er niet meer in zit .

      • + 2
      • 9 jan 2022 - 11:06
    • StevenQ

      Posts: 7.435

      Hij heeft bij Red Bull laten zien dat hij de druk niet aankon, dus ik betwijfel of een echt topteam dat risico nog gaat nemen

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 11:29
    • amigob

      Posts: 176

      Ja, ga naar een slechter team, dat gaat echt helpen
      Renault met 2 goede coureurs staat maar net boven AT. Als Yuki het wat beter gedaan had, had AT dik boven Alpine gestaan

      • + 1
      • 9 jan 2022 - 11:36
    • volgens geruchten staat gasley bovenaan de lijst van toto als hamilton ermee kapt. ik denk dat toto hem als tweede rijder wil halen naast russel om zo de taak van bottas over te nemen. en ik denk dat hij dat wel aan kan, gasley is enorm gegroeid laatste 2 jaar en heel erg consistent. hij heeft laten zien dat die in een klein team als toro rosso regelmatig coureurs als leclerc, sainz en norris bij kan houden en soms zelfs verslaat.

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 13:04
    • McLaren als Gasly zijn niveau in 2022 vasthoudt en Ricciardo blijft aanmodderen...

      • + 1
      • 9 jan 2022 - 15:45
  • Kan je rekenen?

    Reken er maar niet op.

    • + 1
    • 9 jan 2022 - 10:52
    • Vade

      Posts: 1.587

      Wat een kwaliteitsvolle bijdrage 👍

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 10:57
    • Dank je.

      • + 6
      • 9 jan 2022 - 10:58
  • Hij kon niet tegen de druk van o.a Max.
    Maar dat is weer 'n flinke tijd geleden, wie weet hoe hij zich nu houdt tegenover Max.

    Hij zal nooit en te nimmer beter worden dan Max, maar zal zich nu wel beter staande kunnen houden, dat geloof ik wel.

    Ik durf hem aan: hij is beter dan Sergio.

    • + 1
    • 9 jan 2022 - 12:08
  • jd2000

    Posts: 5.315

    Heel verstandig van Gasly om je zo te profileren. Lekker rond bazuinen dat je in een team rijdt waar je jezelf te goed voor vind. Zullen zijn monteurs ook fijn vinden om te horen, die zich uit de naad werken om hem met het best mogelijk materiaal op pad te sturen. De reden dat hij niet bij RB zit, is omdat hij klasse tekort komt en omdat Pierre alleen aan Pierre denkt.

    • + 0
    • 9 jan 2022 - 12:50
    • Denk dat Helmuts oog spontaan begint te rollen, als hij leest wat den Pierre allemaal uitkraamt.

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 15:41
    • Zijn monteurs zijn ook niet achterlijk en begrijpen de ambities van Gasly ook wel hoor.
      Wellicht/waarschijnlijk hopen zij ook zelf op een promotie naar het A-team.

      Daarnaast zegt Pierre nog iets wat hen gerust zal stellen en @jd misschien overheen leest: “Op dit moment concentreer ik me op mijn prestaties...”

      • + 0
      • 9 jan 2022 - 15:53
  • Steur

    Posts: 2

    Pierre is de laatste jaren enorm gegroeid, maar hopelijk laat hij zich niet weer door RB afbranden.

    • + 0
    • 9 jan 2022 - 12:51

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar